تازه ترین ترفند گوگل برای کاهش اعتیاد به گوشی: گوشی خود را درون پاکت بگذارید و فقط تماس بگیرید

به گزارش مجله ایرکا، گوگل برای کاهش وابستگی کاربران به اسمارت فون ها و به عنوان بخشی از پروژه Digital Wellbeing خود، سه اپلیکیشن جدید معرفی کرده است.

تازه ترین ترفند گوگل برای کاهش اعتیاد به گوشی: گوشی خود را درون پاکت بگذارید و فقط تماس بگیرید

این اپلیکیشن ها، عموما تجربه کاربری مردم در ارتباط با استفاده از گوشی ها را تغییر می دهند. یکی از این اپلیکیشن ها به نام Envelope ایده بسیار جذاب و البته عجیبی دارد. شما گوشی خود را درون یک پاکت یا کاور کاغذی به همان اندازه گوشی قرار می دهید و بعد فقط می توانید تماس بگیرید یا تماس تلفنی را پاسخ دهید.

این پاکت یا کاور شبیه به چیزهای است که در برخی کنسرت ها و مراسم های زنده مشاهده می کنیم و هنرمندان از طرفداران خود می خواهند گوشی های تلفن همراه شان را درون آن ها قرار دهند تا از فیلم برداری جلوگیری شود.

البته، در فیلمی که گوگل درباره آشنایی با اپلیکیشن Envelope منتشر کرده است؛ کاورهایی هم برای عکاسی و فیلم برداری تدارک دیده است.

اگر خیلی مشتاق هستید زودتر بفهمید Envelope چیست و چگونه کار می کند؛ گوگل می گوید فعلا این برنامه و ترفند فقط برای گوشی های Pixel 3A عرضه شده است و بعدا به مرور شامل گوشی های دیگری این شرکت می شود.

اگر گوشی Pixel 3A را دارید؛ ابتدا وارد پلی استور گوگل شده و اپلیکیشن Envelope را دانلود و نصب کنید. در ادامه، باید نسخه PDF پاکت یا کاور گوشی خود را از این برنامه دریافت و پرینت بگیرید. قطعا باید روز کاغذی مناسب و تا حدودی ضخیم چاپ شود. مرحله بعدی، برش کاری و ساختن نمونه کاور طبق دستورالعمل های گفته شده از سوی گوگل است تا کاملا برای قرار دادن گوشی آماده باشد.

هنگامی که نمی خواهید سراغ گوشی بروید؛ مثلا در زمان استراحت فکری و ذهنی هستید یا نیاز به تمرکز بالا دارید؛ گوشی را درون کاور قرار داده ولی پیش از آن باید نرم افزار Envelope را اجرا کرده باشید.

پس از اینکه درب پاکت بسته شد؛ فقط می توانید با گوشی خود شماره بگیرید یا تماس تلفنی را جواب دهید. البته، ترفندهای کوچک دیگری مانند استفاده از شماره گیری سریع یا فهمیدن ساعت با زدن کلیدهای مشخصی را هم دارید.

ایده کاربردی یا انتزاعی؟

ایده استفاده از پاکت باعث افزایش تمرکز و خلاص شدن دیگران از دست گوشی ما می شود ولی اینکه ایده گوگل چقدر عملیاتی و اجرایی است و کدام یک از مردم حوصله پرینت دریافت یک نسخه PDF و بعد برش زدن و ساختن ماکت پاکت را دارند؛ مسئله مهمی است که باید بررسی شود.

در ضمنً؛ چرا گوگل از گوشی پیکسل 3 ای شروع کرده و سراغ گوشی های مهم تر و پرفروش تر خود نرفته است؟ البته، گوگل کدهای پروژه Envelope را روی گیت هاب هم قرار داده است تا شاید برخی از کاربران بخواهند پاکت هایی با کارکردهای دیگری بسازند و برخی قابلیت های جدید به نرم افزار Envelope اضافه کنند.

گوگل اپلیکیشن دیگری هم به نام Activity Bubbles عرضه کرده است که شبیه به تصاوی اسکرین سیور کامپیوترهای قدیمی است. وقتی شروع به استفاده از گوشی می کنید؛ به طور دایم حباب های کوچک و بزرگی به صفحه نمایش افزوده شده تا مدت زمان سپری شده را نشان دهند. وقتی تمام صفحه نمایش از حباب ها پر می شود؛ به معنای استفاده طولانی مدت از گوشی است و باید آن را رها کنید.

اپلیکیشن بعدی گوگل در این زمینه به نام Screen Stopwatch سعی می کند میزان ساعت و دقیقه استفاده شما از گوشی را به صورت بزرگ شده روی صفحه نمایش بیندازد تا همیشه جلوی چشم شما باشد و نوعی یادآوری محسوب شود.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 98

به "تازه ترین ترفند گوگل برای کاهش اعتیاد به گوشی: گوشی خود را درون پاکت بگذارید و فقط تماس بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین ترفند گوگل برای کاهش اعتیاد به گوشی: گوشی خود را درون پاکت بگذارید و فقط تماس بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید