خصوصی سازی فوتبال در ایران با این شرایط عملی نیست

به گزارش مجله ایرکا، تهران (پانا) - سرمربی سابق نساجی قائمشهر معتقد است در جهت خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، زیرساخت ها برای ورود بخش خصوصی فراهم نیست.

خصوصی سازی فوتبال در ایران با این شرایط عملی نیست

مجید جلالی در گفت وگو با پانا درباره کنار گذاشته شدن پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا گفت: سال هاست کنفدراسیون فوتبال آسیا با ما کنار آمده و حالا سال جاری سخت گیری را بیشتر از قبل نموده است تا قوانین ارائه شده بصورت دقیق و منظم اجرا شوند، AFC اگر قصد داشت از همان ابتدا قوانین حرفه ای سازی را اجرا کند که پرسپولیس و استقلال پیش از این و در فصل های گذشته کنار گذاشته شده بودند اما همانطور که گفتم به نوعی با ما کنار آمدند تا ببیند شرایط از درست می گردد که عملا تغییری صورت نگرفت.

وی ادامه داد: قطعا AFC هم دوست ندارد دو تیم از پرهوادارترین تیم های قاره آسیا را از دست بدهد اما یک جایی تصمیم گرفته شده تا یکسری قوانین حرفه ای اجرا گردد و در این راه با هیچ باشگاهی شوخی ندارند و تاکید دارند که بصورت دقیق باید این موارد اجرا گردد. دیدیم که کنار گذاشته شدن تنها مربوط به این دو باشگاه نبود و باشگاه های مطرح دیگری از آسیا هم مجوز نگرفتند.

سرمربی اسبق پاس تهران درباره مقصرهای حذف این دو باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا گفت: نمی توانیم تقصیر را به گردن وزیر ورزش فعلی یا قبلی یا مدیرانی که در دو باشگاه حضور داشتند بیاندازیم. حقیقت این است که کوشش هایی برای حرفه ای شدن اجرا شده اما در فوتبال ایران مسائلی وجود دارد که مربوط به مدیران ورزش نیست و درباره آن خارج از ورزش تصمیم گیری می گردد. تصمیم گیری در موضوع خصوصی سازی مربوط به بیرون از دایره مدیران حاضر در ورزش است و باید مدیران بالادستی تکلیف را روشن نمایند و تا زمانی که آن ها نخواهند از مدیران ورزشی و وزیر ورزش کاری برنمی آید.

جلالی اضافه کرد: درباره خصوصی سازی ورزش ایران باید فکری اساسی گردد. شما توجه کنید در فوتبال ایران ما به هیچ عنوان تجربه موفقی در موضوع خصوصی سازی نداشته ایم. از سال های قبل بگیریم که استقلال اهواز بود و به آن روز افتاد تا بعد از آن استیل آذین هم که به چه سرنوشتی دچار شد. همین لیگ برتر سال جاری هم تراکتور تبریز و شهر خودرو مشهد روبروی ما قرار دارند. باشگاه داری علاوه بر هزینه، احتیاج به عایدی دارد اما در فوتبال ایران کدام راه عایدیزایی برای باشگاه ها اجرا می گردد؟ آیا حق پخش پرداخت می گردد یا حق امتیاز داریم؟ زمانی که منابع کسب عایدی حرفه ای در جای خودش قرار ندارد حضور بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد و اگر هم بخش خصوصی وارد گردد، بعد از چند سال با حجم زیادی از هزینه بدون بازگشتی که داشته خسته شده و کار را رها می نماید. ما وقتی تجربه موفقی در خصوصی سازی نداشتیم باید ابتدا ساختار خصوصی سازی ورزش را اصلاح کنیم بعد به سراغ خصوصی کردن پرسپولیس و استقلال برویم که البته با این شرایط بعید است تا سال آینده شرایط مهیا گردد و آن ها بتوانند مجوز حرفه ای بگیرند

وی در خاتمه درباره موضوع اساسنامه فدراسیون فوتبال و خطر تعلیق فوتبال ایران گفت: وقتی قرار است در جامعه جهانی فوتبال حضور داشته باشیم باید قوانین و قواعد آن را را رعایت کنیم و از هیچ قانونی نمی توانیم سرپیچی کنیم اما در فوتبال ایران متاسفانه به جای اینکه برای برطرف مسائل کوشش نمایند، بیشتر دنبال آن هستند که زمان بخرند اما بالاخره چیزی که فیفا می گوید باید اجرا گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1352

به "خصوصی سازی فوتبال در ایران با این شرایط عملی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خصوصی سازی فوتبال در ایران با این شرایط عملی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید