میکروسکوپ روبشی پیمایشی به بازار عرضه شد

به گزارش مجله ایرکا، نانوسرف به تازگی میکروسکوپ روبشی پیمایشی جدیدی به بازار عرضه نموده که عملکرد بسیار بالایی دارد.

میکروسکوپ روبشی پیمایشی به بازار عرضه شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت نانوسرف (Nanosurf)، یکی از ارائه دهنده های دنیای میکروسکوپ های روبشی پیمایشی، محصول خود به نام DriveAFM را به بازار عرضه نموده است. این میکرسکوپ AFM از فناوری اسکن با عملکرد بالا بهره مند است.

DriveAFM برای دستیابی به تصویربرداری با وضوح بالا طراحی شده است و در عین حال به محققان امکان تصویربرداری از نمونه های عظیم را می دهد. DriveAFM دارای یک بسته تصویربرداری 100 میکرومتر × 100 میکرومتر × 20 میکرومتر است که یک گزینه انتخابی حرکت در محور Z با ابعاد 150 میکرومتر را نیز با خود دارد.

اورس متر، مدیرعامل شرکت نانوسرف، ادامه داد: ما بسیار به میکروسکوپ DriveAFM افتخار می کنیم که اوج کوشش چندین ساله مهندسان ما و همکاری با نهاد های تحقیقاتی برجسته در سراسر دنیا است. ما می خواستیم بهترین AFM را بسازیم و معتقدم این همان چیزی است که به دنبالش بودیم. من پیش بینی می کنم DriveAFM به ابزار مورد علاقه بسیاری از محققان در تحقیقات حوزه علم مواد، علوم زیستی و فناوری نانو تبدیل گردد.

از نظر فنی، DriveAFM با ترکیب یک کنترل کننده کم نویز/ با پهنای باند بالا، یک دیود فوق لومینسانس با نویز بسیار کم برای بازخوردگیری و یک اسکنر درایو مستقیم، برای ارائه عملکرد مطلوب طراحی شده است. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد CleanDrive، استفاده از یک روش فوتوترمال برای حرکت کانتالیور است.

برانگیختگی فوتوترمال موجب پایداری بی نظیر و پهنای باند برانگیختگی بالا در محیط هوا و مایع می گردد. این مزایا امکان اندازه گیری در چندین فرکانس و کاربرد های پرسرعت را فراهم می نماید.

DriveAFM همچنین از یک سیستم کاملا موتوردار بهره مند است که در آن هم ترازی لیزر و آشکارساز، نزدیک شدن نوک به سطح نمونه و حرکت نمونه به وسیله نرم افزار مدیریت می شوند. این نه تنها به سهولت استفاده یاری می نماید، بلکه موجب اتوماسیون کامل سیستم نیز می گردد.

جیمز برویک، مدیر فروش نانوسرف اضافه نمود: پیش بینی می گردد که اضافه شدن DriveAFM به مجموعه تجهیزات ما موجب رشد چشمگیری در فروش نانوسرف طی سال های آینده گردد. DriveAFM عملکرد قابل مقایسه ای را ارائه می دهد و در بعضی حالت ها از بهترین AFM های امروز بازار فراتر می رود و ما انتظار داریم که در بسیاری از شرایط با میکروسکوپ های موجود در بازار شانه به شانه رقابت کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 748

به "میکروسکوپ روبشی پیمایشی به بازار عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میکروسکوپ روبشی پیمایشی به بازار عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید