تاکید بر لزوم بروزرسانی برنامه لغو ویزا گروهی بین دو کشور ایران و روسیه

به گزارش مجله ایرکا، ایلنا/ براساس خبرهای واصله، تاکید بر لزوم بروزرسانی برنامه لغو ویزا گروهی بین دو کشور ایران و روسیه صورت پذیرفت.

تاکید بر لزوم بروزرسانی برنامه لغو ویزا گروهی بین دو کشور ایران و روسیه

در نشست تخصصی برطرف چالشهای اجرایی موافقتنامه لغو ویزا سفرهای گروهی گردشگری بین ایران و روسیه که در محل معاونت گردشگری برگزار گردید، نمایندگان دستگاه های ذیربط شامل وزارت امور خارجه، پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، تشکل های گردشگری، کانون اتومبیلرانی و جهانگردی و دفاتر خدمات مسافرتی فعال در بازار روسیه با حضور مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری و سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی به بحث و گفتگو درباره بهبود فرآیند اجرای موافقتنامه لغو ویزا گروهی گردشگران بین دو کشور پرداختند.

در این نشست مسلم شجاعی (سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی) ضمن قدردانی از همکاری و تعامل موثر دستگاه های کلیدی مرتبط با موافتنامه مذکور اظهار کرد: بهبود فرآیند اجرایی لغو ویزا گروهی بین دو کشور موجب ارتقای تجربه بازدید گردشگران و عامل مهمی برای تداوم این امر با سایر کشورها نیز خواهد شد.

او با اشاره به نزدیک بودن به موعد اتمام سند برنامه اقدام مشترک دو کشور اضافه کرد: بروزرسانی روند اجرای موافقتنامه مذکور به منظور به حداقل رسیدن چالشها و ابهامات موجود آن در دستور کار این دفتر قرار گرفته است.

شجاعی با تاکید بر افزایش همکاری های لازم بین دستگاه های مرتبط با این موافتنامه اعلام نمود: در بروزرسانی نو چالشهایی مانند بیمه گردشگران دو طرف، الکترونیکی شدن فرآیند تبادل فرمهای مرتبط مورد آنالیز قرار می گیرد.

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی ضمن تاکید بر اهمیت شناساندن ظرفیتهای مختلف کشور به طرف روسی و بهره مندی از بازارگردشگری آن کشور توضیح داد: برگزاری Road show، سمینارها و همایش های تخصصی ویژه تورگردانان روسی علاقمند به فعالیت در بازار ایران با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران، دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سایر نهادهای مرتبط در آن کشور یاری مهمی به تحقق این امر خواهد نمود.

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی بعلاوه بر برگزاری دوره های آموزش توجیهی برای نمایندگان دستگاه های ذیربط داخل کشور و دفاتر خدمات مسافرتی تاکید نمود.

بعلاوه نمایندگان دستگاه های مختلف و آژانس های دارای تجربه برگزاری تورهای گردشگری براساس فرآیند لغو ویزا گروهی موضوعات مختلف را مورد آنالیز و ارزیابی قرار دادند و پیشنهادات خود را برای کاهش چالش های موجود را بیان کردند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 آذر 1402 بروزرسانی: 18 آذر 1402 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1639

به "تاکید بر لزوم بروزرسانی برنامه لغو ویزا گروهی بین دو کشور ایران و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر لزوم بروزرسانی برنامه لغو ویزا گروهی بین دو کشور ایران و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید