قهوه زیتون، طعمی نو با خواص بسیار

به گزارش مجله ایرکا، جوان کارآفرین مشهدی توانسته لقب کارآفرین نمونه و البته ثبت اختراع قهوه زیتون را به نام خود سند بزند.

قهوه زیتون، طعمی نو با خواص بسیار

علی رجب زاده جوان کارآفرین مشهدی تا همین چند سال گذشته زندگی اش را با دریافت حقوق کارگری دریکی از کارخانه های مشهد سپری می کرد حالا توانسته لقب کارآفرین نمونه و البته ثبت اختراع قهوه زیتون را به نام خود سند بزند.

رجب زاده گفت: من 9 سال پیش به عنوان یک کارگر ساده در کارخانه آرشیا مشغول به کار شدم که فراوریات آن شامل انواع زیتون کنسرو جات و... است و به طورکلی در حیطه صنایع غذایی فعالیت دارد.

این کارآفرین مشهدی ادامه داد: پس از سال های زیادی که مدیر فراوری کارخانه آرشیا بودم، تصمیم گرفتم به طور مستقل کاری را شروع کنم که به واسطه آن کار کارآفرینی نیز اتفاق بیفتد

او با بیان اینکه قبل از شروع کار روی هسته زیتون فرآوری و انالیز انجام دادم گفت: در ابتدای کار، فراوری را از یک اتاق 12 متری شروع کردم، با یک دستگاه و آسیاب و مجموعه بسیار کوچک کار را شروع و به فراوری محصولات ادامه دادم.

او اضافه کرد: پس از انجام تحقیقات فرآوری هسته زیتون که موثر بر جوان سازی پوست، تسکین درد و هضم غذاست لذا به ثبت اختراع رسید، یعنی ما در این کارگاه هم به فراوری قهوه زیتون دست پیدا کردیم و هم اینکه از این هسته بافراوری که انجام می دهیم برای خوراک دام استفاده می کنیم.

رجب زاده ادامه داد: قهوه زیتون متفاوت با سایر قهوه های موجود در بازار است، این محصول قابلیت هایی دارد که در قهوه های معمول وجود ندارد، به عبارتی قهوه زیتون خواص درمانی بسیاری نیز دارد؛ محصول ما هم رنگ و فوم بالای قهوه رادارد و طعم آن نیزمثل قهوه است، فقط تفاوت آن در خواصش می باشد.

او با بیان اینکه هسته زیتون دارای خواص بسیاری است گفت: هسته برای دام قابل استفاده نیست، باید فرآوری و عملیات لازم روی آن انجام گردد به طور مثال مراحل شیرین سازی، تلخی زدایی، شورزدایی، خشک کردن، آسیاب شدن، انجام گردد تا محصول به دست آمده برای خوراک دام مهیا گردد.

رجب زاده بیان نمود: هسته زیتون سرشار از فیبر است ودامدار برای آن که دام پرواری و دام شیری داشته باشد که سبب یاری به ازدیاد شیر برای دام شیری و یاری به پروارشدن دام برای دام پرواری می شو دو این بحث خوراک دام است که دامدار بر اساس خواسته ای که دارد به ما سفارش می دهند که این خوراک دام هسته زیتون با سبوس، ذرت، جو مخلوط کنیم یا می گویند فقط خوراک دام، هسته زیتون را برای مان فرآوری بفرستیم.

این کارآفرین مشهدی گفت: بعد از آن که خوراک دام شناخته و منحصر به فرد شد، فراوریمان یعنی خوراک دام را به صورت گسترده در سطح کشور توزیع را شروع و ادامه داده و لذا این مقدار فراوری خوراک دام ماهانه حدود 100 تن فراوری و توزیع می گردد.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1401 بروزرسانی: 9 مهر 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1483

به "قهوه زیتون، طعمی نو با خواص بسیار" امتیاز دهید

2 کاربر به "قهوه زیتون، طعمی نو با خواص بسیار" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهوه زیتون، طعمی نو با خواص بسیار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید