غار الهه نمک یکی از جاذبه های طبیعی جزیره هرمز است

به گزارش مجله ایرکا، سیری در ایران/ براساس آخرین گزارش و خبرهای منتشر گشته، غار الهه نمک یکی از جاذبه های طبیعی جزیره هرمز است.

غار الهه نمک یکی از جاذبه های طبیعی جزیره هرمز است

این غار با نامهای غار الهه نمکی، غار فیروزه ای و غار مراقبه هرمز نیز شناخته می گردد. مواد معدنی و کانی های موجود در آب و خاک این ناحیه به مرور زمان و در طول قرنها رسوبات رنگین و شگفت انگیزی را پدید آورده اند. غار الهه نمکی یکی از همین شگفتی ها بوده که در دل کوهی به نام الهه نمک قرار گرفته است. این کوه و غار داخل آن از بلوری یکپارچه و بزرگ تشکیل شده و دهانه غار بیضی شکل و نسبتا بزرگ است. در درون غار فیروزه ای جویباری جریان دارد که آب آن نارنجی رنگ است. زمین های اطراف این غار همگی با رسوباتی سفید و نارنجی پوشیده شده و حوضچه های آب شور متعددی را در خود جا داده اند.

برخلاف سایر منطقه ها کوهستانی، در اطراف کوه الهه نمک هیچ صدایی منعکس نمی گردد. در این فضای آرام و الهام بخش تنها صدای امواج دریا، جریان رود و آواز مرغان ماهی خوار به گوش گردشگران می رسد. عمق این غار در حدود 30 تا 40 متر است و از دالان ها و راهروهای رسوبی تو در تویی تشکیل شد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند نمک و رسوبات موجود در این منطقه در پاکسازی انرژی های منفی تاثیرگذارند. از این رو، از گذشته های دور تا کنون بسیاری از افراد غار الهه نمک را به عنوان مکانی مناسب برای مراقبه بر می گزیده اند.

برای بازدید از غارها به امکانات تقریبا حرفه ای احتیاج خواهید داشت. رعایت نکات ایمنی در این سفر بسیار مهم است. برای تماشا زیبایی های غار احتیاج به منبع نوری خوب همانند چراغ قوه قوی یا هدلایت احساس می گردد. داشتن کفش مناسب و لباس اضافی در این بازدید ضروری بوده و دوربین عکاسی برای ثبت صحنه های زیبا و طبیعی غار نیز فراموش نگردد.

منبع: همگردی
انتشار: 11 اسفند 1401 بروزرسانی: 11 اسفند 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1552

به "غار الهه نمک یکی از جاذبه های طبیعی جزیره هرمز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار الهه نمک یکی از جاذبه های طبیعی جزیره هرمز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید