حقایق جالب درباره پل صلح؛ گرجستان، عکس

به گزارش مجله ایرکا، تفلیس یک شهر تاریخی با معماری و خانه های زیبا است که هر یک گویای برهه ای از تاریخ و نشان دهنده حضور مردمان مختلف است. دیدنی های این شهر اغلب گردشگران را به سفر زمان می برد؛ اما سازه جدیدی که با دردسرها و مخالفت ها ساخته شد، تاریخ را با دنیای امروز گرجستان تلفیق نموده است؛ سازه ای به نام پل صلح. در ادامه با حقایق مربوط به این پل آشنا می شویم.

حقایق جالب درباره پل صلح؛ گرجستان، عکس

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

حقایق جالب درباره پل صلح

1. پل صلح، یک پل قوسی شکل، مخصوص پیاده روی و از جنس فولاد و شیشه است. این پل روی رودخانه کر، در مرکز شهر تفلیس، مرکز گرجستان قرار گرفته است و با تعداد بسیار زیادی ال ای دی تزئین شده است.

2. شهرداری تفلیس دستور ساخت پلی به طول 150 متر را داد که بخش قدیمی شهر را به بخش نو مرتبط می کرد.

3. پل صلح در 6 مه 2010 به صورت رسمی افتتاح شد.

4. این پل روی رودخانه کر ساخته شده است و از یک سوی پل، نمایی از کلیسای متخی، مجسمه واختانگ یکم، بنبانگذار تفلیس، و قلعه ناریکالا، و از سوی دیگر، پل باراتاشویلی و دفتر رئیس جمهور به چشم می خورد.

4. طراحی این پل بینندگان را به یاد یک جانور دریایی می اندازد. این پل فولادی دارای یک سایبان شیشه ای است که با وجود ال ای دی های بسیار، در شب بسیار خودنمایی می نماید. این چراغانی 90 دقیقه پیش از غروب آفتاب روشن می گردد (90 دقیقه پس از طلوع خاموش می گردد) و رودخانه کر و ساختمان های هر دو طرف رودخانه را نورانی می نماید. چراغانی دارای چهار برنامه است که در هر ساعت تغییر می نماید.

5. طراح پل، میشل دلوچی است که وزارت امور داخله در تفلیس و دفتر ریاست جمهوری گرجستان را هم طراحی نموده است.

6. ساختار پل در ایتالیا ساخته و با 200 کامیون به تفلیس آورده شد.

7. ساخت این سازه فولادی- شیشه ای، بسیار بحث برانگیز بود. ساخت پل صلح با مخالف های بسیار سیاست مداران، معماران و طراحان روبرو بود؛ زیرا آن ها بر این باور بودند که این پل بر قسمت قدیمی شهر مسلط می گردد و دیگر معماری تاریخی آن به چشم نمی آید.

8. از نظر کاربران Tripadvisor، قدم نهادن در این پل مانند وارد شدن به دنیای دیزنی است. این احساس خوشایند بخاطر طراحی داخلی جالب و نورپردازی آن است.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1090

به "حقایق جالب درباره پل صلح؛ گرجستان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب درباره پل صلح؛ گرجستان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید