10 واقعیت جالب در مورد اسپانیا

به گزارش مجله ایرکا، سالانه 76 هزار دانشجوی خارجی برای تحصیل، به دانشگاه های اسپانیا می فرایند تا آینده بهتری برای خود رقم زنند. با این احتساب می توان گفت که اسپانیا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در اروپا است. چنانچه شما هم در انتخاب کشوری اروپایی برای تحصیل، تفریح و لذت بردن مردد هستید می توان مثلا دانشگاه کارلوس سوم مادرید را مد نظر بگیرید. اما فارغ از تحصیل و دانشگاه بهتر است نگاهی بیندازیم به 10 واقعیت جالب در مورد اسپانیا!

10 واقعیت جالب در مورد اسپانیا

1. میراث جهانی یونسکو

در اسپانیا 45 میراث جهانی یونسکو وجود دارد. از بین این آثار می توان به شهرهای تاریخی تولدو و قرطبه، آثار آنتونی گودی در بارسلونا و ایبیزا به خاطر تنوع زیستی و فرهنگ اشاره نمود.

2. اختراعات

دانشمندان اسپانیایی برای چاپ پوست انسان یک بیوپرینتر سه بعدی ساخته اند.

3.دون کیشوت اثر سروانتس

بسیاری این اثر ادبی را اولین مرمان مدرن جهان می دانند و بر این باور هستند که از زمانه خود بسیار جلوتر بوده است به ویژه به خاطر استفاده از تکنیک های ادبی نظیر بینامتنیت و راوی غیرقابل اعتماد.

4.غذاهای اسپانیایی

اسپانیا به خاطر غذاهای خود در جهان معروف است. غذاهای آوانگارد اسپانیایی نظیر تاپاس، پینچو و برخی از نوشیدنی های اسپانیا این کشور را به بهشت غذایی تبدیل کرده است. رژیم مدیترانه ای اسپانیا در میراث فرهنگی ناملموس یونسکو به ثبت رسیده است.

5.آزادی هم جنسگراها

از سال 2005، اسپانیا از اولین کشورها در به رسمیت شناختن ازدواج همجنسگراها بود.

6.تیم فوتبال اسپانیا

تیم فوتبال اسپانیا در رتبه بندی های جهانی فیفا از سال 2008 تا 2013 بهترین تیم نام گرفته است.

7.پیست های اسکی

شاید تعجب کنید که کشوری گرم مانند اسپانیا به خاطر پیست های اسکی اش شناخته شده باشد. خوب است بدانید که پیست های اسکی اسپانیا یکی از بهترین پیست های اروپا هستند.

8.فلامنکو

موسیقی و پایکوبی فلامنکو، که خود تحت تاثیر موسیقی و فرهنگ اعراب آندلوس در عصر طلایی اسلام است، در سال 2010 به عنوان یکی از شاهکارهای میراث فرهنگی ناملموس و شفاهی یونسکو به ثبت رسیده است.

9.آزادی مطبوعات

در سال 2017، اسپانیا جلوتر از کشورهای ایالات متحده امریکا، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا در رتبه 29 شاخص آزادی مطبوعات جهان قرار گرفت که نسبت به سال 2016 پنج رتبه ارتقا یافته است.

10.دانشگاه ها

خوب است بدانید دانشگاه های اسپانیا پیوسته در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند. تحصیل در اسپانیا ارزان و با کیفیت است.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 369

به "10 واقعیت جالب در مورد اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 واقعیت جالب در مورد اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید