اعتراف لیپی به بزرگ ترین اشتباهش

به گزارش مجله ایرکا، سرمربی پیشین تیم ملی ایتالیا و باشگاه یوونتوس به بزرگ ترین اشتباه دوران مربیگری خود اعتراف کرد.

اعتراف لیپی به بزرگ ترین اشتباهش

به گزارش خبرنگاران، مارچلو لیپی، سرمربی پیشین تیم ملی ایتالیا که سال 2006 با آتزوری فاتح جام جهانی شد، اعتراف کرد بزرگ ترین اشتباه دوران مربیگری اش جانشینی روبرتو دونادونی در سال 2009 برای بردن لاجوردی پوشان به جام جهانی 2010 بوده است، تورنمنتی که ایتالیا در مرحله گروهی اش بدون کسب حتی یک پیروزی حذف شد.

لیپی در یک گفت وگوی تلویزیونی با شبکه TV2000 گفت: بزرگ ترین اشتباهی که من در تمام حرفه ام مرتکب شدم، بازگشت به تیم ملی ایتالیا بود. من حتی قبل از جام جهانی 2010 هم تصمیم داشتم آتزوری را ترک کنم. با این حال برگشتم تا به اعتمادی که گروه به من نشان داده بود، پاسخ دهم، اما می دانم که بازگشت به تیم ملی دو سال پس از قهرمانی در جام جهانی کاری نیست که هر کسی انجام دهد.

لیپی ادامه داد: بهترین تصاویری که من از جام جهانی 2006 دارم مربوط به اعتمادی فوق العاده، خودباوری و اشتیاقی بود که در رابطه من و تیم به وجود آمد. اتفاقاتی مثل آن روزی که جنارو گتوزو مرا گرفت و گفت، اگر بروی خودم تو را خواهم کشت!، روبه رو شدن با جیجی بوفون و چشم در چشم شدن با او، لحظاتی بودند که بیش از همه به دلم نشستند.

سرمربی پیشین یوونتوس سپس اعتراف کرد که هوس نموده است به دنیای مربیگری برگردد. او مطرح کرد: زمانی که در چین و در گوانجو اورگراند مربیگری می کردم گفتم دیگر بس است. من 67 ساله شده ام و دیگر نمی خواهم مربیگری کنم. واقعیت اما این بود که من از دور بودن از خانه خسته شده بودم. حالا فقط مسابقات فوتبال را از تلویزیون تماشا می کنم، تمام بازی ها را در تمام سطوح، اما زمانی که تیمی را می بینم که مشکلاتی دارد با خودم می گویم اگر من بودم فلان کار را برای این تیم انجام می دادیم و به این شیوه یا آن شیوه بازی می کردیم. راستش اگر باشگاهی به من پیشنهاد دهد، حاضرم آن را قبول کنم.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 12

به "اعتراف لیپی به بزرگ ترین اشتباهش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف لیپی به بزرگ ترین اشتباهش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید