پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 16 تیر 1401

به گزارش مجله ایرکا، امروز آسمان تهران آفتابی است و دما در طول شب از بیست و دو درجه به مرور و در طول روز به سی و سه درجه می رسد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 16 تیر 1401

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران نسبتا آفتابی همراه با آلودگی هوا خواهد بود.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 34 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (16 تیرماه) آفتابی با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد و طی روز آدینه (17 تیرماه ماه) نیز آفتابی با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد و برای روز شنبه (18 تیر ماه) آفتابی با حداقل دمای 25 درجه و با حداکثر دمای 37 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

بر اساس آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، شرایط جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمانی صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت ها همراه با وزش باد و گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می گردد.

بعلاوه طی این مدت در پاره ای نقاط به ویژه در نواحی جنوبی و غربی استان در ساعات عصر و شب گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و در ساعات عصر امروز در ارتقاعات افزایش ابر و در ارتفاعات بالادست بارش پراکنده مورد انتظار است. امروز در بعضی نواحی کاهش نسبی دما و از فردا تا ابتدای هفته آینده فرایند تدریجی افزایش دما در استان پیش بینی می گردد.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از وزش باد شدید به ویژه در ساعات عصر و شب با احتمال وزش باد خیلی شدید موقت، گرد و خاک از چهارشنبه تا آدینه (15 تا 17 تیرماه) در استان تهران به ویژه نیمه جنوبی و غربی اطلاع داد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط آلودگی هوای تهران؛ تداوم آلودگی هوا برای گروه های حساس

شاخص کیفیت هوای تهران در حال حاضر بر روی عدد 110 قرار گرفته است و برای گروه های حساس آلوده است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در 24 ساعت گذشته این شاخص بر روی عدد 123 قرار داشت و کیفیت هوای تهران ناسالم برای همه افراد بود.

تهران از ابتدای سال 2 روز هوای پاک، 63 روز قابل قبول، 35 روز ناسالم برای افراد حساس جامعه و 4 روز ناسالم برای همه افراد، یک روز بسیار ناسالم، 2 روز هوای خطرناک داشته است.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

در پنج روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و شرق استان فارس در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی گرد و خاک پیش بینی می گردد. دریای عمان و تنگه هرمز نیز در این مدت مواج هستند.

در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز و ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

بعلاوه در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور، بعضی نقاط استان های سمنان، البرز، تهران، قزوین، قم، همدان، مرکزی و بخش هایی از غرب، جنوب غرب و جنوب کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می گردد.

از لحاظ دمایی تا اواسط هفته آینده فرایند افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1437

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 16 تیر 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 16 تیر 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید