گوگل هشدار مخصوص ناشنوایان ارائه کرد

به گزارش مجله ایرکا، در وبه گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، گوگل برای کاربران ناشنوا ویژگی جدیدی در اندروید اضافه نموده که درصورت بازماندن شیر آب، پارس کردن سگ یا به صدار درآمدن زنگ هشدار آتش سوزی، آنها را آگاه کند.

گوگل هشدار مخصوص ناشنوایان ارائه کرد

کاربران از طریق نوتیفیکیشن هایی که روی نمایشگر ظاهر می گردد، ویبره موبایل یا روشن شدن فلش دوربین چنین پیغام هشداری را دریافت می نمایند.

هرچند گوگل اعلام نموده این نوتیفیکیشن های صوتی(Sound Notifications) برای کاربران ناشنوا طراحی شده اند، اما برای افرادی که هدفون استفاده می نمایند یا حواسشان پرت است، نیز کاربردی هستند.

نوتیفیکیشن های صوتی با استفاده از ماشین یادگیری توسعه یافته اند و از میکرفون موبایل برای اشناسایی سروصداهای مختلف از جمله گریه نوزاد، صدای فریاد ، جریان آب، زنگ هشدار آتش سوزی، آژیرهای مختلف، ضربه به در و صدای زنگ تلفن استفاده می نمایند.

کاربر می تواند اصواتی را انتخاب و برای آنها پیغام هشدار دریافت کند. البته شیوه دریافت پیغام هشدار نیز توسط کاربر قابل تنظیم است. همچنین گوگل تاکید دارد این قابلیت سروصدای پس زمینه یا محتورات افراد را ارسال نمی کندو تمام اصوات در دستگاه پردازش می شوند.

قابلیت مذکور علاوه بر موبایل های اندروید، روی ساعت های هوشمند مجهز به Wear OS نیز فعال می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 589

به "گوگل هشدار مخصوص ناشنوایان ارائه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل هشدار مخصوص ناشنوایان ارائه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید