واکنش پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به جدایی ناگهانی لوکادیا!

به گزارش مجله ایرکا، فراز فاطمی در خصوص جدایی ناگهانی یورگن لوکادیا از پرسپولیس گفت: موضوعی که در این میان اهمیت دارد این است که باید قرارداد بازیکنان خارجی بگونه ای بسته شود که آن بازیکن در اختیار باشگاه باشد نه اینکه دو سه هفته بازی کند و بعد اینگونه بروند. در این میان ضرر و زیان زیادی به باشگاه وارد می شود و باشگاه ها باید در این شرایط جرائم سنگینی در نظر بگیرند. به هر حال وقتی یک بازیکن جذب یک تیم می شود، مربی آن تیم روی بازیکنش حساب می کند، اما جدایی یک بازیکن به این شکل همه چیز را به هم می ریزد. باشگاهی مثل پرسپولیس روی بازیکنی که می گیرد حساب می کند، اما وقتی یک بازیکن اینگونه قراردادش را فسخ می کند حتماً باید ضرر و زیان بدهد.

واکنش پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به جدایی ناگهانی لوکادیا!

وی افزود: به نظر من پرسپولیس در این داستان دست پُری دارد چرا که سند و مدرک زیادی در دست هست که این بازیکن خودش در پی جدایی بوده و باشگاه پرسپولیس تا جایی که من می دانم به تعهداتش عمل کرده است. به نظر من پرسپولیس می تواند با ارائه مدارک نشان دهد که هنوز نیم فصل نشده یک بازیکن قراردادش را اینطور فسخ کرده و برای فیفا هم کاملاً محرز است که حق پرسپولیس ضایع شده. فکر نمی کنم در قرارداد لوکادیا بندی وجود داشته باشد که او هر زمان دلش بخواهد بتواند ایران را ترک کند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه راه برون رفت از این شرایط برای باشگاه های ایرانی چه می تواند باشد، گفت: تنها راهی که وجود دارد این است که قرارداد های بازیکنان و مربیان خارجی بسیار محکم و حرفه ای بسته شود و در این زمینه دقت زیادی صورت بگیرد. نمی شود که یک بازیکن یا مربی قراردادی ببندد، اما بدون توجه به آن هر زمان که دلش خواست آن را فسخ کند و برود. باید در اینگونه قرارداد ها ضرر و زیان زیادی متوجه کسی که فسخ می کند باشد تا نتواند به این راحتی قراردادش را فسخ کند.

فاطمی در پاسخ به این سؤال که در صورت شکایت پرسپولیس آیا این باشگاه می تواند حقوق تضییع شده خود را به دست بیاورد یا نه، ادامه داد: قطعا اگر پرسپولیس از این بازیکن شکایت کند می تواند به حقوق خود برسد. من یک فصل در یونان بازی کردم و در قراردادم آمده بود که اگر باشگاه یونانی دو ماه متوالی حقوق من را پرداخت نکند، به صورت اتوماتیک وار بازیکن آزاد می شوم. به همین دلیل باید ابتدا ببینیم که قرارداد لوکادیا با پرسپولیس به چه شکلی بسته شده و اگر در قرارداد او بندی برای جدایی نباشد، قطعاً باشگاه پرسپولیس می تواند به نتیجه خوبی برسد. من در جریان ریز مفاد قرارداد لوکادیا با پرسپولیس نیستم، اما چیزی که قانون و عرف است را به شما می گویم.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه آیا با جدایی لوکادیا این تیم دچار مشکل می شود یا نه، شرح داد: پرسپولیس تیم بزرگی است و تیم های بزرگ هیچگاه به یک بازیکن وابسته نیستند. در پرسپولیس بازیکنان خوب زیادی وجود دارد و مطمئناً کادر فنی بهتر از هر کسی می داند که شرایط را چطور پیش ببرد. از طرف دیگر خوشبختانه نیم فصل لیگ برتر نزدیک است و یحیی گل محمدی می تواند با بررسی گزینه های مدنظر جانشین خوبی برای لوکادیا پیدا کند.

فاطمی گفت: درست است که پرسپولیس ضرر دیده، اما مطمئنا کادر فنی با داشته هایی که دارد تاکتیک های خود را برنامه ریزی می کند. با وجود لوکادیا و دیاباته احتمالا کادر فنی روی سرزن بودن این دو بازیکن حساب کرده بود، اما حالا که این اتفاق افتاده با تغییر تاکتیک شرایط بهتر می شود. پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد، اما شاید توانایی آن ها در حد لوکادیا نیست؛ اما مطمئناً باید آرامش پرسپولیس حفظ شود تا فلسفه بازیکنان به هم نریزد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1522

به "واکنش پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به جدایی ناگهانی لوکادیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به جدایی ناگهانی لوکادیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید