سرانه فضای سبز خمین 13.5 مترمربع است

به گزارش مجله ایرکا، معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین گفت: فضای سبز خمین بالغ بر 98 هکتار است و سرانه این مهم حدود 13.5مترمربع به ازای هر شهروند است.

سرانه فضای سبز خمین 13.5 مترمربع است

وحید قاسمی گفت: در طرح تفضیلی سرانه فضای سبز هر شهروند 16 مترمربع پیش بینی شده و حدود 2.5 مترمربع به ازای هر شهروند کمبود فضای سبز به دلایل متعددی در شهر وجود دارد.

وی تامین آب را یکی از مهترین مسائل فضای سبز خمین مطرح نمود و ادامه داد: در طی سه سال اخیر با تمهیدات و پیگیری های اجرا شده شرایط آب فضای سبز برخلاف گستردگی خشکسالی بهتر شده است.

معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین توضیح داد: حفاری 2 حلقه چاه در سطح شهر و عقد قرارداد با سایر ادارات و همکاری اداره منابع آب با شهرداری، منجر به خودکفایی از نظر میزان مصرف آب فضای سبز شده است.

قاسمی بیان کرد: در حال حاضر پنج حلقه چاه شامل چاه های شهریار، مدرس، ولی عصر، پارک جنگلی، پارک ترافیک و سبزیکار در سطح شهر خمین آب فضای سبز شهری را تامین می کنند.

وی مطرح نمود: 92 درصد آب فضای سبز در خمین از آب شرب شهری جداسازی شده و آبیاری فضای سبز و افت فشار آب منازل ارتباطی به یکدیگر ندارند.

معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین گفت: حدود 35 انشعاب از آب شرب در سطح شهر استفاده شده و کمتر از حدود هشت درصد آب فضای سبز از این طرق مصرف می شود و مابقی از آب چاه های شهرداری و چاه های فضای سبز است.

قاسمی درباره استفاده از سیستم های نوین آبیاری برای آبیاری فضای سبز شهر خمین توضیح داد: به منظور آبیاری درخت ها و گل های فصلی و دائمی از آبیاری قطره ای و برای آب دهی به چمن ها از آبیاری بارانی استفاده می شود که میزان مصرف آب را به شدت کاهش می دهد.

معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین گفت: در جنگل کوه بوجه 90 درصد و در سطح شهر بیشتر درختانی که کاشته شده و همچنین پیچ های امین الدوله و رُزهای کاشته شده آبیاری قطره ای شده اند.

قاسمی تاکید کرد: شهروندان در حفظ و نگهداری سیستم آبیاری تحت فشار که هزینه آن مستقیم از عوارض پرداختی شهروندان تأمین می شود، کوشا باشند و در صورت مشاهده تخریب یا جمع آوری این نوع آبیاری از سوی زباله گرد ها با سامانه 137 و یا پلیس 110 تماس بگیرند تا از سرقت این اموال که مربوط به مردم است، جلوگیری شود.

وی افزود: به منظور آبیاری درختان حاشیه خیابان، شهرداری سه دستگاه تانکر بکارگیری کرده که 2 تانکر در اختیار شهرداری و دیگری تریلی مربوط به بخش خصوصی است.

قاسمی، سم پاشی و مبارزه با آفات گیاهی در سطح شهر را کار بسیار حساسی مطرح نمود و افزود: با توجه به گستردگی بیماری های تنفسی در سطح شهر، ابتدا اعلام عمومی شده و سپس در اواسط اردیبهشت ماه و اوایل خردادماه نسبت به سم پاشی اقدام شده است.

وی گفت: در سال جاری آفات و بیماری ها بسیار خوب کنترل شده و تاثیر بسیار خوبی بر روی فضای سبز داشته باشد.

خمین در نوار جنوبی استان مرکزی است و 74 هزار و 256 نفر از جمعیت 105 هزار نفری این شهرستان ساکن شهر هستند.

خبرنگاران مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1458

به "سرانه فضای سبز خمین 13.5 مترمربع است" امتیاز دهید

1 کاربر به "سرانه فضای سبز خمین 13.5 مترمربع است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه فضای سبز خمین 13.5 مترمربع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید