مشاهده 3 قلاده خرس قهوه ای در بهشت آباد اردل

به گزارش مجله ایرکا، یک قلاده خرس قهوه ای به همراه 2 توله اش در منطقه بهشت آباد شهرستان اردل مشاهده شد.

مشاهده 3 قلاده خرس قهوه ای در بهشت آباد اردل

خبرنگاران شهرکرد - یک نفر از مردم استان چهارمحال و بختیاری، یک قلاده خرس قهوه ای را به همراه دو توله اش در جاده ای در منطقه بهشت آباد شهرستان اردل مشاهده و تصویر برداری کرد.

خرس قهوه ای با نام علمی Ursus arctos، گونه ای خرس بزرگ جثه و درشت اندام است که در بسیاری از منطقه ها آمریکای شمالی و شمال اورآسیا پراکنده است. وزن این نوع خرس از 70 تا هفت هزار و 800 کیلوگرم متغیر است و بزرگ ترین زیرگونه آن خرس کودیاک در قامتی هم میزان خرس قطبی با وی بر سر عنوان بزرگ ترین گونه خرس و بزرگ ترین حیوان شکارچی روی خشکی رقابت می کند، زیرگونه خرس قهوه ای، (خرس قهوه ای کودیاک است که بزرگترین و قوی ترین گوشتخوار موجود در خشکی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید

بیشترین شمار خرس قهوه ای به ترتیب در روسیه، آمریکا، کانادا، منطقه کارپات و فنلاند، جایی که حیوان ملی این کشور نامیده می شود، سکونت دارند. البته سه زیرگونه این گونه خرس یعنی خرس قهوه ای آفریقای شمالی (خرس اطلس)، کالیفرنیایی و مکزیکی در قرن نوزدهم و بیستم منقرض شدند و برخی از زیرگونه های جنوب آسیایی این حیوان هم به شدت در خطر انقراض هستند.

زیرگونه ای از خرس قهوه ای محدود شده در مرکز ایتالیا موسوم به خرس قهوه ای مارسیکایی وجود دارد که تعداد آن ها بین 50 تا 60 قلاده و در خطر انقراض هستند.

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1290

به "مشاهده 3 قلاده خرس قهوه ای در بهشت آباد اردل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده 3 قلاده خرس قهوه ای در بهشت آباد اردل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید