کتاب چشم انداز ها و لندفرم های بیابانی ایران منتشر شد

به گزارش مجله ایرکا، خبرگزاری خبرنگاران- کتاب چشم انداز ها و لندفرم های بیابانی ایران نوشته آقای دکتر مهران مقصودی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران را انتشارات اشپرینگر منتشر کرد.

کتاب چشم انداز ها و لندفرم های بیابانی ایران منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، کتاب چشم انداز ها و لندفرم های بیابانی ایران Desert Landscapes and Landforms of Iran تألیف آقای دکتر مهران مقصودی، دانشیار دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران، در حوزه ژئومورفولوژی است که در سال 2020 منتشر شده است.

این کتاب، نمای بی نظیر و مصور از کلیه چشم انداز ها و لندفرم های بیابان های ایران را به نمایش گذاشته است و انواع مختلف چشم انداز ها و لندفرم های رودخانه ای و بادی مانند مخروط افکنه ها، کلوت ها (یاردانگ ها)، گنبد های نمکی، تپه های ماسه ای، هودو ها و بسیاری از موارد دیگر را تشریح می نماید.

همچنین این مجموعه، تعامل انسان با چشم انداز های بیابانی را ارائه می دهد و درباره پیشرفت های مداوم در ژئوتوریسم، سایت های میراث طبیعی و ظرفیت برای ژئوپارک ها بحث می نماید.

کتاب چشم انداز ها و لندفرم های بیابان های ایران، شامل بسیاری از عکس ها، تصاویر ماهواره ای، عکس های هوایی با وضوح بالا، نقشه ها، نمودار ها و جداول است که یک چهارچوب خوب برای ارزیابی ویژگی های مختلف ژئومورفولوژی ایجاد می نماید. این مقدمه ای جامع برای محققان و دانشجویان بسیاری از رشته ها در زمینه های جغرافیا، علوم زمین، گردشگری، علوم محیطی و برنامه ریزی چشم انداز است که به ویژگی های طبیعی چشم انداز های بیابانی علاقه مند هستند.

این کتاب، اکنون در وبگاه springer منتشر‬ شده‬ است‬ و‬ علاقه مندان‬ برای ‬ مشاهده آن به نشانی www.springer.com/gp/book/9783030589110 مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 632

به "کتاب چشم انداز ها و لندفرم های بیابانی ایران منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب چشم انداز ها و لندفرم های بیابانی ایران منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید