تور ارزان یونان: متاسفانه یونانی ها برای ورود به بهشت هم احتیاج به پاسپورت داشتند!

به گزارش مجله ایرکا، پاسپورت طلای یونانی ها برای ورود به بهشت

اعتقاد به بهشت موعود در تمامی باورهای سال های دور نیز وجود داشته و بعضی از یونانی ها راهی متفاوت برای ورود به آن یافته بودند! تخته هایی از جنس طلا که کارکردشان چیزی شبیه به پاسپورت های امروزی بود با این تفاوت که جواز ورود به بهشت بودند! باستان شناسان پیروز به کشف فویل هایی منقوش از جنس طلا شده اند که آنالیز ها نشان می دهد که در قبر افراد دارای مقام های اجتماعی بالا قرار داده شده و پاسپورت اطمینان بخش عبور آن ها از دروازه های بهشت است. در پاسپورت طلای یونانی ها ابتدا هویت آن ها را تعیین نموده و سپس درباره خلوص اعتقادی آنان شرح داده است و در واقع به آن ها اجازه می داد که در دنیای مردگان به راحتی تردد نمایند بدون این که شیطان یا هر موجود شروریی بتواند در راستا آسیبی به آن ها برسد. برای اطلاع از جزییات پاسپورت طلای یونانی ها با خبرنگاران همراه شوید.

تور ارزان یونان: متاسفانه یونانی ها برای ورود به بهشت هم احتیاج به پاسپورت داشتند!

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

توتنپس | Totenpass

تونپس یک اصطلاح آلمانی است که برخی اوقات به معنی تخته یا صفحه فلزی که در قبرهای رازآلود یونانی های باستان، مصری ها و برخی دیگر از کشورهای اطرافشان که اعتقادات دینی یکسانی با هم داشتند به کار می رود. برترین ترجمه برای آن به زبان فارسی پاسپورتی برای مردگان است. در این میان پاسپورت طلایی یونانی ها برترین مثال از آنان است.

معمولا توتنپس ها را در کنار یا بر روی جسد بی جان افراد دفن میکردند، گاهی هم مشاهده شده که آن ها را لوله می نموده و شبیه به یک طلسم در کنار گردن اموات قرار می دادند. بر روی این کتبیه به ارواح آموزش داده شده بود که پس از مرگ چگونه حرکت نمایند به طور نمونه جهت ها و نحوه دوری جستن از خطر در دنیا پس از مرگ به آن ها آموزش داده شده بود حتی پاسخ به برخی از پرسش های پس از مرگ نیز بر روی آن ها نوشته شده بود.

دنیای عجیب و غریب یونانی ها

در افسانه ها و قصه های یونانیان باستان بهشت بخشی از دنیای زیر زمین بود که به وسیله هادس و عروسش کنترل می شد. در تئوری های آنان فقط انسان ها و و قهرمانانی مانند هرکول، ارفیوس و ادیسه اجازه ورود به دنیای زیر زمین را داشتند که آن ها هم باید از غارها و قنات های پیچ در پیچ عبور می کردند و غول مرخله آخر آن ها Cerberus سگ نگهبان سه سر هادس بود (که مشابه آن را در فیلم و کتاب هری پاتر و سنگ جادوگر مشاهده نموده ایم).

دنیای هادس به منطقه ها بسیار متنوعی دسته بندی می شد و و جایگاهی که در آخر به آن تعلق می گرفتند بستگی به رفتار و کردار آنان بر روی زمین داشت که در واقع با به همراه داشتند پاسپورت طلایی یونانی ها می خواستند ثابت نمایند که انسان های خوبی بوده اند. در واقع برای آن ها السیوم یا زمین های الیسیان واژه هایی بود که نمایان گر بهشت بود و برترین یونانیان در آن جای می گرفتند و اما بدترین شهروندان جایگاهشان جهنم بود.

پاسپورت طلای یونانی ها که برای آسان سازی راستا به السیم طراحی شده اند در زبان لاتین لاملا نامیده می شوند. آنها قطعه کوچکی از فویل هستند که هدایت ورود به بهشت ، از دیدگاه شخص فوت شده نوشته شده است. تاریخ این گذرنامه ها بیشتر به قرن های چهارم تا سوم پیش از میلاد مسیح بازمی شود. حدود 30 تا 40 از آنها در قسمت یونانی زبان اطراف دریای مدیترانه یافت شده اند، از جزیره کرت تا ناحیه Thessaly در شمال یونان و Magna Graecia بخشی ساخلی در جنوب کشور ایتالیا که زمانی یونانی ها در آن زندگی می کردند.

باستان شناسان اولیه این پاسپورت طلای یونانی ها را با ارفیوس، یک قهرمان افسانه ای مرتبط با عالم اموات مرتبط می نمایند، اما این تخته نوشته ها واقعا ارفیوس را ارجاع نمی دهند. بلکه در متون دستورالعمل هایی برای نحوه رفتار صحیح در بهشت ارائه دادند و به نحوی طلسم هایی هستند که از افراد در برابر اشخاصی که کنارشان به خاک سپرده شده اند محافظت می نمایند.

در دوران باستان باروها و اعتقادات فراوانی وجود داشت که هر یک از آن ها ویژگی های خاص خود را داشتند و طبق آیین و سنن مخصوص خود در باره زندگی، مراسم و دفن رفتار می کردند. فرقه ای اکه از پاسپورت طلای یونانی ها استفاده می کردند هرگز به طور کامل شناسایی نشدند و برای آن ها نامی نیز انتخاب نشده است. جالب است بدانید که برخلاف پیروان بیشتر باورها این گروه در یک مکان خاص زندگی نمی کردند و محل تدفین آن ها کاملا از یکدیگر دور بوده است.

احتمال می رود که این باور به وسیله واعظانی که مدام در زمین هایی که زبان رایج یونانی بوده توسعه یافته باشد. شبیه به کاری که مبتکران ارفیوس که از گفته های افلاطون برگرفته شده انجام می دادند و سال ها بعد کشیشان شاعر نیز شهر به شهر سفر نموده و به تبلیغ دین حضرت مسیح می پرداختند. افلاطول واعظان را با ارفیوس مرتبط دانسته است، کسانی که به دنیای مردگان رفت و آمد داشتند. افسانه ای که هیچ گاه در دنیایی واقعی وجود نداشته است.

در اواخر قرن نوزدهم، چهار لاملا قابل توجه در قبرستان Thurii در جنوب ایتالیا یافت شد. کتیبه های این تخته ها نشان می دهد که شخص فوت شده چقدر باورهای خود را انجام میداده و اجازه می دهد تا آنها به برترین قسمت های عالم اموات دسترسی یابند. در یکی از پاسپورت طلای یونانی ها، جمله ای خوانده شده که به توضیح زیر است: من نیز ادعا می کنم که از نژاد پر برکت شما هستم، اما سرنوشت و سایرین من را فریب دادند، رعد و برق ستاره.

منبع:atlasobscura.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1373

به "تور ارزان یونان: متاسفانه یونانی ها برای ورود به بهشت هم احتیاج به پاسپورت داشتند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: متاسفانه یونانی ها برای ورود به بهشت هم احتیاج به پاسپورت داشتند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید