چشم در چشم 200 میلیون شاخه گل در نرگس زارهای خفر

به گزارش مجله ایرکا، برداشت گل نرگس از 800 هکتار نرگس زارهای شهرستان خفر شروع شده و پیش بینی می گردد سال جاری بیش از 200 میلیون شاخه گل برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی گردد.

چشم در چشم 200 میلیون شاخه گل در نرگس زارهای خفر

خبرنگاران: رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی شهرستان خفر با اشاره به شروع فصل برداشت گل نرگس ،از بازدید بیش از 20 هزار نفر جهانگرد از نرگس زارهای این شهرستان اطلاع داد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی فارس، علی اصغر طاهری باب اناری با اعلام این خبر گفت: برداشت گل نرگس از 800 هکتار نرگس زارهای شهرستان خفر شروع شده و پیش بینی می گردد سال جاری بیش از 200 میلیون شاخه گل برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی گردد.

او توضیح داد: آب وهوا و خاک مناسب خفر باعث شده تا گل های نرگس این شهرستان زودتر از سایر نقاط استان و کشور برداشت و روانه بازار گردد.

طاهری گفت: گل های نرگس خفر شامل مشکین، شهلا، پُر پَر، هزار پَر و شیپوری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی شهرستان خفر ادامه داد: جشنواره گل نرگس شهرستان خفر در تقویم رویداد جهانگردی کشور نیز ثبت شده که این موضوع بر معرفی هرچه بیش تر این رویداد اثرگذار بوده است.

لازم به ذکر است شهرستان خفر با دارا بودن بقاع متبرک امامزادگان واجب التعظیم، اماکن تاریخی و باستانی که بعضی به ثبت ملی نیز رسیده اند و آبشار، چشمه ساران ، باغ های فراوان، شالیزارها و مزارع وسیع و آب و هوای دلپذیر و مردمانی مهمان نواز منطقه ای مجذوب کننده و ناشناخته است که می تواند مقصد جهانگردان داخلی و خارجی باشد. این شهرستان در فاصله 110 کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 آذر 1402 بروزرسانی: 3 آذر 1402 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1637

به "چشم در چشم 200 میلیون شاخه گل در نرگس زارهای خفر" امتیاز دهید

1 کاربر به "چشم در چشم 200 میلیون شاخه گل در نرگس زارهای خفر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم در چشم 200 میلیون شاخه گل در نرگس زارهای خفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید