آیا می توانیم در روز های کرونایی از لنز های چشمی استفاده کنیم؟

به گزارش مجله ایرکا، ویروس کرونا به وسیله چشم نیز می تواند وارد بدن گردد. پس برای استفاده از لنز های چشمی باید به نکات بهداشتی توجه کنید.

آیا می توانیم در روز های کرونایی از لنز های چشمی استفاده کنیم؟

به گزارش خبرنگار همان طور که مکررا گفته شده است، ویروس کرونا به وسیله تماس با سطوح آلوده به این ویروس به بدن انسان منتقل می گردد. این بیماری، یک بیماری عفونتی ویروسی است که به وسیله چشم، دهان و بینی وارد بدن شده و باعث تخریب بافت اندام های بدن از جمله ریه ها می گردد؛ بنابراین محافظت و حفظ اصول بهداشتی در رابطه با هر آن چه با صورت شما تماس پیدا می نماید، بسیار مهم است.

این روز ها بیشتر درباره پیشگیری از انتقال ویروس به وسیله بینی و دهان صحبت می گردد، در حالی که تماس به وسیله چشم نیز می تواند باعث انتقال کرونا به بدن گردد. به همین منظور، آموزشگاه چشم پزشکی آمریکا نکاتی را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به وسیله چشم ارائه نموده است.

ویروس کرونا؛ کدام مشاغل پر خطر مجاز به شروع فعالیت نیستند؟

1) در روز های شیوع کرونا به جای لنز های چشمی از عینک بهره ببرید؛ چرا که افراد زمانی که لنز می زنند بیشتر چشم هایشان را می مالند و ممکن است با دست های آلوده، ویروس را به چشم هایشان منتقل نمایند.

2) عینک نوعی محافظت در برابر انتقال ویروس به چشم ایجاد می نماید؛ بنابراین استفاده از آن توصیه می گردد. اما توجه داشته باشید که محافظت صددرصدی نداشته و ممکن است ویروس از آن عبور کند.

3) در صورتی که از دارویی برای چشم هایتان استفاده می کیند، سعی کنید در این روز ها ذخیره بیشتری از آن داشته باشید تا کمتر به داروخانه مراجعه نموده و در خانه بمانید. همچنین ممکن است نیاز به قرنطینه خانگی داشته باشید و در این صورت وجود دارو در خانه الزامی است.

4) از مالیدن چشم هایتان خودداری کنید. اگر دچار خارش چشم شدید، حتما قبل و بعد از دست زدن به چشم هایتان، دست هایتان را با آب و صابون بشویید.

5) از نزدیکی و تماس با افراد آلوده به ویروس کرونا خودداری کنید، چرا که سرفه، عطسه و حتی صحبت کردن این افراد می تواند منجر به انتقال ویروس به چشم، دهان و بینی شده و شما را نیز آلوده کند. همچنین تماس با سطوح آلوده امکان انتقال ویروس را فراهم می نماید؛ بنابراین قبل از دست زدن به صورتتان از تمیز بودن دست هایتان و شست و شوی آن ها مطمئن باشید.

ویروس کرونا؛ چگونه بدون تب سنج بفهمیم تب داریم؟

داروهای ضدالتهاب چه تاثیری در درمان بیماران کرونایی دارند؟

ویروس کرونا؛ زوجین چگونه در ایام خانه نشینی اختلافات را کنار بگذارند؟

ویروس کرونا؛ تحلیل یک روانشناس انگلیسی از آن روی خانه نشینی

ویروس کرونا؛ چه زمانی به شرایط عادی باز خواهیم گشت؟

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 271

به "آیا می توانیم در روز های کرونایی از لنز های چشمی استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می توانیم در روز های کرونایی از لنز های چشمی استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید