خوشگذرانی در بوداپست ، سفر به مرکز کشور مجارستان (تور مجارستان ارزان)

به گزارش مجله ایرکا، هر نقطه ای از دنیا دارای جاذبه هایی است که گردشگران را به سوی خود جذب می نماید. یکی از این منطقه ها که سراسر جاذبه است شهر بوداپست می باشد. این شهر که مرکز کشور مجارستان است، بزرگ ترین شهر این کشور نیز می باشد به عنوان مرکز مالی، سیاسی، فرهنگی و صنعتی نیز می باشد. در واقع بوداپست را قلب تپندۀ کشور مجارستان می توانیم لقب دهیم. این شهر که از دو بخش بودا و پست تشکیل شده است مساحتی در حدود 525 کیلومتر مربع را دارا می باشد. بخش اول این شهر که همان بودا است در کرانه باختری واقع شده است و بخش دوم آن پست در سمت خاوری این رود قرار گرفته است و به صورت یک واحد مستقل در تقسیمات کشور مجارستان به حیات خود ادامه می دهد.موضوعی که سبب خاص شدن این مرکز نسبت به سایر مرکز های اروپایی گشته است، واحد پولی کشور مجارستان است. واحد پول این کشور فورینت Forinet می باشد که نسبت به دلار مقرون به صرفه تر مباشد. از سوی دیگر کشور مجارستان و شهر بوداپست در دل خود دانشگاه ها و کالج های معتبری را نیز جای داده اند. همین موضوع باعث شده است که این کشور محلی مناسب برای کسب علم و تحصیل باشد. اما امتیازی که ما را به نوشتن این مقاله ترغیب نموده است وجود جاذبه هایی چشم نواز در این شهر است. جاذبه هایی که چون نگین در فهرست مراکز گردشگری می درخشند و همه ساله میزبان علاقه مندان از سراسر دنیا است. قصد داریم که در ادامه بعضی از این جاهای دیدنی بوداپست در سفر به بوداپست و برای خوشگذرانی در بوداپست را به شما معرفی کنیم.

خوشگذرانی در بوداپست ، سفر به مرکز کشور مجارستان (تور مجارستان ارزان)

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

جاذبه ای که نماد ملی شهر بوداپست مجارستان است، میدان قهرمانان Heroes Square

میدان قهرمانان شهر بوداپست از نمونه جاهای دیدنی بوداپست که یک میدان تاریخی و یک نماد ملی برای این شهر و کشور به شمار میرود و در فهرست میراث دنیای یونسکو نیز ثبت شده است، نخستین جاذبه ای است که قصد داریم برای خوشگذرانی در بوداپست به شما معرفی کنیم. این جاذبه علاوه بر قدمت تاریخی اش، فضا و چشم اندازی مناسب، برای عکاسان نیز می باشد. اگر چه میدان قهرمانان شهر بوداپست، در روز هم زیبا و چشم نواز است اما در شب و با تابش نورهای رنگی اش چشم ها را به خیره می سازند و می توان گفت این زیبایی ها در شب برای خوشگذرانی در بوداپست، دو برابر می گردد. برای رسیدن به میدان قهرمانان باید از خیابان Andrássy Avenue گذشت. در کنار City Park می توان میدان یادشده را رویت کرد. این منطقه علاوه بر پارک شهر و این میدان، محل استقرار موزۀ شهر بوداپست نیز می باشد. پس گردشگران می توانند با عزیمت به این منطقه چند جاهای دیدنی بوداپست را به صورت یک جا در سفر به بوداپست و برای خوشگذرانی در بوداپست خود بازدید کنند.

تپۀ Gellért بام بوداپست

در سفر به بوداپست ، اگر می خواهید تمام شهر بوداپست را در یک نما مشاهده نمایید و به اصطلاح شهر را زیر پای خود ملاحظه کنید باید به سوی تپۀ Gellért ازجاهای دیدنی بوداپست عزیمت کنید. این تپه که دارای ارتفاع 200 متری می باشد در مجاورت جزیرۀ Buda Hills و Maragaret قرار گرفته است. این جاذبه از نمونه جاهای دیدنی بوداپست،یکی از برترین زیباترین و خیره کننده ترین نقاط شهر بوداپست مجارستان می باشد. شما می توانید برای خوشگذرانی در بوداپست تا نوک قلۀ را پیاده روی کنید. شیب ملایمی که تا بالاترین ارتفاع تپه وجود دارد، این پیاده روی را لذت بخش تر می نماید. پس از این مصافت 200 متری و بعد از قرار گرفتن در نوک تپه مجسمۀ آزادی بوداپست در مقابل دیدگان شما قد علم می نماید. این مجسمه از نمونه جاهای دیدنی بوداپست که با نام Statue of Libe شناخته می گردد دومین نماد مهم شهر بوداپست است. پس از یک گشت و گذار مطبوع در این مکان و درست در زمانی که قصد بازگشت به دامنۀ تپه را دارید با هتل ها و حمام های مشهور Gellért مواجهه می شوید و شاید از صف طولانی و جمعیت زیاد گردشگران در این هتل ها متعجب هم شوید. اما تعجبی ندارد چرا که این هتل ها و حمام ها از نمونه جاهای دیدنی بوداپست دارای شهرتی دنیای هستند و به یک پایگاه گردشگری قوی بدل شده اند.

ساختمان مجلسی Parliament Building

در سفر به این شهر، ساختمانی قدیمی از نمونه جاهای دیدنی بوداپست وجود دارد که متعلق به مجلس این شهر می باشد. این ساختمان که یکی از پر هوادار ترین و محبوب ترین جاذبه های مجارستان و بوداپست می باشد، در حاشیۀ رود دانوب قرار گرفته است. وجود این جاذبه در کنار رود دانوب از یک سو و میدان Lajos Kossuth Square در سوی دیگر زیبایی های این مکان را دو چندان نموده است. ساختمان مجلس از نمونه جاهای دیدنی بوداپست که در حال حاضر مرتفع ترین و بزرگ ترین ساختمان کشور مجارستان در سفر به بوداپست می باشد، هم در روز چشم نواز است و هم در شب دلفریب می باشد. تصمیم با شماست که این جاذبه را در چه زمانی از روز نظاره کنید.

پل زنجیر، پلی بر فراز رود دانوب Chain Bridge

پل زنجیر که نخستین پل سنگی این شهر است، دارای طولی 375 متری و عرضی 14.8 متری است بر روی رودخانه دانوب قرار گرفته است و در سال 1849 میلادی مورد بهره برداری و استفاده قرار گرفته است و دو منطقۀ بودا و پست را به یک دیگر متربط ساخته است. این جاذبه از شهر بوداپست به عنوان یکی از نماد های کشور مجارستان نیز به شمار می آید. توصیه می گردد که هم در روز و هم در شب این پل را مورد بازدید خود قرار دهید تا در هر دو زمان از زیبایی های این پل برای خوشگذرانی در بوداپست شگفت زده شوید.

تجربۀ یک استراحت بی نظیر در اسپای Gellért

این شهر لقب شهر اسپا را به خود اختصاص داده است. سالیان دراز است که در سراسر دنیا این شهر را به علت داشتن اسپا های مجلل و بی نظیر شهر اسپا ها می نامند. به همین علت است که تمام گردشگرانی که راهی مجارستان می شوند و قدم به خاک بوداپست می گذارند مایلند که این لذت تجربۀ اسپا را از دست ندهند. اگر چه در جای جای این شهر اسپا یافت می گردد اما اسپای Gellért یکی از بی نظیر ترین آنها است که در تپۀ Gellért واقع شده است. پس در زمانی که به بازدید از تپۀ Gellért از نمونه جاهای دیدنی بوداپست رفتید از اسپای آن نیز استفاده نمایید.

بازار ماهیگیران، جاذبه ای از جنس رودخانه دانوب Fishermans Bastion

این بازار از نمونه جاهای دیدنی بوداپست که یکی از جاذبه های منطقه بودا به شمار میرود، روزانه شاهد گردشگرانی است که به منظور بازدید و برای خوشگذرانی در سفر به بوداپست از چنین مکانی پای در آن می گذارند. این بازار که دارای قدمتی 100 ساله می باشد، متعلق به هفت قبیله مشهور مجارستان می باشد. برای این که از مرکز شهر به این منطقه برسید باد فونیکولار و پل Chain را پشت سر بگذارید. اگر چه در زمان غروب آفتاب این جاذبه چشم نواز تر می گردد، اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که برای بازدید از محوطۀ داخلی بازار باید ورودی بپردازید. پس اگر صف طولانی تهیۀ بلیط برای شما مشکل نیست، بازدید از این جاذبه را در سفر به بوداپست خود و تماشای جاهای دیدنی بوداپست را نباید فراموش کنید.

محبوب ترین اسپای شهر، اسپای Széchenyi

برای تکمیل خوشگذرانی در بوداپست، در این لحظه قصد داریم که محبوب ترین و مشهور ترین اسپای شهر بوداپست را در سفر به بوداپست به شما معرفی کنیم. اسپای Széchenyi که در سال 1913 میلادی بنا گشته است، همان جاذبه ایست که لقب معروف ترین و مشهور ترین اسپای بوداپست را از آن خود ساخته است. در این مکان می توانید از ماساژ، شنا در استخر ها، حمام بخار، سونا و جگوزی استفاه کنید. این اسپای که دارای وسعتی قابل توجه است 10 سونا، 18 استخر و چند سالن ماساژ را در دل خود جای داده است. نکته بعدی که دربارۀ این اسپا قابل ذکر است، نزدیکی آن به میدان قهرمانان می باشد. شما می توانید پس از یک بازدید دلچسب از میدان قهرمانان رهسپار این اسپا شوید.

سوار کشتی کروز در دل رودخانه دانوب

این رودخانه از نمونه جاهای دیدنی بوداپست است که از چشمه ای در دل جنگل سیاه کشور آلمان سرچشمه می گیرد. این رود که طولی در حدود 2850 کیلومتر دارد، دومین رود طولانی اروپا بعد از رود ولگا نیز می باشد. حدود 1200 کیلومتر از تمام طول این رود در کشور رومانی قرار گرفته است و همین امر سبب شده است که طویل ترین رود این کشور به حساب آید. اما قسمتی از این رود طویل از شهر بوداپست کشور مجارستان گذشته است و به عنوان یکی از جاهای دیدنی بوداپست نیز به شمار میرود. به همین علت است که نباید کروز سواری در دل این رودخانه را فراموش کرد. شما می توانید حین گشت و گذار در دل این رودخانه از کنار ساختمان مجلس و پل زنجیر عبور کنید و از رویت این جاذبه ها در حین قایق سواری لذت ببرید. بر خلاف آن چه در سایر کشور ها مرسوم است، کروز های این رودخانه در شب نیز به فعالیت خود ادامه می دهند و این امکان را در سفر به بوداپست به گردشگران می دهند که شمای را نیز در عرضه سرو کنند.

پیشنهاد ویژه

همان طور که در طول نوشتار نیز اشاره شد بیشتر جاهای دیدنی بوداپست در چند منطقه تجمیع شده اند. شما می توانید هر روز از سفر خود را به یک منطقه اختصاص دهید تا هم از اتلاف وقت در مسیر جلوگیری کنید هم با یک تیر چند نشان بزنید. اما چیزی که نباید فراموش کرد قایق سواری در شب برای خوشگذرانی در بوداپست است که لذتی غیر قابل توصیف دارد. یک شب از سفر خود را حتماا به این امر اختصاص دهید. این اطمینان را به شما می دهیم که پشیمان نمی شوید.از همراهی شما متشکریم و سفری خوش را در این شهر پر جاذبه برای شما آرزومندیم.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1525

به "خوشگذرانی در بوداپست ، سفر به مرکز کشور مجارستان (تور مجارستان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشگذرانی در بوداپست ، سفر به مرکز کشور مجارستان (تور مجارستان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید