سفر به کشور پرو ، معرفی جاذبه های گردشگری پرو

به گزارش مجله ایرکا، کشور پرو واقعا از هر لحاظ سرزمینی عالی وغنی است. یکی از بزرگ ترین وغنی ترین جریان های اقیانوسی جهان را دارد و گسترده ترین و بلندترین کوه های استوایی جهان در این کشور واقع شده اند. مساحت این کشور چیزی در حدود 1282220 کیلومتر مربع می باشد. جنگل های بارانی این کشور در نوع خودش دیدنی است. این کشور که مرکز آن لیما می باشد در آمریکای جنوبی واقع شده و برزیل، بولیوی، شیلی و اکوادور و کلمبیا و بعلاوه اقیانوس آرام مرز مشترک دارد. مردم پرو به زبان اسپانیایی سخن می گویند و این کشور جمعیتی بالغ بر 27 میلیون نفر را شامل می گردد. بعلاوه زبان هایی چون کچوا و آیمارا نیز در بین مردم محلی رایج است. بسیاری از بومیان قاره آمریکا اصل و نژادشان از پرو سرچشمه می گیرد. یکی از بزرگترین امپراتوری های تاریخ یعنی اینکاها در این سرزمین ها به وجود آمده اند. همه این عوامل سبب شده اند که دیدنی های پرو به عنوان کشوری با پشتوانه ای غنی از لحاظ فرهنگی و تاریخی شناخته گردد. پس با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای سفر به کشور پرو و بازدید از جاذبه های گردشگری پرو...

سفر به کشور پرو ، معرفی جاذبه های گردشگری پرو

سفر به کشور پرو

این کشور درمجاورت اقیانوس آرام و در قسمت غربی قاره آمریکای جنوبی واقع شده است. 78 منطقه از 104 منطقه آب و هوایی جهان در کشور پرو واقع شده است کشوری که گرم ترین بیابان ها و مرطوب ترین سرزمین ها را دارد و در جنوب خط استوا واقع شده است. کشور پرو به سه منطقه جغرافیایی بسیار متفاوت تقسیم می گردد:

1. نوار ساحلی اقیانوس آرام

2. رشته کوه های آند

3. منطقه آمازون.

1) نوار ساحلی اقیانوس آرام

این نوار ساحلی باریک، عمدتا از کویر تشکیل شده است و در انتهای جنوبی خود به کویر آتاکاما و یکی از خشک ترین منطقه ها روی زمین ادغام می گردد. این ساحل شامل لیما، مرکز و چندین شهر بزرگ است که در حدود 40 رودخانه از کوه های آند سرچشمه می گیرند تشکیل شده است.

2) رشته کوه های آند

این رشته کوه ها که در کرانه باختری آمریکای لاتین قد علم نموده اند به عنوان طولانی ترین رشته کوه های جهان و زیباترین جاذبه های گردشگری پرو شناخته می شوند. وجود دره های کم عمق و عمیق در آن ها سبب شده است که چشم انداز ها زیبا و شگفت انگیزی به وجود آید. بارش های زیادی در دامنه های شرقی آند در طول سال جریان دارد. این رشته کوه در بعضی جاها پهنایی به مقدار 500 کیلومتر دارد و اگر بخواهیم میانگین ارتفاع این رشته کوه ها را حساب کنیم چیزی در حدود 4000 متر می باشد. کوردیلرای باختری و کوردیلرای خاوری دو رشته کوه اصلی آند می باشند. که رشته کوه های فرعی کوچکتری چون کوردیلرا دلا کوستا را در خود جای داده اند.

3) منطقه آمازون

جنگل های آمازون برزیل تا قسمت شرقی پرو امتداد دارد و بیش از نیمی از این کشور را تشکیل می دهد و از تماشای های پرو می باشد. این جنگل استوایی وسیع از طریق رودخانه های بی شماری از جمله آمازون، Maranon، Hallaga و Ucayali تغذیه می گردد که گونه های حیات وحش غنی و گوناگونی در این جنگل ها زندگی می نمایند.

مرکز پرو، شهر لیما

یکی از شهرهای بزرگ و مهم کشور پرو شهر لیما می باشد که در 400 سال پیش از طریق اسپانیایی ها تاسیس شد و هنوز که هنوز است حال و هوایی اسپانیایی دارد. این شهر به علت قرار گرفتن در ساحل دارای آب و هوای مطلوب و مناسبی است. جالب است بدانید که رود بزرگی از میان شهر لیما مرکز پرو می گذرد و همین امر سبب شده است که شهر لیما چشم انداز ای متفاوت و رویایی داشته باشد. این شهر را می توان در ردیف تماشای ترین مرکز ها در آمریکای جنوبی به شمار آورد. شهری که به شهر شاهان معروف می باشد علتش هم این است که سه پادشاه بزرگ در طول تاریخ در این شهر تاج گذاری نموده اند.

آنالیز پرو از نظر نژاد ساکنان آن

سرخ پوستان سهم بسزایی در جمعیت این کشور دارند به طور قطع به یقین می توان گفت که چیزی در حدود 45 درصد جمعیت کشور پرو را سرخ پوستان تشکیل می دهند. هنگام سفر به کشور پرو در ساحل جنوبی و مرکزی در کوه های آند شما درصد بیشتری از سرخ پوستان را می بینید که در کنار مردم دیگر زندگی می نمایند. پرو قدیمی ترین تمدن در آمریکای جنوبی را دارد. کشورهای همسایه از سرزمین پرو و از امپراتوری های این کشور ظاهر شده اند. پرو مرکز سیاسی و مولد این منطقه با موقعیت جغرافیایی ویژه می باشد. مردم پرو مردمی مهربان و مهمان نواز هستند و به گرمی از بازتماشامایندگان استقبال می نمایند. در این کشور جشنواره ها و مراسمات مختلفی برگزار می گردد. دین غالب مردم پرو کاتولیک می باشد اما مردمانی با عقاید مختلف با صلح و صفا در کنار یکدیگر در کشور پرو زندگی می نمایند. از نظر نژادی اگر بخواهیم کشور پرو را مورد آنالیز قرار دهیم می توان این کشور را به دو گروه نژادی کوئچواس و آیمارایی ها که در قسمت های آند جنوبی زندگی می نمایند اشاره نمود. بیشتر بومیان زبانشان کوئچوا و یا آیمارائی است و هنوز هم سنت ها و فرهنگ های گذشتگان خود را حفظ نموده اند.

پرو مرکز کاکائو جهان

پرو را می توان سرزمین کاکائو و قهوه نامید در واقع مرکز کاکائو جهان کشور پرو می باشد. در مزارع این کشور کاکائو در بیش از بیست طعم مختلف کشت می گردد. در کوه های آند یک نوع قهوه یافت می گردد که از کیفیت ویژه ای برخوردار بوده و جزو کمیاب ترین قهوه ها در کل جهان می باشد که قیمت بسیار بالایی نیز دارد که در کشور پرو می توان آن را تهیه کرد. بسیاری از مردم پرو به کاشت قهوه و کاکائو می پردازند و اقتصادشان از این طریق تامین می گردد. بیشتر این مزارع قهوه هم در کوه های آند قرار دارند که کشاورزان زیادی مشغول این کار هستند. همین امر سبب شده است که پرو به عنوان سومین فراوری نماینده کاکائو در جهان شناخته گردد.

جاذبه های گردشگری پرو

جاذبه های گردشگری و تماشای های پرو بی شمار و فراوان است، زیرا کشوری که از تاریخ غنی و پرباری برخوردار است و طبیعت بکر و تماشای دارد مطمئنا مکان مناسب برای سفر کردن و لذت بردن از تماشای ها و شگفتی های تاریخی و طبیعی است. که در ادامه ما به معرفی بعضی از این مکان های تماشای می پردازیم:

مورای

زمین هایی دایره دایره که به شکل تراس می باشند زمین هایی که از زمان اینکا ها به یادگار مانده اند و جزو اسرار آمیز ترین مکان ها در جهان شناخته می شوند. جالب است بدانید اختلاف دما در هر کدام از این دایره ها نسبت به دیگری متفاوت می باشد برای نمونه اختلاف دما دربالاترین دایره تا پایین ترین دایره چیزی در حدود 15 درجه سانتیگراد می باشد.

بقایای به جای مانده از امپراتوری اینکاها

یکی دیگر از تماشای های پرو، که مجذوب کننده و تماشای است خرابه ها و بقایایی از خانه های کوچک، معابد و ارابه های نظامی می باشد که در مرتفع ترین قسمت کوه های پیزاک و روستای کوچک قرار دارند.

پارک ملی مانو در کشور پرو

در سفر به کشور پرو انواع گونه های مختلف از جانوران و گیاهان را در آمریکای جنوبی می توانید در پارک بزرگ مانو که در منطقه آمازون در پرو واقع شده است ببینید. پرندگان، پستاندارن و میمون های با نژادهای مختلف و حیواناتی که تا به امروز از نزدیک ندیده اید را می توانید در این پارک ملی به تماشای آن ها بنشینید.

منطقه حفاظت شده پاراکاس

اگر بخواهید شگفت انگیزترین تماشای های پرو از نمونه بیابان استوایی را از نزدیک ببینید کافی است که به منطقه حفاظت شده پاراکاس در پرو سری بزنید. جایی که در آن چیزی در حدود 215 گونه پرنده مختلف زندگی می نمایند و انواع موجودات دریایی چون دلفین ها و شیرهای دریایی را می توان در آب های این منطقه از نزدیک دید. در قسمت جنوبی خط ساحلی پرو این منطقه حفاظت شده قرار گرفته است و چشم انداز ای بی نظیر و تماشایی را پیش رویتان قرار می دهد.

ماچو پیچو

از بی نظیرترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری پرو، ماچو پیچو می باشد که شهر گمشده اینکاها را در میان دره ای به نام اروبامبا جای داده است. این مکان از جمله مکان های تاریخی و تاثیرگذار کشور پرو می باشد که مقصد بسیاری از گردشگرانی است که از پرو تماشا می نمایند. و هنوز که هنوز است راز و رمز این شهر گمشده کشف نشده است. شاید روزی شما بتوانید این راز و رمز را کشف کنید!

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1526

به "سفر به کشور پرو ، معرفی جاذبه های گردشگری پرو" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به کشور پرو ، معرفی جاذبه های گردشگری پرو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کشور پرو ، معرفی جاذبه های گردشگری پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید