ملکه و پادشاهان قدیم چه شکلی بودند؟

به گزارش مجله ایرکا، مقاله های علمی و کتاب های تاریخ زوایایی از چهره نئاندرتال ها، رؤسای قبایل باستانی و حتی پادشاهان اروپایی در قرون گذشته را با پرتره های احتمالی و یافته های علمی، برای انسان امروز روشن نموده اند، اما متخصصان پیروز شده اند با استفاده از اسکلت و فناوری های نوین، چهره بعضی از مردم را پس از گذشت چندین قرن با جزئیات حیرت انگیزی بازسازی نمایند.

ملکه و پادشاهان قدیم چه شکلی بودند؟

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، متخصصان و کارشناسان با استفاده از بقایای به جا مانده از مردم گذشته، چهره آن ها را بازسازی نموده اند. بعضی از این افراد، یک انسان معمولی و بعضی دیگر به خانواده های اشراف و سلطنتی تعلق داشتند و یا حتی پادشاه و ملکه بودند.

در ادامه بعضی از چهره های بازسازی شده را مشاهده می کنید:

زن نئاندرتالی که در جبل الطارق کشف شد

این تصویر فوقِ واقعی، ما را به 40،000 سال پیش می برد. در این تصویر چهره یک زن جوان نئاندرتال را مشاهده می کنید که از نخستین انسان های ساکن جبل الطارق محسوب می شد. این زن 20 ساله درحالی دفن شده بود که یک کودک کوچک روی قفسه سینه او آرمیده بود. کارشناسان معتقدند این زن حین زایمان در دوران نوسنگی جانش را از دست داده بود.

چهره زن 5000 ساله

اسکلت این زن در انگلستان کشف شد. باستان شناسان معتقدند این زن حدود 5،500 سال پیش زندگی می کرد و جانش را در حین زایمان از دست داده است. این زن 1.45 سانتی متر قد داشته که حتی به عنوان یک زن دوران نوسنگی نیز کوتاه محسوب می گردد. باستان شناسان او را به همراه یک طلسم خوش شناسی کشف کردند.

اوتسی، مرد یخی

کوهنوردان بقایای این مرد را در رشته کوه آلپ اوتستال واقع در مرز اتریش و ایتالیا کشف کردند. او در فاصله 3350 تا 3100 پیش از میلاد زندگی می کرد و در سن 46سالگی درگذشت که عمر طولانی برای یک انسان عصر مسی محسوب می گردد.

شاه هِنری هفتم

این تصویر بسیار طبیعی را که مت رافری، یک متخصص گرافیک طراحی نموده، چهره هِنری هفتم، پادشاه انگلستان است که در 21 آوریل سال 1509 میلادی درگذشت. این متخصص چهره پادشاه انگلستان را با استفاده از نقاب مرگ او بازسازی نموده است.

هیلدای دروئیدی

هیلدا یکی از قدیمی ترین دروئید های (عضوی از طبقه تحصیل نموده و پیشه ور در میان اقوام سلت های عصر آهن) اسکاتلند محسوب می گردد که در عصر آهن زندگی می کرد و در فاصله بین 55 پیش از میلاد تا 400 میلادی درگذشت.

باستان شناسان جمجمه بدون دندان و بقایای این زن را در سواحل اسکاتلند کشف کردند. بازسازی مومی چهره او حتی چروک های ریز این زن را نیز به تصویر کشیده است.

شاه ریچارد سوم

این بازسازی از چهره شاه ریچارد سوم به رغم تصویری که ویلیام شکسپیر از او خلق نموده است، چهره محبت آمیز تری از این شاه را به نمایش می گذارد. استخوان های ریچارد سوم زیر یک پارکینگ در انگلستان کشف شد. باستان شناسان معتقدند او در سال 1485 میلادی درگذشت.

ملکه تمدن واری

جمجمه ملکه تمدن واری که حدود 1200 سال پیش زندگی می کرد به همراه آثار تاریخی مجللی در هرمی باستانی واقع در کشور پرو کشف شد. این ملکه در یک تالار مجزا دفن شده بود و در سایر بخش های مقبره 58 زن اشراف زاده دیگر دفن شده بودند. این افراد به تمدن واری تعلق داشتند که در فاصله 700 تا 1000 میلادی در این مکان شکل گرفت.

چهره یک مرد پارینه سنگی زبرین

در دوران پارینه سنگی زبرین، یعنی حدود 40،000 تا 10،000 سال پیش، گروهی از انسان های خردمند که با نام Cro-Magnon شناخته می شوند در اروپا ساکن شدند. این تصویر بر اساس بقای یکی از همین افراد است که در فرانسه کشف شد. با این حال باستان شناسان معتقدند این گروه از افراد در این دوره از تاریخ در جنوب انگلستان نیز زندگی می کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 آذر 1401 بروزرسانی: 17 آذر 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1509

به "ملکه و پادشاهان قدیم چه شکلی بودند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملکه و پادشاهان قدیم چه شکلی بودند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید