زیباترین شهرهای کوچک ایتالیا

به گزارش مجله ایرکا، کوچک بودن لزوما به معنای بد بودن نیست؛ وقتی صحبت از شهرها و روستاهای کوچک در ایتالیا می گردد، کوچک بودن به معنای عالی بودن است. حس و حال رنگارنگ و جذابی که در شهرهای کوچک ایتالیا وجود دارند را نمی توان در شهرهای بزرگ و شلوغ پیدا کرد.

زیباترین شهرهای کوچک ایتالیا

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین شهرهای کوچک ایتالیا را به شما معرفی کنیم.

1. مانارولا

Manarola

شهر کوچک مانارولا در شمال کشور ایتالیا قرار گرفته است. این شهر واقعا یک مکان تماشایی و خارق العاده است. این شهر کوچک، برای نوشیدنی معروف خود از دوران رومیان معروفیت داشته است و یک شهر ساحلی فوق العاده تماشایی و چشم نواز است. خانه هایی که روی صخره ها قرار گرفته اند، رنگارنگ هستند و به وسیله خیابان هایی سنگ فرش شده به یکدیگر متصل می شوند.

2. سیویتا دی باگنورجیو

Civita di Bagnoregio

شهر سیویتا دی باگنورجیو در حدود 2500 سال پیش تاسیس شده است. این شهر روی یک قله نوک تیز قرار گرفته است. از بالای این شهر، می توان شاهد مناظری تماشایی و خارق العاده بود. فرسایش باعث شده تا بخشی از شهر نابود گردد. تنها راه دسترسی به این شهر نیز از یک پل است که تنها با پای پیاده می توان از آن عبور کرد. این شهر تماشایی، حال و هوای قرون وسطایی دارد که نشات گرفته از خیابان های سنگ فرش شده و قوس های قدیمی آن است.

3. پیتیلیانو

Pitigliano

پیتیلیانو، شهری کوچک در توسکانی ایتالیا است که به عنوان اورشلیم کوچک شناخته می گردد؛ دلیل این نام گذاری نیز جامعه یهودیتی است که برای قرن ها در این شهر زندگی می نمایند، هر چند، امروزه تعداد یهودیان کمی در آن وجود دارند. یک پرستشگاه یهودی از قرن شانزدهم میلادی، از جمله جاهای دیدنی این شهر به شمار می رود. این شهر کمتر از 4 هزار نفر جمعیت دارد و در آن، چندین کلیسای کاتولیک وجود دارد. یکی دیگر از جاهای دیدنی این شهر، آبراه مدیچی است.

4. پوزیتانو

Positano

وقتی که قصد بازدید از شهر پوزیتانو را دارید، با انتظار یک چشم انداز فوق العاده تماشایی و زیبا را داشته باشید. این روستای کوچک در روی تپه های کنار ساحل آمالفی واقع شده است. این مکان در ابتدا یک روستای ماهیگیری فقیر بوده که امروزه به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است. از جمله جاهای دیدنی اصلی این شهر نیز کلیسای سانتا ماریا آسونتا است که دارای گنبدی خیره نماینده و کاشی کاری هایی تماشایی است. این شهر در چندین فیلم مختلف به نمایش در آمده است.

5. کاسلچیو

Castelluccio

کاسلچیو، یک روستای بسیار کوچک است که جمعیت آن کمتر از 200 نفر است. این روستای زیبا، مرتفع ترین روستا در آمبریا شناخته می شوند. روستای کاسلچیو در کنار پارک ملی مونتی سیبیلینی واقع شده و بیشتر برای عدس های شگفتی آور خود شناخته می گردد که در مزارع اطراف روستا پرورش داده می شوند. از ماه می تا ژوئیه، آب و هوای این روستا در برترین حالت خود واقع شده است و دشت ها پر از جوانه و گل هستند و همچون بوم نقاشی، رنگارنگ به نظر می رسند/

6. مالسسین

Malcesine

مالسسین در ساحل شرقی دریاچه گاردا واقع شده است و یک شهر بسیار تماشایی و خارق العاده است. هر چند، همچون ظاهر آرام این شهر، گذشته آن چندان آرام نبوده است. از رومیان تا فرانسوی ها و ناپلئون برای بدست آوردن این شهر جنگ نموده اند. مهم ترین جاذبه گردشگری شهر مالسسین نیز یک قلعه قرن سیزدهم میلادی است که به نام قلعه اسکالیجرو شناخته می گردد. در همان مکان، قبلا یک قلعه قرن پنجمی وجود داشته است. این قلعه بیشتر با برج قرون وسطایی خود شناخته می گردد که از سنگ سفید ساخته شده است.

7. کستلمتزانو

Castelmezzano

شهر کستلمتزانو، در جنوب ایتالیا واقع شده است. این شهر زیبا و تماشایی، یکی دیگر از شهرهای کوچک ایتالیا به شمار می رود. پیرامون این شهر را کوهستان های زیادی فرا گرفته است و از همین رو، مخفی گاه های زیادی دارد و در قرن نوزدهم میلادی، این شهر به پناهگاهی برای راهزنان تبدیل شده بود. جمعیت این شهر حدود 1000 نفر است که در فصل تابستان، هزاران نفر دیگر به آن اضافه می شوند. گردشگران و مسافران زیادی در فصل گردشگری به این شهر کوچک سفر می نمایند.

8. آلبروبلو

Alberobello

شهر آلبروبلو، یکی از شهرهای جوان تر و بزرگ تر نسبت به دیگر شهرهای کوچک جنوب ایتالیا محسوب می گردد. با اینکه بسیاری از شهرهای کوچک در جنوب ایتالیا، قدمتی از دوران رومیان دارند اما شهر آلبروبلو در قرن شانزدهم میلادی تاسیس شده و اکنون 10 هزار نفر در آن سکونت دارند. این شهر تماشایی و چشم نواز، دارای ساختمان هایی با سقف های مخروطی است که روی دیوارهایی سفید رنگ قرار گرفته اند. این خانه های سفید رنگ، منحصربه فرد هستند و با سنگ تنها ساخته شده و در بین آن هیچ گونه ملاتی به کار گرفته نشده است. آن ها از این ترفند برای کاهش مالیات استفاده نموده بودند.

9. بوسا

Bosa

بوسا روی جزیره ساردینیا واقع شده است و یکی از رنگارنگ ترین شهرها در ایتالیا محسوب می گردد. هر کدام از خانه های شهر بوسا به رنگ متفاوتی رنگ آمیزی شده اند. این سکونتگاه ابتدا به وسیله فینقی ها تاسیس شده و بعدا تحت تصرف حملات دزدان دریایی عرب قرار گرفته است. قایق های ماهیگیری، جذابیت شهر بوسا را دو چندان نموده اند، هر چند، دباغی، قبلا اصلی ترین مشاغل ساکنان این شهر بوده است. در بالای تپه ای مشرف به این شهر نیز یک قلعه ویران شده واقع شده است که دارای چشم انداز ای بسیار تماشایی و خارق العاده نسبت به شهر است.

10. نیوه

Neive

شهر نیوه در پیدمونت قرار گرفته است و به عنوان یکی از دوست داشتنی ترین روستاها در ایتالیا شناخته می گردد. خیابان های باریک سنگ فرش شده، معماری قرون وسطایی و تپه های پوشیده از گل های رنگارنگ، از جمله ویژگی هایی به شمار می فرایند که به این شهر، یک حس دوست داشتنی داده اند. بیشتر افراد به چشیدن نوشیدنی مشهور این شهر به آن سفر می نمایند. با این حال، از جاهای دیدنی این شهر می توان به یک برج ساعت قدیمی و یک کلیسای قدیمی اشاره نمود.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1456

به "زیباترین شهرهای کوچک ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "زیباترین شهرهای کوچک ایتالیا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین شهرهای کوچک ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید