بسته اقتصادی 1.57 میلیارد پوندی دولت برای نجات میراث فرهنگی انگلستان

به گزارش مجله ایرکا، بخش موزه ها و اماکن فرهنگی و تاریخی انگلستان به دنبال شیوع ویروس کرونا دچار بحران جدی شده و خسارت های سنگینی را متحمل شدند. بنابراین اگر دولت با یاری های اقتصادی بلاعوض خود به سوی نجات این بخش ارزشمند کشور نشتابد، دیری نمی گذرد که بخش میراث فرهنگی و موزه های انگلستان به ویژه شهر لندن از بین می فرایند.

بسته اقتصادی 1.57 میلیارد پوندی دولت برای نجات میراث فرهنگی انگلستان

در این میان شورای ملی موزه ها و انجمن رسمی میراث فرهنگی انگلستان با انتشار بیانیه ای مشترک در این زمینه اعلام کردند که بسته مالی 1.57 میلیارد پوندی دولت می تواند بستر بسیار امن و مناسبی را جهت فعالیت جدید موزه ها و اماکن فرهنگی و تاریخی این کشور تا چند ماه آینده فراهم آورد و به آن ها یاری کند تا با قدرت بیشتری پیش فرایند. بنابراین مجموعه میراث فرهنگی کشور از این بسته نجات بسیار استقبال می نماید.

در واقع موزه های کشور انگلستان با استفاده از این بسته مالی می توانند از توسعه بحران مالی که از شیوع کرونا ویروس دچار آن شدند، جلوگیری کنند و برای مردم در شهرهای مختلف فعالیت های فرهنگی و آموزشی جدیدی را تعریف کنند.

این امر موجب می گردد مردم هم که به دلیل بحران ویروس کرونا، از لحاظ روحی و روانی تحت فشار قرار گرفته اند، به استقبال این فعالیت های جدید بخش فرهنگی و هنری کشور خود بفرایند و از این طریق این حوزه ارزشمند و مهم جانی دوباره بگیرد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند در چنین شرایط بحرانی، بهترین راه نجات بخش میراث فرهنگی و هنری هر کشوری در دنیا، یاری هزینه های دولتی خواهد بود تا قدرتی دوباره به آن ها بخشد.

همچنین مقرر شده تا بخشی از این یاری هزینه مالی به احیای پروژه های در حال اجرای بخش میراث فرهنگی انگلستان اختصاص داده گردد تا با تکمیل هرچه سریعتر این پروژه ها، درآمدهای جدیدی برای این بخش مهم تعریف گردد.

در این میان، کارمندان و فعالان بخش میراث فرهنگی انگلستان می توانند بسته های مالی جدیدی را در قالب وام دریافت کنند تا بتوانند این بار سنگین ناشی از بحران ویروس کرونا را راحت تر تحمل کنند.

بنابراین می توان گفت که به زودی اتفاقات خوشایندی برای بخش میراث و موزه های کشور انگلستان رخ می دهد و مردم این کشور هم می توانند به راحتی از مزیت های حوزه فرهنگی و هنری کشور خود بهره مند شوند.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 514

به "بسته اقتصادی 1.57 میلیارد پوندی دولت برای نجات میراث فرهنگی انگلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته اقتصادی 1.57 میلیارد پوندی دولت برای نجات میراث فرهنگی انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید