چگونه رفتار کنیم که از نگاه دیگر افراد فردی اجتماعی به نظر برسیم!

به گزارش مجله ایرکا، تا به حال برای تان پیش آمده احساس کنید بقیه افراد خیلی بیشتر از شما اجتماعی هستند و به همین علت در کار و یا روابط اجتماعی خود پیروز تر هستند؟ پس یاد بگیرید اگر اجتماعی هم نیستید، حداقل طوری رفتار کنید که به نظر خونگرم و اجتماعی بیایید!

چگونه رفتار کنیم که از نگاه دیگر افراد فردی اجتماعی به نظر برسیم!

اگر وارد بازرا کار و یا محافل شده اید، حالا دیگر اهمیت اجتماعی بودن را می دانید. این مهارت به درد بخور به شما یاری می نماید در هر جمعی پذیرفته شوید، با افراد رابطه ای خوب برقرار کنید، به راحتی به خواسته هاتان برسید، افراد را به طور غیر مستقیم وادار به انجام کاری که می خواهید بکنید و به علاوه همه شما را دوست خواهند داشت.

اما چگونه این کار را انجام دهیم؟

1- سعی کنید راجع به مطالبی که در اینترنت یا خبر تازه ای که شنیده اید با افرادی که می بینید صحبت کنید. این کار باعث می گردد اجتماعی تر به نظر برسید. درباره مسائل مهم روز و اخبار هر روز دنیا اطلاعات به دست آورید و به دنیای که در آن زندگی می کنید مطلع تر شوید. با این کار همواره می توانید در بحث های روز با افراد مختلف شرکت کنید. مطالعه کتاب های اطلاعات عمومی هم فکر بدی نیست. به این ترتیب راجع به هر موضوعی حرفی برای گفتن دارید و این کار باعث می گردد اجتماعی تر شوید.

2- سرگرم نماینده و شادی آور باشید، این کار باعث می گردد مردم فکر نمایند شما شوخ و برون گرا هستید. غمگین نباشید و با بی حوصلگی رفتار نکنید. سعی کنید به مردم لبخند بزنید و مکالمه ای شاد و شادی آور با آنها داشته باشید. برای شاد کردن فضا بکوشید. می توانید از موزیک برای شاد و آرام کردن فضا بهره ببرید. مدام غر نزنید و از بدی ها و جفای روزگار ننالید! هیچ کس دوست ندارد با فردی اخمو و از زمین و زمان ناراضی وقت بگذراند.

3- سرتان را از گوشی و وسایل الکترونیکی بیرون آورید. بله ممکن است در حال صحبت با دوستان در یکی از شبکه های اجتماعی باشید، اما اینکه تمام وقت سرتان در گوشی باشد باعث می گردد منزوی شوید و از دنیای اطراف تان غافل شوید. پس به جای آن بهتر است در زمانی که منتظرید دوست تان پاسخ پیغام شما را بدهید، مکالمه ای را با فرد بقل دستی تان آغاز کنید و یا تنها نگاه تان را از روی صفحه گوشی بردارید. در واقع باید اندکی بیشتر با دنیای اطراف تان ارتباط برقرار کنید. اینکه مدام با وسایل الکترونیکی مشغول باشید باعث می گردد افراد از شما فراری شوند.

4- جوری رفتار کنید انگار کارهای بهتری برای انجام دادن دارید! برای اینکه خانواده، دوستان و یا هر کس دیگری فکر کند شما فردی اجتماعی هستید، آغاز به اشتراک عکس ها یا نظرات تان در یکی از شبکه های اجتماعی مثلا اینستاگرام، فیسبوک و یا توییتر کنید. اگر با دوستان تان بیرون رفتید و یا به یک مهمانی دعوت شدید از این رویداد عکس بگیرید و بعدا در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. به این ترتیب افراد شما را به عنوان انسانی سرگرم نماینده و اجتماعی می شناسند و می خواهند بیشتر با شما وقت بگذراند.

زمانی که به یک مهمانی دعوت می شوید، تمام مدت یک گوشه ننشینید و با وسایل الکترونیک خود را سرگرم کنید، به جای آن وارد جمع شوید و خودتان را با حال و هوای مهمانی وفق دهید. با افراد عکس بگیرید و حتی پیشنهاد یک عکس دسته جمعی را دهید. به این ترتیب فردی خونگرم به نظر می آیید.

ضمناً قدمی فراتر بگذارید، به جای اینکه منتظر باشید جایی دعوت تان نمایند یا برنامه ای بریزند و شما را هم خبر نمایند، خودتان پیش دستی کنید و یک برنامه بریزید. مثلا از زوجی که به تازگی با آنها آشنا شدید بخواهید این آخر هفته با هم به سینما بروید و یا برای صرف شام بیرون از خانه قرار بگذارید. خودتان یک برنامه ترتیب دهید!

5- خودتان باشید! به جای اینکه طوری رفتار کنید که انگار خیلی اجتماعی هستید، خیلی اجتماعی شوید! در این صورت افرد هم بهتر شما را می پذیرند. اگر خجالتی هستید، سعی کنید کم کم خود را وارد اجتماع و جمع ها کنید. درست است که افرادی هستند که خود به خود اجتماعی اند اما بقیه افراد این مهارت را تمرین نموده اند و حالا دیگر جز رفتارشان شده، پس کار نشدنی نیست. اگر در صحبت کردن با افراد و گروه ها دچار مشکل می شوید و فکر می کنید این کار برای تان سخت است، در گروه های یاری دواطلبانه شرکت کنید. به این ترتیب فرصت صحبت با افرد گوناگون را به دست می آورید.

منبع: فوت و فن / wikihow.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1453

به "چگونه رفتار کنیم که از نگاه دیگر افراد فردی اجتماعی به نظر برسیم!" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه رفتار کنیم که از نگاه دیگر افراد فردی اجتماعی به نظر برسیم!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه رفتار کنیم که از نگاه دیگر افراد فردی اجتماعی به نظر برسیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید