آیا جدیدترین تبلت شیائومی ارزش خریدن دارد؟

به گزارش مجله ایرکا، شیائومی پد 5 روانه بازار شده است. آیا باید جدیدترین تبلت شیائومی را خریداری کنیم؟ این سوالی است که قصد داریم در ادامه به آن پاسخ دهیم.

آیا جدیدترین تبلت شیائومی ارزش خریدن دارد؟

به گزارش خبرنگاران، شرکت شیائومی به تازگی از تبلت شیائومی پد 5 در کنار گوشی شیائومی 12 پرو در هند رونمایی نموده است. این تبلت دارای ویژگی های سطح بالا و قیمت ارزان است. با خرید تبلت شما یک پردازنده پرچمدار، شارژ سریع، نرخ تازه سازی بالاتر و بسیاری موارد دیگر دارید. با این حال، این دستگاه تازه معایبی نیز دارد. به خاطر همین معایب ممکن بسیاری از کاربران ازین تبلت تازه استقبال نکنند. در اینجا چند علت برای خریدن یا نادیده گرفتن شیائومی پد 5 لیست نموده ایم.

در ابتدا دلایلی را می آوریم که تبلت شیائومی پد 5 ارزش خریدن را دارد. از قیمت و مشخصات دستگاه آغاز می کنیم. تبلت شیائومی پد 5 با قیمت پایه 26999 روپیه (تقریبا معادل 353 دلار آمریکا) عرضه شده است. این قیمت برای نسخه پایه است که با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می گردد. نوع رده بالاتر این دستگاه با 6 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می گردد و 28999 روپیه (تقریبا معادل 379 دلار آمریکا) قیمت گذاری شده است. با پرداخت این هزینه، شما پرچمدار هشت هسته ای Qualcomm Snapdragon 860 را دریافت خواهید کرد که با پردازنده گرافیکی Adreno 640 و 6 گیگابایت رم LPDDR4X جفت شده است.

علاوه بر این، یک سنسور دوربین 13 مگاپیکسلی وجود دارد که از فیلمبرداری با کیفیت 4K با نرخ فریم 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می نماید. در پنل جلویی نیز تبلت شیائومی پد 5 دارای سنسور دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است که قادر به فیلمبرداری فول اچ دی (1080p) با نرخ 30 فریم در ثانیه است.

جدا از این مشخصات، این تبلت دارای بلندگو های چهارگانه به همراه Dolby Atmos و Hi-Res Audio است. این تبلت بعلاوه دارای باتری 8720 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی است. با این حال، شارژری که همراه این دستگاه ارائه می گردد از شارژ 22.5 واتی پشتیبانی می نماید. ادعا می گردد این دستگاه با یک بار شارژ بیش از 16 ساعت پخش ویدیو را می تواند ارائه دهد.

این دستگاه سیستم عامل اندروید 11 را با رابط کاربری MIUI 13 برای تبلت اجرا می نماید. علاوه بر این، این تبلت یک صفحه نمایش 10.95 اینچی با کیفیت 2560 در 1600 پیکسل 2.5K دارد. این نمایشگر نرخ تازه سازی 120 هرتز، پشتیبانی از Dolby Vision و طیف رنگی DCI-P3 را ارائه می دهد. این صفحه نمایش بعلاوه تراکم پیکسلی 275 پیکسل بر اینچ و حداکثر روشنایی 650 نیت را ارائه می دهد. شیائومی پد 5 بعلاوه با صفحه کلید شیائومی پد و پشتیبانی از قلم هوشمند ارائه می گردد که دارای حساسیت فشار 4096 و نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز است.

در ادامه جا دارد به معایب شیائومی پد 5 نیز نگاهی بیاندازیم. در حالی که این تبلت یک تجربه تماشای عالی در کنار تجربه صدای سینمامانند را ارائه می دهد، از جک 3.5 میلی متری صدا پشتیبانی نمی نماید. برای استفاده از اینترنت تنها باید از وای فای یاری گرفت چرا که این تبلت اسلات سیم کارت ندارد. علاوه بر این، شیائومی پد 5 دارای یک پنل پشتی پلاستیکی است و بعلاوه از اسلات microSD استفاده نیز نمی نماید. اگر چه شما به میزان کافی فضای ذخیره سازی داخلی برای حفظ تمام داده های خود دارید.

با توجه به این معایب آیا شیائومی پد 5 ارزش خریدن دارد؟ اگر در پی تبلتی برای تماشای فیلم و انجام بازی هستید، شیائومی پد 5 مطمئناً خریدی خوب با قیمت پیشنهادی مناسب خواهد بود. اما اگر تبلتی با اسلات سیم کارت می خواهید، می توانید به سراغ گزینه های دیگری مانند Realme Pad بروید.

همان طور که گفتیم شیائومی پد 5 مجهز به 6 گیگابایت رم است، اما حافظه داخلی آن در دو نسخه متفاوت ارائه شده است. با تخفیفات ویژه خرید اولیه تا 7 مه (17 اردیبهشت)، نسخه اول با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی به قیمت 24999 روپیه (تقریبا معادل 327 دلار آمریکا) و نسخه دوم با 256 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 26999 روپیه (تقریبا معادل 353 دلار آمریکا) در بازار هند عرضه شده است.

این تبلت را می توان از 3 مه (13 اردیبهشت) به وسیله فروشگاه های آمازون، Mi.com، Mi Home و خرده فروشان آفلاین در سراسر هند خریداری کرد. این تبلت تنها در رنگ خاکستری ارائه می گردد. علاوه بر این، باید کیبورد شیائومی پد و قلم استایلوس را در صورت دلخواه جداگانه بخرید.

منبع: gizbot

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1411

به "آیا جدیدترین تبلت شیائومی ارزش خریدن دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا جدیدترین تبلت شیائومی ارزش خریدن دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید