معرفی مستند Formula 1: Drive to Survive: همه چیز درباره فرمول یک

به گزارش مجله ایرکا، آن هایی که بیشتر ورزش های دنیا را به صورت حرفه ای دنبال می کنند معمولا علاقه زیادی به فرمول یک ندارند. آن ها باور دارند این شاخه از ورزش اتومبیلرانی شباهت زیادی با سایر رشته های ورزشی ندارد و اصلا شبیه به یک ورزش تمام عیار نیست. بنابراین هواداران فرمول یک، منطق خاص خودشان را دارند. منطقی که البته چندان هم عجیب نیست و البته مستند Formula 1: Drive to Survive هم از این منطق پیروی می کند.

معرفی مستند Formula 1: Drive to Survive: همه چیز درباره فرمول یک

واقعیت این است که رانندگان رشته های پیچیده اتومبیلرانی مانند فرمول یک از آماده ترین ورزشکاران دنیا هستند. آن ها برای به نمایش گذاشتن یک عملکرد بی نقص نه تنها مجموعه ای از سختترین تمرینات بدنسازی را پشت سر می گذارند بلکه تمرینات ویژه ذهنی را هم انجام می دهند. شاید سال ها پیش، رانندگان فرمول یک نیازی به آمادگی بدنی نداشتند اما این روزها این رشته اتومبیلرانی به یکی از رقابتی ترین ورزش های دنیا تبدیل شده که ثانیه ها در آن اهمیت بسیار زیادی دارند.

با این حال فرمول یک رشته محبوبی در جمع اهالی ورزش نیست. این که این ورزش از اتومبیل های قدرتمند استفاده می کند باعث شده بسیاری از هواداران ورزش آن را یک ورزش بیش از حد مدرن و به اصطلاح ماشینی بدانند که نیاز چندانی به توانایی های فیزیکی ورزشکارانش ندارد. فارغ از این که این تصور درست است یا نه، آن چه فرمول یک را به ورزش خاصی تبدیل کرده قوانین پیچیده و بسیار زیاد آن است. قوانینی که شاید هواداران این ورزش پس از چندین سال پیگیری اخبار فرمول یک هم هنوز اطلاع دقیقی از آن نداشته باشند.

مستندی که ممکن بود ساخته نشود

سرویس استریم نتفلیکس که پیش تر بهترین فیلم ها و سریال های ساخته شده از طریق آن ها را به شما معرفی کردیم، مدتی پیش تصمیم گرفت یک مستند سرگرم کننده از ورزش فرمول یک بسازد. این مستند قرار نبود نگاه علمی و دقیق به فرمول یک داشته باشد و صرفا فرصتی برای آشنایی بیشتر مخاطبان عام با این رشته ورزشی بیگانه بود. در همان ابتدا، سنگ بزرگی در برابر ساخت این مستند قرار گرفت. مرسدس بنز و فراری، به عنوان دو تولیدکننده بزرگ اتومبیل در دنیا و البته غول های فرمول یک تصمیم گرفتند با مستند بران تا بمانی همکاری نکنند. این که دو تیم محبوب و قدرتمند فرمول یک نمی خواستند بخشی از مستند نتفلیکس باشند، به نظر نگران کننده می رسید. با این حال نتفلکیس نتوانست ساخت یک مستند هیجان انگیز از فرمول یک را فراموش کند و عزم خودش را جزم کرد تا با سایر رانندگان فرمول یک، همکاری کند.

بنابراین فصل نخست مستند بران تا بمانی بدون حضور دو تیم محبوب فرمول یک مقابل دوربین قرار گرفت. با این حال فرمولی که نتفلیکس برای موفقیت مستند Formula 1: Drive to Survive در نظر داشت، تضمین می کرد که این عنوان می تواند محبوبیت بسیار زیادی داشته باشد. آن ها قرار بود به زندگی شخصی و زاویه پنهانی از رانندگان فرمول یک بپردازند که حتی برای افرادی که شناختی از این ورزش نداشتند هم جالب به نظر می رسید.

چرا باید مستند بران تا بمانی را تماشا کنیم؟

از همان ابتدا به شما گفتیم که اگر در پی کسب اطلاعات فنی و مهندسی از ماشین های فرمول یک و تاریخ این مسابقات هستید، بهتر است مستند بران تا بمانی را کنار بگذارید یا با چنین هدفی به تماشای این مستند ننشینید. به عبارت دیگر، مستند اختصاصی نتفلیکس از دنیای فرمول یک عنوان تخصصی و علمی نیست و بیشتر جنبه سرگرمی و عامه پسندانه دارد. همین هم باعث می شود هواداران جدی و حرفه ای فرمول یک از تماشای آن لذت ببرند و افرادی که هیچ شناختی از این رشته ورزشی ندارند، به تماشای آن ترغیب شوند.

مستند بران تا بمانی با بهره گیری از تصاویر هیجان انگیز و باورنکردنی فرمول یک در چند فصل اخیر نشان می دهد از کارگردانی خوبی بهره می برد. آن ها گریز اندکی به تاریخچه مسابقات فرمول یک در چند سال اخیر می زنند و تلاش می کنند با شوخی های بی سرانجام به مخاطبان خودشان نزدیک شوند. به عبارت دیگر، نتفلیکس یک برنامه تلویزیونی بانمک از فرمول یک ساخته که می تواند برای مدتی طولانی شما را سرگرم کند.

با راننده های فرمول یک همراه شوید

نتفلیکس تا امروز دو فصل از مستند سریالی بران تا بمانی را منتشر کرده است. فصل اول در سال 2019 منتشر شد و فصل دوم هم چند ماه پیش در سال 2020 به مخاطبان ارائه شد. با این حال ماهیت و داستان دو فصل مستند، تفاوت های عمده ای بایکدیگر دارد. در فصل نخست، این فرصت را دارید تا به عنوان یک تماشاگر همراه راننده های شناخته شده فرمول یک شوید. می توانید جهت راه پیداکردن آن ها به فرمول یک را تماشا کنید و از علایق و زندگی شخصی آن ها اطلاعات جالبی دست پیدا کنید.

در این باره بخوانید:

مجذوب کننده ترین فیلم های نتفلیکس که باید تماشا کنید

مجذوب کننده ترین سریال های نتفلیکس که ارزش تماشا دارد

بهترین فیلم های کم تر دیده شده سینما که به مقدار لیاقتشان دیده نشده اند

در کنار شناخت بیشتر رانندگان فرمول یک، در فصل نخست مستند بران تا بمانی گفتگوهای متعددی با عوامل تیم های گوناگون فرمول یک وجود دارد. برای مثال می توانید با مدیر ورزشی تیم هاس هم کلام شوید تا تلاش های سخت او برای جذب سرمایه گذار را تماشا کنید و یا از اشتباهات تیم فنی ردبول اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. در فصل دوم، روایت مستند اندکی تغییر می کند و به عنوانی کلی تر تبدیل می شود. بنابراین مستند Formula 1: Drive to Survive یک عنوان همه جانبه است.

آیا این مستند می تواند اطلاعات بیشتری درباره فرمول یک به ما ارائه دهد؟

پاسخ این سوال ریشه در انتظارات شما از یک مستند گفتگومحور دارد. این که چه انتظاری از یک مستند نه چندان پیچیده دارید، مستند بران تا بمانی را برای شما محبوب یا منفور می کند. اگر شناخت زیادی درباره فرمول یک ندارید، این مستند می تواند همه چیز درباره این ورزش در چند سال اخیر را به شما ارائه دهد. اگر هم از هواداران جدی فرمول یک هستید، مستند بران تا بمانی می تواند اطلاعات حاشیه ای و جزییات جانبی بسیار جالبی را در اختیار شما قرار دهد. اگر به دنیای ورزش های موتوراسپرت و فرمول یک علاقه دارید، تماشای بران تا بمانی را فراموش نکنید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1211

به "معرفی مستند Formula 1: Drive to Survive: همه چیز درباره فرمول یک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مستند Formula 1: Drive to Survive: همه چیز درباره فرمول یک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید