اسنپدراگون 8 الیت فراتر از انتظار داغ می گردد

به گزارش مجله ایرکا، حالا که مدیاتک از تراشه نو خود، دایمنسیتی 9400، رونمایی نموده است، تمامی نگاه ها به رقیب قدرتمند آن، یعنی اسنپدراگون 8 الیت کوالکام، معطوف شده است. شایعات از عملکرد فوق العاده این تراشه به لطف هسته های اصلی پرسرعت آن با فرکانسی بیش از 4 گیگاهرتز خبر می دهند. اما این قدرت خام، ظاهراً هزینه ای گزاف به همراه دارد: فراوری حرارت بسیار زیاد و کاهش چشمگیر عمر باتری.

اسنپدراگون 8 الیت فراتر از انتظار داغ می گردد

در هفته های گذشته، شاهد انتشار نتایج بنچمارک سه نسخه متفاوت از اسنپدراگون 8 الیت بوده ایم. نسخه استاندارد این تراشه، فرکانس پایه 2.78 گیگاهرتز و فرکانس بیشینه 4.09 گیگاهرتز را به نمایش می گذارد. در این میان، گزارش ها حاکی از آن است که سامسونگ در حال آزمایش دو نسخه اورکلاک شده از این تراشه برای سری گلکسی S25 خود با فرکانس های 2.90/4.19 گیگاهرتز و 3.53/4.47 گیگاهرتز است. این سرعت خیره کننده، در حقیقت سرعتی در حد پردازنده های دسکتاپ برای یک تلفن همراه محسوب می گردد.

معضل گرما و مصرف باتری اسنپدراگون 8 الیت

با این وجود، اگر شایعات نو صحت داشته باشند، این اعداد حیرت انگیز ممکن است بیشتر دردسرساز باشند تا مفید. بر اساس این شایعات، حتی نسخه استاندارد اسنپدراگون 8 الیت نیز ممکن است با چالش های جدی در زمینه مدیریت حرارت و مصرف بهینه باتری روبرو گردد. گزارش ها نشان می دهند که این تراشه حتی در استفاده معمولی بیش از 20 وات انرژی مصرف نموده و به دمای سوزان 98.5 درجه سانتی گراد می رسد. به نظر می رسد هیچ مقدار کاهش مصنوعی فرکانس (throttling) نتوانسته است مصرف انرژی یا دمای تراشه را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

آنچه مایه نگرانی بیشتر است، این است که این اطلاعات ظاهراً از یک نسخه رسمی تراشه - هرچند مربوط به سه ماه پیش - فاش شده است. مصرف انرژی بسیار بالای این تراشه می تواند علت استفاده از باتری های با ظرفیت بالای 6000 میلی آمپرساعت در گوشی های پرچمدار مجهز به این تراشه باشد.

با این حال، هنوز جای امیدواری وجود دارد. سه ماه زمان قابل توجهی برای توسعه و بهینه سازی است و کوالکام احتمالاً در این مدت پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این زمینه داشته است. امیدواریم که کوالکام قبل از عرضه رسمی این تراشه در اواخر این ماه، مسائل مربوط به گرما و مصرف انرژی را رفع نموده باشد.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مهر 1403 بروزرسانی: 23 مهر 1403 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1675

به "اسنپدراگون 8 الیت فراتر از انتظار داغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسنپدراگون 8 الیت فراتر از انتظار داغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید