آشنایی با فواید خرید گل و گیاه مناسب آپارتمان

به گزارش مجله ایرکا، بهتر است بدانید که با خرید گل آپارتمانی علاوه بر زیبا تر کردن محیط خانه تاثیر زیادی بر روی روحیه افراد دارد.

آشنایی با فواید خرید گل و گیاه مناسب آپارتمان

جهت دریافت خدمات دیزاین آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

وقتی به عقب برمیگردیم به سال های قبل عظیم تر بودن خانه ها و حیاط هارو میتواینم به یاد بیاوریم خانه هایی عظیم با حوض کوچک وسط حیاط وگل وگلدانهایی که همه خانم ها هر روز از این گلها زیبا با عشق مراقبت میکردند اما اون سال ها تمام شد ونگرانی خانم های خانه بیشتر شد که دیگر چگونه میتوانند از گل و گلدان استفاده نمایند ولی همه این نگرانی ها با اومدن گل های آپارتمانی از بین رفت دیگر در آپارتمان های کوچک هم میتوانیم به وسیله گلهای آپارتمانی خانه ای زیبا بسازیم و ازگل و گلدان های عظیم و کوچک زیبا استفاده کنیم و می توانیم زندگیمونو به وسیله این گل های آپارتمانی زیبا برای خودمان و عزیزانمان تبدیل به بهشت کنیم.

تاثیر نگهداری گل آپارتمانی بر سلامت شما

تقریبا همه گیاهان اکسیژن فراوری مینمایند و دی اکسید کربن هوا را از بین می برند اما جالب است بدانید که بعضی از گیاهان و گل های آپارتمانی به تصفیه هوا نیز یاری مینمایند. البته قبل از خرید گل آپارتمانی باید بدانید نگهداری آنها بسیار حائز اهمیت است. نکته ای که وجود دارد این است که گل قاشقی و برگ گندمی به نگهداری کمتری احتیاج دارد و در عین حال سم های داخل هوا را از بین می برند. نکته ای که کمتر کسی به آن توجه می نماید این است که آلودگی علاوه بر خارج از خانه در داخل خانه نیز وجود دارد و خطرناک است و بایستی این آلودگی ها رفع گردد، برای این کار بهتر است خرید گل آپارتمانی انجام دهید.

بیماری وجود دارد به نام سندرم ساختمانی که ممکن است ساکنان آپارتمان به دلیل سپری کردن مدت زمان زیادی در خانه به آن مبتلا شوند. این بیماری باعث می گردد افراد دچار فشار روانی و افسردگی شوند. بر اساس تحقیقاتی که اجرا شده افراد می توانند با خرید گل آپارتمانی و نگهداری از آن این مسائل را رفع نمایند.

با نگهداری گل آپارتمانی با طبیعت ائتلاف کنید

اگر بخواهیم در خصوص گلهای آپارتمانی گفت و گو بکنیم میتوانیم از فواید عاطفی و روحی زیادی که با خود به همراه دارد بحث بکنیم .گل ها آپارتمانی روح و عواطف زیبایی دارند با خرید گل آپارتمانی میتوانیم اثرات مثبت بخش و آرامش را به خانه هایمان بیاوریم و طی تحیقیقاتی که دانشمندان بر روی گیاهان به عمل آوردند فهمیدند که گل ها باعث افزایش حافظه وعملکرد خلاقیت و فعالیت های شناختی در انسان میگردد خرید گل آپارتمانی باعث بهبود افسردگی در افراد آن خانه و خانواده میگردد و باعث افزایش خلق و خویی بهتر در اقراد میگردد جالبه که بدانید که شغل باغبانی را به عنوان یک مکمل برای درمان اقراد که بیماری های روانی و افسردگی دارند موثر میدانند .پس در نتیجه بیایید که با خرید گل های آپارتماتی به خانه و خانواده خود لطفی عظیم بکنیم و زندگی را برای عزیزانمان سرشار از زیبایی و لدت بکنیم.

یکی از دغدغه های افراد این است که بعد از خرید گل آپارتمانی آن را در کجای خانه قرار دهند. فضای قرار دادن گل آپارتمانی مسئله بسیار مهمی است. بعضی از افراد می گویند ما برای وسایل خانه خود به زور فضای مناسب پیدا میکنیم چه برسد به گل آپارتمانی!!

البته که انتخاب فضای گل آپارتمانی بسیار مهم است و میتوانید با بکارگیری کمی خلاقیت یک فضای مناسبی برای قرار دادن گل آپارتمانی انتخاب کنید و با اشغال کردن فضای کمی بهشتی سرسبز در آپارتمان خود بسازید و با دیدن آن لذت ببرید.

آپارتمان هایی که شامل بالکن نمی باشد کار برایشان سخت تر می گردد، اما باید بگویم که افرادی که در خانه خود بالکن ندارند نا امید نشوند و این مطلب را با دقت بخوانند.

چنانچه شما خرید گل آپارتمانی ای انجام داده اید که بسیار نور دوست هستند، بهتر است در کنار پنجره بر روی یک میز از آنها نگهداری کنید یا اینکه یه طاقچه کوچک بر روی دیوار نصب کنید.

گل آپارتمانی چه فوایدی برای خانه دارد؟

نگهداشتن انواع گل و گیاه مناسب آپارتمان در منازل و یا محیط های کاری باعث تاثیرات مثبتی روی روح و جسم ما می گردد به همین دلیل وجود آن ها در محل زندگی لازم است. این گیاهان فواید بسیار زیادی دارند که در این مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد. گیاه آپارتمانی در انواع مختلفی وجود دارد که همه آن ها خواص دارویی نیز دارند. از جمله خواص دارویی گیاهان آپارتمانی عبارت اند از کاهش استرس و عصبانیت، افزایش حس شادی، افزایش انرژی و در نهایت افزایش کارایی. به همین دلیل گیاه آپارتمانی یکی از بهترین تصمیماتی است که می توانید بگیرید. گیاهانی که علاوه بر داشتن زیبایی، از مقاومت بالا نیز برخوردارند بهترین نوع گیاهان آپارتمانی هستند. بسیاری از گیاهان هستند که فضای محیط را تصفیه می نمایند و باعث کاهش سر درد، خواب آلودگی و … می شوند. اگر گیاه یا گیاه آپارتمانی که اکسیژن می سازد در محیط کار قرار بگیرد باعث بالا رفتن کارایی کامندان می گردد.

فواید گیاهان و گل های آپارتمانی:

1- خاصیت تصفیه نمایندگی هوای منازل و محیط های کاری:

طبق تحقیقاتی که روی گیاهان آپارتمانی اجرا شده است این نتیجه بدست آمد که گیاهان می توانند تا 78% از سم هایی که در هوا وجود دارد تصفیه نمایند. یعنی گیاهانی که در آپارتمان قرار می دهید دی اکسید کربنی که در هوا وجود دارد را جذب و آن را به اکسیژن تبدیل مینمایند. از جمله سم هایی که در هوای محیط های بسته واقع شده است میتوان به فرمالدئیدها، مونو اکسید کربن، بنزین و … اشاره نمود که به وسیله های مختلفی مثل لاک ناخن، بنزین، جوهر پرینتر، چرم های مصنوعی و … وارد هوای محیط می شوند.

با نگه داشتن گیاه مناسب آپارتمان در محیط زندگی یا کار می توانید اثرات بدی که سم های موجود در هوا روی جسم و روحتان می گذارد را کاهش دهید. مثلا نگه داشتن گیاهانی مثل بامبو، پیچک، زنبق، شیپوری و نخل مرداب می توانند تاثیرات مثبتی روی زندگی شما بگذارند.

2- بالا بردن کارایی و پایین آوردن استرس:

همانگونه که گفتیم تحقیقاتی روی گیاهان آپارتمانی اجرا شده که در همان تحقیقات تعیین شد اداراتی که در ساختمان آن ها گل های آپارتمانی زیادی وجود داشت کارمندانشان کارایی بیشتر و بازده مفیدتری داشتند. یکی از فواید بسیار مهم گیاهان یاری به کاهش استرس و عصبانیت است به همین دلیل انتخاب گیاه مناسب آپارتمان تاثیر بسیار زیادی روی سلامت اعصاب و روان میگذارد. برای کاهش استرس می توانید از گیاهانی مثل بنفشه، پیچک و درفش بهره ببرید.

3- افزایش یادگیری:

جالب است بدانید خرید گل و گیاه آپارتمانی مناسب و قرار دادن آن در محیط منزل باعث بالا رفتن یادگیری در بچه ها می گردد. طی تحقیقاتی تعیین شد بچه های که با گل و گیاه ارتباط دارند هوش یادگیری آن ها از بچه های که هیچ ارتباطی با گل و گیاه ندارند بیشتر است. حضور گل و گیاه در مکان هایی که بچه ها در آنجا حضور دارند باعث افزایش تمرکز و گیرایی آن ها می گردد.

4- افزایش شادی:

حضور گل و گیاه آپارتمانی مناسب در محیط هایی که بیشتر در آن ها حضور دارید باعث می گردد حس شادی و افکار مثبت در شما افزایش پیدا کند. طبق تحقیقاتی تعیین شد بیمارانی که در بیمارستان هر روز گل ها و گیاهان را در محیط اطراف می بینند زودتر بهبود پیدا می نمایند. بنابراین خرید گل و گیاه آپارتمانی مزایای زیادی میتواند برای شما داشته باشد.

5- کاهش حس خستگی:

نگهداری از گیاهان آپارتمانی باعث افزایش رطوبت و کاهش گرد و غبار محیط می گردد به همین دلیل مسائلی مثل گلو درد، سرفه، خستگی و غیره را کاهش می دهد. همچنین از روش هایی ساده برای آبیاری گیاهان آپارتمانی بدانید هم چنین این گیاهان علائم و نشانه های سرماخوردگی را 30 درصد کم می نمایند.

6- کم کردن صداهای اضافی:

یکی از ویژگی های گیاهان کاهش سر و صداهای اضافه است. به همین دلیل استفاده از آن ها در نمای ساختمان باعث می گردد گیاهان مثل یک عایق صوتی عمل نمایند و از ورود صداهای اضافی جلوگیری نمایند.

منبع: گل و گیاه مناسب آپارتمان

منبع: اتاق
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 333

به "آشنایی با فواید خرید گل و گیاه مناسب آپارتمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فواید خرید گل و گیاه مناسب آپارتمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید