جاهای دیدنی ولز ، سفر در طبیعت کشور زیبای ولز

به گزارش مجله ایرکا، کشور ولز ، فراتر از 600 و خرده ای قلعه که در آن وجود دارد، 10 میلیون گوسفندی که در آن زیست می نمایند و تعدادشان سه برابر جمعیت انسان های این کشور است و تاریخ غنی و زنده سلتیک آن، جایگاه منظره ها طبیعی فوق العاده شگفت انگیز نیز هست. دره های عمیق، تپه های متعدد و تو در تو و کوه های سر به فلک کشیده در کنار رودخانه های پیچ در پیچ که به سوی دریاهای آبی رنگ و شفاف در حرکت هستند، و احاطه شده با خطوط ساحلی بسیار زیبا از تپه های ماسه ای و صخره های بزرگ، از ویژگی های اصلی این طبیعت خیره نماینده هستند. بنابراین به همان میزان که بازدید از مرکز پر جوش و خروش این کشور، کاردیف ، و شهر های ساحلی آن یک باید محسوب می گردد، رها شدن در طبیعت ولز و تماشای شگفتی های طبیعی آن نیز می بایست در لیست برنامه های سفر به این کشور قرار بگیرد. اگر قصد دارید به ولز سفر کنید، بهتر است این مطلب خبرنگاران را در خصوص جاهای دیدنی ولز و جاذبه های گردشگری ولز را در سفر به ولز بخوانید و با مهم ترین آنها آشنا شوید. با ما همراه باشید :

جاهای دیدنی ولز ، سفر در طبیعت کشور زیبای ولز

جاذبه های گردشگری ولز : جزیره ناموکر Skomer Island

در سفر به ولز بدانید که جزیره ناموکر Skomer Island که پناهگاه حیات وحش به شمار می رود در نزدیکی سواحل پمبروکشایر Pembrokeshire در غرب کشور ولز واقع شده است و بخاطر پافین ها (طوطی های دریایی) که هزاران پرنده هستند و در تمام طول سال در این منطقه زندگی می نمایند مشهور است. این جزیره بعلاوه زیستگاه نیمی از جمعیت کبوتر های دریایی مانکس نیز هست. این پرندگان قبل از این که برای رفتن به نقاطی با آب و هوای گرم تر هزاران مایل پرواز نمایند، برای فراوری مثل به این جزیره می آیند. سایر گونه های جانوری جالب این منطقه، دلفین ها، پورپویز ها (گراز ماهی ها)، فک ها و وُل های اسکمر (یک نوع منحصر به فرد از موش ها) هستند.

جاذبه های گردشگری ولز : خلیج تری کلیفز Three Cliffs Bay

سه صخره سنگ آهکی بزرگ که در این ساحل قرار دارند، باعث نام گذاری این خلیج بسیار زیبا و تماشایی شده اند؛ این ساحل یکی از 41 ساحل کشور دارای پرچم آبی در ولز است؛ این پرچم مدرکی است که نشان می دهد یک ساحل دارای کیفیت و استاندارد های فوق العاده بالایی می باشد. بالای این خلیج، بقایای قرن دوازدهمی قلعه پننارد Pennard Castle واقع شده است که منظره های وسیعی از خلیج تری کلیفز Three Cliffs Bay یا خلیج سه صخره و اقیانوس پهناور آبی را به معرض نمایش می گذارد. در این ساحل، آوردن سگ ها کاملا آزاد است؛ در سفر به ولز بدانید که بنابراین یک مکان ایده آل برای همسفر شدن با حیوان خانگی شما به شمار می رود.

جاهای تماشای ولز : الگوگ استکس Elegug Stacks

الگوگ استکس Elegug Stacks یا مخروط های الگوگ Elegug دو ستون سنگ آهکی بزرگ هستند که از آب های سواحل پمبروکشایر Pembrokeshire در جنوب غربی کشور ولز بیرون آمده اند. این بخش، قبلا قسمتی از سرزمین اصلی ولز بوده که با پیشروی دریا، تمامی صخره های آن به زیر آب فرو رفته است و این ستون های سنگی که نوک همان صخره ها هستند به جا مانده اند. در سفر به ولز بدانید که کلمه الگوگ elegug در زبان ولزی به معنی گیله مات (یک نوع مرغ دریایی) می باشد و نام این مکان بخاطر هزاران پرنده گیله مات که در فصل های بهار و تابستان برای آشیانه سازی به این منطقه مهاجرت می نمایند گرفته شده است.

جاذبه های گردشگری ولز : فری گلن The Fairy Glen

فری گلن The Fairy Glen یک گلوگاه منزوی در نزدیکی روستای بتسی کود Betws y Coed است و بخاطر فضای آرامش بخش و منظره های بسیار زیبایی که دارد، برای مدت های طولانی، الهام بخش عکاسان و هنرمندان بوده است. در سفر به ولز بدانید که رودخانه کونوی River Conwy درون این گلوگاه پیچ و تاب می خورد، از کنار سنگ های پوشیده شده از خزه می گذرد و به آبشار های کوچک و استخر های صخره ای تبدیل می گردد. این مکان کاملا حفاظت شده است و زیستگاه سرخس ها و گلسنگ های کمیاب و بعلاوه ارکید های بنفش و سمور آبی می باشد.

جاهای تماشای ولز : خلیج روسیلی Rhossili Bay

خلیج روسیلی Rhossili Bay که در شبه جزیره گوور Gower واقع شده است، یکی از زیبا ترین خطوط ساحلی ولز است و به عنوان یکی از برترین سواحل اروپا شناخته می گردد؛ و فقط با تماشای آن از نزدیک متوجه می شوید که چرا چنین شهرتی دارد. این ساحل که سه مایل (حدود 5 کیلومتر) طول دارد و ماسه های آن به رنگ طلایی مایل به صورتی هستند، دارای تپه های ماسه ای پوشیده شده از چمن و آب های بسیار سرد به رنگ آبی آسمانی می باشد. در سفر به ولز بدانید که موقعیت دورافتاده این خلیج، به آن جذابیت بکر و دست نخورده داده است و چمنزار های اطراف آن، فرصت فوق العاده ای برای یک تپه نوردی عصرانه در اختیار بازدید نمایندگان می گذارند.

جاذبه های گردشگری ولز : بلو لگون ابریدی Blue Lagoon Abereiddi

نام بلو لگون Blue Lagoon یا دریاچه آبی، ممکن است شما را به یاد جاذبه مشهور ایسلند بیاندازد. اما کشور ولز هم دریاچه آبی خود را دارد؛ البته بدون ویژگی گرمایشی آن. بلو لگون ابریدی Blue Lagoon Abereiddi بقایای یک معدن سنگ است که سیلی از سمت دریا بعد از خراب کردن دیوار بیرونی، آن را فرا گرفته است و رنگ سبز تیره ای دارد که بخاطر مواد معدنی داخل استخر آن است.در سفر به ولز بدانید که این دریاچه در حدود 25 متر عمق دارد که آن را به یک نقطه محبوب برای شیرجه زدن تبدیل نموده است. گردشگران به روی دیواره های معدن سابق می ایستند و به درون آب دریاچه می پرند.

جاهای تماشای ولز : کوه های سیاه Black Mountains

کوه های سیاه Black Mountains که مانند یک دیوار در مرز بین ولز و انگلستان قرار گرفته اند، در یک مساحت 207 کیلومتر مربعی مملو از تپه ها و دره های تزئین شده با گیاهان کمیاب، بوته های مقاوم و سرخس های ضخیم قرار دارند و معمولا در معرض باران های سیل آسا و سرد می باشند. اما حس بودن در طبیعت و داشتن یک خلوت خوشایند در این منطقه موج می زند و در یک روز آفتابی، منظره های دره وای Wye Valley واقعا خیره نماینده هستند.

جاذبه های گردشگری ولز : معدن دینورویک Dinorwic Quarry

معدن دینورویک Dinorwic Quarry که دومین معدن بزرگ از نوع خود در دنیا بوده است، در اواخر قرن بیستم میلادی بسته شد و هم اکنون بخشی از موزه ملی سنگ National Slate Museum و یک مکان محبوب برای غواصی و صخره نوردی به شمار می رود. در سفر به ولز بدانید که بعد از بسته شدن معدن، محیط کوهستانی اطراف به سرعت با چمن و بوته های گیاهان مختلف پوشیده شد. تپه های سنگی دارای منظره های فوق العاده هستند و زیستگاه گروهی از بز های کوهی ولزی به شمار می روند.

جاهای تماشای ولز : پارک ملی اسنودونیا Snowdonia National Park

پارک ملی اسنودونیا Snowdonia National Park با جاذبه های خارق العاده لبریز شده است : منظره ها بکر، یخچال های مختلف، ده ها دریاچه، روستاهای قدیمی برآمده از تاریخ. این پارک بعلاوه جایگاه بزرگ ترین کوه ولز به نام اسنودون Snowdon هم هست. به لطف مسیر های کوهستانی، این منطقه رسما یکی از پرباران ترین منطقه ها در بریتانیا به شمار می رود و اغلب در فصل زمستان، بارش برف در آن وجود دارد. اما در روز های آفتابی، مسیر های کوه نوردی متعدد آن، سالانه میلیون ها بازدید نماینده را که برای تماشای منظره های کوه اسنودون Snowdon و تماشا حیوانات مختلف مثل سمور های آبی، گربه های قطبی، عقاب های ماهی گیر و کورکور های حنایی به این منطقه می آیند، به خود جذب می نماید.

جاذبه های گردشگری ولز : دان ار اوگوف Dan yr Ogof

غار 11 مایلی (18 کیلومتری) دان ار اوگوف Dan yr Ogof یکی از بزرگ ترین غار های بریتانیا به شمار می رود و دارای حفره های متعدد، دریاچه های عمیق و استخوان های به جا مانده از انسان های باستان و حیوانات می باشد. ابتدای غار که با عنوان نمایشگاه غار شناخته می گردد به روی عموم باز است. اما فراتر از آن، تنها برای غارنوردان باتجربه قابل دسترسی است و شامل جاذبه هایی مانند تونل تنگ دلانگ کرال The Long Crawl، مسیر های صخره نوردی با طناب، آبشار های زیر زمینی و یک راهرو بزرگ مملو از فسیل می باشد.

جاهای تماشای ولز : آبشار های آبر Aber Falls

آبشار آبر Aber Falls که در سه کیلومتری روستای آبرگینگرگین Abergwyngregyn واقع شده است، یک آبشار 37 متری است که به وسیله رودخانه آفون گوچ Afon Goch که از لبه یک صخره شیب دار چند میلیون ساله به پایین می ریزد شکل گرفته است. راه دسترسی به این آبشار، از یک مسیر پیاده روی است که از بناهای متعددی متعلق به عصر برونز می گذرد؛ از جمله یک کارگاه قدیمی آهنگری و یک تعمیرگاه راه آهن.

جاذبه های گردشگری ولز : لین پادارن Llyn Padarn

دریاچه لین پادارن Llyn Padarn با 3.2 کیلومتر طول و 29 متر عمق، یکی از بزرگ ترین دریاچه های طبیعی ولز است و به وسیله تپه های متعدد و کوه های از برف پوشیده شده احاطه شده است. این دریاچه نام خود را از یک قدیس قدیمی سلتیک که کلیسا های این منطقه را بنا نهاده بود گرفته شده است؛ با این وجود، امروزه به عنوان نقطه ویژه علمی نیز شناخته می گردد؛ بخصوص بخاطر این که زیستگاه یک نوع ماهی کمیاب به نام آرکتیک شار Arctic Char است که این دریاچه را از زمان عصر یخ به عنوان خانه خود انتخاب نموده است.

جاهای تماشای ولز : رودخانه وای The River Wye

رودخانه وای The River Wye با 216 کیلومتر طول، پنجمین رود طویل در بریتانیا محسوب می گردد و مسیر آن در دره وای Wye Valley در ولز جنوبی که عنوان باشکوه ناحیه ای پر از زیبایی طبیعی خیره نماینده به آن تعلق گرفته است، پیچ و تاب می خورد. این منطقه به لطف دره های عمیق، جنگل های انبوه و بناهای بسیار به سبک قدیمی معماری مانند قلعه ها و صومعه خانه ها که در امتداد رودخانه قرار گرفته اند، به عنوان یکی از زیبا ترین منطقه ها طبیعی در جنوب بریتانیا شناخته می گردد. منظره ها خارق العاده و فراوانی نقاط مرتفع برای مشاهده منظره ها، آن را به یک منطقه ایده آل برای کوه نوردی تبدیل نموده است.

جاذبه های گردشگری ولز : لین اوگون Llyn Ogwen

افسانه های منطقه می گویند که شمشیر پادشاه آرتور که اکس کالیبور Excalibur (به معنی شمشیر در سنگ) نام دارد، در دریاچه لین اوگون Llyn Ogwen قرار گرفته است؛ با این وجود، چه این داستان ها واقعیت داشته باشند و چه بویی از حقیقت نبرده باشند، یک نکته قطعی است؛ این دریاچه دارای زیبایی بکر است و نبودن گردشگران در آن، فضای پر آرامش آن را حفظ نموده است. دریاچه لین اوگون Llyn Ogwen با وجود داشتن مساحت زیاد، در عمیق ترین نقطه، تنها سه متر عمق دارد و با تپه های صخره ای و گیاهان مقاوم احاطه شده است. این دریاچه در طول زمستان و زمانی که پتویی از برف آن را می پوشاند، در زیبا ترین حالت خود واقع شده است.

جاهای تماشای ولز : برکون بیکنز Brecon Beacons

منطقه برکون بیکنز Brecon Beacons از شش قله اصلی تشکیل شده است که یک رشته کوه طولانی را در ولز جنوبی تشکیل داده اند و دارای دره های بسیار وسیع هستند. این منطقه خشک و بی آب و علف است و با علف های تیغ دار و بوته های خار پوشیده شده است. با این وجود اسب های کوهستانی پونی این منطقه را به عنوان خانه خود برگزیده اند و در آن مسیر های کوه نوردی بی پایان با منظره های بسیار زیاد وجود دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1534

به "جاهای دیدنی ولز ، سفر در طبیعت کشور زیبای ولز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی ولز ، سفر در طبیعت کشور زیبای ولز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید