سقف کوتاه خانه را بلندتر نشان دهید

به گزارش مجله ایرکا، طراحی خانه هایی که سقف کوتاهی دارند به عنوان امری چالش برانگیز برای طراحان داخلی تلقی می گردد. سقف کوتاه بر افراد تاثیر منفی گذاشته و باعث ایجاد گرفتگی فضا می گردد.

سقف کوتاه خانه را بلندتر نشان دهید

در بعضی از خانه ها نیز سقف ها از ارتفاع استاندارد کوتاه تر هستند و فضای موجود بسیار تنگ و فشرده به نظر می رسد. اگر یک سقف کمتر از 2.5 متر ارتفاع داشته باشد، باعث می گردد تا احساس کنید که دیوارهای موجود در خانه به شما فشار وارد می نمایند. اگر شما نیز در خانه ای با سقف کوتاه زندگی می کنید، با خبرنگاران همراه باشید تا با ترفندهای بلندتر نشان دادن سقف کوتاه خانه آشنا شوید.

رنگ سقف های کوتاه را بر روی دیوارها ادامه دهید

اولین روشی که می توانید به کار ببرید این است که رنگ سقف را بر روی دیوارها ادامه دهید. این روش در خصوص ایجاد خطای دید در مرزهای موجود سقف، روشی بسیار کارآمد است.

اما به چه اندازه باید این رنگ را ادامه داد؟ برای این منظور می توانید یک سوم و یا حتی یک دوم دیوار را در نظر گرفته و رنگ سقف را بر روی آن ادامه دهید. اگر این کار هماهنگ با سلیقه شما نیست، می توانید تنها 10 سانتی متر از دیوار را در نظر گرفته و رنگ سقف را بر روی آن امتداد دهید.

مبلمانی با ارتفاع کوتاه

اگر در مبلمان، مدل هایی با ارتفاع کوتاه تر را انتخاب کنید، به نوعی خطای دید ایجاد شده و سقف از آن چه که هست بلندتر احساس می گردد. ویژگی دیگر مبلمان کوتاه این است که اگر در مقابل پنجره ها قرار بگیرند، مانع از ورود نور طبیعی به داخل خانه نخواهند شد.

برای اینکه چیدمان پذیرایی منزل خود را به درستی انجام دهید، مطلب این وسایل اتاق پذیرایی را بزرگ تر می نمایند را بخوانید.

طراحی های عمودی را بکار ببرید

استفاده از تزئینات و چیدمان های عمودی بر روی دیوار باعث می گردد تا سقف از آنچه که هست بلندتر دیده گردد. برای این منظور می توانید از یک کتابخانه عمومی بهره ببرید. بعلاوه شلف ها، قفسه های دیواری، قاب عکس ها و تابلوها را به شکل عمودی بر روی دیوار نصب نموده و تا سقف آن ها را ادامه دهید.

از پرده ها یاری بگیرید

پرده ها را به چوب پرده هایی آویزان کنید که به سقف متصل می شوند. بعلاوه می توانید در نزدیک ترین فاصله به سقف آن ها را نصب کنید. این گونه چشم بیننده دچار خطای دید شده و پنجره و ارتفاع سقف را از آن چه که هست بزرگ تر احساس خواهید کرد. ارتفاع پرده نیز در این مورد بسیار تاثیرگذار خواهد بود. به همین علت بهتر است که ارتفاع پرده ها را از سقف تا کف زمین در نظر بگیرید.

استفاده از خطوط عمودی

بدون شک یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین راه ها برای بلندتر نشان دادن سقف، استفاده از خطوط و طرح های عمودی بر روی رنگ دیوار و یا استفاده از کاغذ دیواری است. خطوط عمودی بدون استثنا در هر مکانی باعث می شوند تا ارتفاع آن مکان بلندتر از آن چه که هست دیده گردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با جعبه های چوبی وسایل دکوری بسازید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 15 مهر 1401 بروزرسانی: 15 مهر 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1485

به "سقف کوتاه خانه را بلندتر نشان دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف کوتاه خانه را بلندتر نشان دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید