سد لار ؛ دامن گلدار کوه دماوند

به گزارش مجله ایرکا، دریاچه ای زیبا پشت سد لار واقع شده است. شاید برای تان جالب باشد اگر بدانید سد لار یکی از بزرگ ترین سدهای خاکی ایران است. در دریاچه نمی توانید شنا کنید.

سد لار ؛ دامن گلدار کوه دماوند

سد لار که در دشت لار قرار گرفته است، بخشی از پارک ملی لار به شمار می رود. این محدوده دقیقاً در کنار کوه دماوند قرار گرفته است. محدوده پارک ملی لار نزدیک ترین نقطه به کوه دماوند است و همین، چشم اندازی منحصر به فرد و رویایی ایجاد نموده است. دشت لار تقریباً در همه روزهای سال پوشیده از گیاهان خودرو و گل های صحرایی است. انگار دماوند دامنی گلدار بر تن نموده است! با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا با هم سفری به دشت لار داشته باشیم و از همه خستگی های زندگی شهری رها شویم.

دشت لار کجاست؟

دشت و دریاچه سد لار70کیلومتر با تهران فاصله دارد. با این حال از نظر تقسیمات کشوری بخشی از استان مازندران به شمار می رود. به دلیل فاصله نزدیکش تا تهران، بهترین گزینه برای سفرهای کوتاه مدت در تعطیلات آخر هفته است. برای رسیدن به دشت لار باید از جاده هراز به سمت شمال بروید. حوالی پلور، تابلوی جاده سد لار را در سمت چپ تان خواهید دید. حدود 45 دقیقه در این راستا برانید تا دریاچه شگفت انگیز و زیبای سد لار از پشت پیچ و خم جاده نمایان گردد. تبریک می گوییم. شما به دشت و سد لار رسیده اید. هر کجا که بیشتر از منظره اش لذت می برید، می تواند محل اتراق شما باشد.

دشت لار

در دشت لار چه خبر است؟

پارک ملی دشت لار یکی از مناطق حفاظت شده است. بنابراین سازمان حفاظت از محیط زیست برنامه جامعی برای آن دارد. مثلاً از 15 شهریور تا 15 خرداد سال بعدش نمی توانید به محدوده پارک ملی لار بروید. چون زمان زاد و ولد حیوانات دشت و ماهی های سد است. در دشت لار می توانید تا دل تان می خواهد از طبیعت انرژی و آرامش بگیرید. در هوای تمیز کوهستان پیاده روی کنید و گیاهان دارویی مثل آویشن بچینید. ماهیگیری تفریحی در زمانی که محیط بانی مجاز اعلام نموده است، از دیگر فعالیت های جذاب سفر به این محدوده به شمار می رود.

سد لار

نکات مهم در سفر به دشت لار

می توانید آتش روشن کنید. ولی مراقب باشید به طبیعت صدمه نزنید. آتش را هم باید اصولی خاموش کنید. کشتن هر نوع جانور در محدوده حفاظت شده، جریمه نقدی سنگین چند ده میلیون تومانی دارد. فکر شکار را از سرتان بیرون کنید. داشتن کرم ضد آفتاب، کلاه لبه دار و عینک آفتابی تجربه بهتری از سفر به شما می دهد. تا می توانید عکس بگیرید. از خودتان از دریاچه، از چشم انداز دماوند و از هر چیز که در طبیعت بی نظیر آنجا می بینید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 87

به "سد لار ؛ دامن گلدار کوه دماوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "سد لار ؛ دامن گلدار کوه دماوند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد لار ؛ دامن گلدار کوه دماوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید