تازه ترین اثر انتشارات مؤسسه فرهنگی اکو در حوزه اقبال شناسی منتشر شد

به گزارش مجله ایرکا، به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه فرهنگی اکو، کتاب اقبال ما: کتاب شناسی تحلیل-تاریخی اقبال شناسی در ایران (1307-1391 شمسی)، اثر حکیمه دست رنجی، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور، منتشر شد.

تازه ترین اثر انتشارات مؤسسه فرهنگی اکو در حوزه اقبال شناسی منتشر شد

کتاب مذکور در 250 صفحه، در قطع وزیری، با کوشش زهرا اصلانی، ویراستاری شده است و همزمان با صدوچهل وچهارمین سال تولد علامه اقبال لاهوری، در جشن اقبال عشق که به همین منظور با همکاری سفارت پاکستان در تالار همایش های بین المللی مؤسسه فرهنگی اکو برگزار می شود، رونمایی خواهد شد.

سرور بختی، رییس موسسه فرهنگی اکو، در مقدمه کتاب، با تأکید بر جایگاه رفیع علامه اقبال در ادبیات نوشته است: این کتاب، در زمره کتاب های مرجع، به لحاظ موضوع و روش تحلیل محتوایی - تاریخی، نیاز زیربنایی پژوهشگران را پوشش می دهد و با شیوه ای تخصصی، به معرفی و تحلیل آثار حوزه اقبال شناسی، اعم از کتاب، مقاله و خاتمه نامه پرداخته است.

وی ادامه داد: دستاوردهای این پژوهش بیانگر تداوم و غنای عرصه اقبال شناسی در روزگار ماست. در این کتاب، تمام آثار و تألیفات اقبال شناسی در ایران طی دو بخش اصلی: علامه اقبال در گستره کتاب شناسی و کتاب شناسی تحلیلی-تاریخی اقبال شناسی تبیین شده که نویسنده در بخش اول، به تحلیل کتاب شناسی اقبال در ایران پیش و پس از انقلاب اسلامی پرداخته و در بخش دوم که بخش اصلی و تفصیلی کتاب است، زمینه های پژوهش را درباره اقبال، به طریق علمی-پژوهشی، فراهم آورده و در آن صدها سند مکتوب را معرفی و تحلیل کرده است. در بخش سوم کتاب نیز ضمیمه ها، شامل فهرست منابع و مآخذ، نمایه ها و نمودارهای تألیف آثار، برحسب توالی تاریخی و فرایند رشد و نزول در دهه های مختلف تنظیم شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1222

به "تازه ترین اثر انتشارات مؤسسه فرهنگی اکو در حوزه اقبال شناسی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین اثر انتشارات مؤسسه فرهنگی اکو در حوزه اقبال شناسی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید