عبور سیارک غول پیکر با سرعت سرسام آور از کنار زمین

به گزارش مجله ایرکا، مهر نوشت: طبق اطلاعاتی که ناسا جمع آوری نموده در 12 ژوئن (6 روز دیگر) یک سیارک با قطر 1500 فوت و سرعت 77301 کیلومتر برساعت از کنار زمین گذر می نماید.

عبور سیارک غول پیکر با سرعت سرسام آور از کنار زمین

ناسا با استفاده از تلسکوپ هایی مانند Pans-STRAAS1 در هاوایی و اسکای سوروی در استان آریزونا آمریکا اجسام نزدیک زمین مانند سیارک ها و ستارگان دنباله دار را ردیابی می نماید.

این سازمان برای جمع آوری اطلاعات صحیح درباره مسیر سیارک و مشخصات آن نیز یک رادار زمینی را به کار می برد. هرچند این صخره های فضایی در فاصله ای دور از زمین در حال حرکت هستند، اما فناوری ناسا به ردیابی آنها برای یافتن هرگونه خطر احتمالی یاری می نماید.

به همین دلیل رصدخانه فضایی ناسا به نام NEOWISE نیز با اسکن کردن آسمان از طریق طور موج نور مادون قرمز، صدها سیارک را ردیابی نموده است.

بیشتر بخوانید:

  • یک تغییر بزرگ در تمام ماشین های پژو!/ عکس

  • لحظه پرواز بشقاب پرنده در شنزن/ عکس

  • شکارچی ترسناکی که پشت سرش چشم دارد / عکس

این سازمان اخیرا با یاری فناوری پیشرفته خود یک سیارک دیگر کشف نموده که احتمالا به زودی به زمین نزدیک می گردد. به همین دلیل یک هشدار درباره سیارک 1994XD صادر نموده که به زمین نزدیک می گردد. سیارک مذکور هم اکنون با سرعت حدود 77301 کیلومتر برساعت در حال حرکت است و احتمالا در 12 ژوئن فاصله آن تا زمین به کمترین مقدار یعنی 3.1 کیلومتر می رسد.

هرچند 1994XD خطر اضطراری برای زمین به حساب نمی آید، اما به علت میزان آن، یک شی احتمالا خطرناک برای زمین دسته بندی شده است. محققان تخمین می زنند قطر سیارک 1500 فوت و در حقیقت به میزان یک پل باشد!

طبق گفته ناسا سیارک مذکور نخستین بار در 31 می 1904 میلادی به زمین نزدیک و از فاصله 2.5 میلیون کیلومتری آن گذر کرد. آخرین گذر آن از کنار سیاره خاکی 27 نوامبر 2012 میلادی بوده است.

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 خرداد 1402 بروزرسانی: 20 خرداد 1402 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1592

به "عبور سیارک غول پیکر با سرعت سرسام آور از کنار زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور سیارک غول پیکر با سرعت سرسام آور از کنار زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید