چیزهای تیز و خبرنگاری که راز قتل دختربچه ها را فاش می نماید ، پیشنهاد رمان جنایی برای ماندن در خانه

به گزارش مجله ایرکا، خواندن یک رمان جنایی برای پر کردن ساعت های در خانه ماندن می تواند انتخاب خوبی باشد. یک داستان مهیج، پرکشش و رازآلود که از یادمان ببرد چند ساعت است با خواندن داستان از همه چیز بریده ایم.

چیزهای تیز و خبرنگاری که راز قتل دختربچه ها را فاش می نماید ، پیشنهاد رمان جنایی برای ماندن در خانه

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، دختران نوجوان، در شهری سرراهی به نام ویندگپ، در غرب میانه امریکا، ناپدید و کشته می شوند. کامیل پریکر، زنی خبرنگار که در روزنامه ای نه چندان پیروز در شیکاگو کار می نماید، برای سر در آوردن از داستان این جنایت ها مامور می گردد به ویندگپ سفر کند. شهری که در آن به جهان آمده و در اوایل جوانی ترکش نموده است.

زمان زیادی نیست که کامیل، از بستری کوتاه مدتش در بیمارستان روانی مرخص شده است و علاقه چندانی ندارد که به زادگاهش و خانه مادرش برگردد. کامیل با مادر عجیب و غریبش رابطه صمیمانه ای ندارد و مدت ها است که ارتباطشان به تبریک تلفنی کریسمس محدود شده است. او خواهر ناتنی نوجوانی دارد که نفوذی غریب بر آدم های آن شهر کوچک دارد.

بازگشت به خانه و اقامت کوتاه مدت در عمارت اعیانی مادرش و نفس کشیدن در هوای اتاق قدیمی، او را کم کم به گذشته می برد. کامیل در جریان گگردده شدن گره قتل ها، با معماهای زندگی گذشته خود روبرو می گردد. او در کشمکش با رنج ها و کابوس هایی که مدام از آن ها می گریزد، ناچار است با واقعیت های ناخوشایندی هم رو به رو گردد. او نمی تواند خودش را از جنایت هایی که آغاز به کشفشان نموده، خلاص کند.

چیزهای تیز، اولین رمان گیلیان فلین، نویسنده امریکایی است. از این رمان، سریالی هم توسط HBO اقتباس شده است که در آن ایمی آدامز و پاتریشیا کلارکسن ایفای نقش می نمایند. گیلیان فلین، چند سال بعد از چیزهای تیز، رمان جاهای تاریک را نوشت که آن هم به فارسی ترجمه شده است. او همچنین نویسنده رمان دختر گمشده است که در سال 2014 فیلمی هم با اقتباس از آن به کارگردانی دیوید فینچر ساخته شد.

چیزهای تیز را شاید بتوان در رسته رمان های تریلر روانشناختی گنجاند. این رمان، داستانی است مرموز از پیچیدگی ها ذهن و روان آدمی و تناقضاتش. نثر فلین ساده و روان است و آنچه که در رمان او مخاطب را سطر به سطر همراه نویسنده می کشاند، داستان جذابی است که فلین تعریف می نماید. هر چند به نظر می رسد آثاری که فیلم یا سریالی با اقتباس از آن ها ساخته شده، کمتر مخاطبان را به نسخه کاغذیشان جلب می نمایند، اما گاه فیلم و سریال، مخاطب را برای خواندن اثر اصلی کنجکاو می نماید. وقتی رمان می خوانیم می توانیم تصاویر و جزئیاتی را که نویسنده برایمان تعریف می نماید، در ذهن بسازیم و شاید نسخه ذهنی ما باشکوه تر از تصویری باشد که کارگردان فیلم برایمان تدارک می بیند.

چیزهای تیز را مهدی فیاضی کیا ترجمه و نشر چترنگ منتشر نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 216

به "چیزهای تیز و خبرنگاری که راز قتل دختربچه ها را فاش می نماید ، پیشنهاد رمان جنایی برای ماندن در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیزهای تیز و خبرنگاری که راز قتل دختربچه ها را فاش می نماید ، پیشنهاد رمان جنایی برای ماندن در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید