افزایش تعداد میراث ملی خاتم یزد به 80 اثر

به گزارش مجله ایرکا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، افزایش تعداد میراث ملی خاتم یزد به 80 اثر مشاهده می گردد.

افزایش تعداد میراث ملی خاتم یزد به 80 اثر

قضیه چیست؟

عباس قدیریان از تهیه 18 پرونده ثبتی از مواریث فرهنگی-تاریخی این شهرستان اطلاع داد و اظهار کرد: در شهرستان خاتم بیش از 200 اثر تاریخی - طبیعی ارزشمند شناسایی شده و تا به امروز، 71 اثر از مجموع این آثار در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از این پرونده ها مربوط به شهر مروست و تعدادی به شهر هرات و روستاهای تحت نفوذ آن شامل قلعه ها، خانه ها و مساجد تاریخی مربوط است، گفت: با ثبت این آثار و پرونده های در انتظار ثبت، تعداد بناهای ثبتی خاتم از مرز 80 اثر فراتر رفته که این مسئله، تاریخی بودن این شهرستان را نشان می دهد.

این مسئول ثبت آثار تاریخی ارزشمند در فهرست میراث ملی کشور را وظیفه ذاتی میراث فرهنگی در قبال حراست و حفظ ابنیه تاریخی گفت و گفت: این مهم، باعث شناخته شدن و ارتقای حافظت از بنا و بافت های تاریخی در زیر راستای قانون می گردد.

وی اضافه نمود: اداره میراث فرهنگی شهرستان خاتم از سال گذشته تا به امروز با پیگیری، آنالیز و شناسایی بناهای ارزشمند شهرستان نسبت به تهیه و ارسال حدود 18 پرونده ثبتی، جهت ثبت در فهرست آثار ملی همت نموده است.

قدیریان در خصوص پرونده ابنیه تاریخی ارسال شده نیز توضیح داد: بعضی از بناهایی که پرونده ثبت آنها تهیه و به استان ارسال شده، شامل قلعه های علاء الدین، کریم آباد، زین آباد، سلیم آباد، گبری، رحمت آباد، مسجد تاریخی فتح آباد، خانه غفاری و بناهای ارزشمند دیگری شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 524

به "افزایش تعداد میراث ملی خاتم یزد به 80 اثر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعداد میراث ملی خاتم یزد به 80 اثر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید