احیای خانه پدری فروغ فرخزاد شروع شد

به گزارش مجله ایرکا، با هدف حفاظت از میراث فرهنگی کشور خانه پدری فروغ فرخزاد که مهر ماه سال جاری به تملک شهرداری منطقه 11 در آمده است؛ با حفظ اصالت بنا احیاء و به روی مردم گشوده خواهد شد.

احیای خانه پدری فروغ فرخزاد شروع شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، سید محمد موسوی شهردار منطقه 11، تملک خانه پدری فروغ فرخزاد را فرصتی برای حفاظت از میراث ادبی و فرهنگی کشور اعلام کرد و گفت: این ملک در مهر ماه سال جاری به وسیله شهرداری از مالک خریداری شده است و طبق نظرات مرتضی امیری اسفندفه، مشاور امور شعر و ادبیات شهردار تهران، بنای خانه با همان اصالت و هویت به جا مانده بدون تغییر بازسازی و حفظ خواهد شد.

شهردار منطقه 11 اضافه کرد: قرار است با همکاری مشاور ادبی شهردار تهران فرایند احیای خانه پدری فروغ فرخزاد آنالیز و اقدامات بازسازی با رعایت حفظ هویت و اصالت بنا انجام گردد.

موسوی با بیان این که خانه پدری فروغ فرخزاد در انتهای کوچه خادم آزاد واقع در محله امیریه با شماره 32108 در لیست آثارملی کشور به ثبت رسیده است؛ ادامه داد: بازسازی ملک به وسیله سازمان زیبا سازی شهرداری تهران و بر اساس نقشه اولیه انجام می گردد و پس از احیاء با کاربری موزه برای بازدید علاقمندان و برگزاری نشست های ادبی بهره برداری خواهد شد.

خانه پدری فروغ فرخزاد که سال های کودکی و نوجوانی اش را در این خانه گذرانده بود؛ در انتهای کوی خادم آزاد قرار گرفته که از یک سمت به خیابان، ولی عصر (عج) و از سمتی دیگر به خیابان مولوی می رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1339

به "احیای خانه پدری فروغ فرخزاد شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای خانه پدری فروغ فرخزاد شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید