آیا قبرس بهترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی است؟

به گزارش مجله ایرکا، این روزها قبرس شمالی به یک مقصد جذاب تحصیلی برای دانشجویان ایرانی، خصوصاً متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی قبرس بدل شده است. از جانبی دیگر جدیدترین رتبه بندی برترین دانشگاه های دندانپزشکی جهان اینطور نشان می دهد که بهترین دانشگاه های ارائه دهنده این رشته تحصیلی در کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس، استرالیا، سوئد و کانادا قرار دارند.

آیا قبرس بهترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی است؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

اگر به عنوان یک دانشجوی ایرانی قصد مقایسه تحصیل دندانپزشکی در قبرس شاقتصادی با تحصیل در دانشگاه های برتر کانادا، انگلیس و یا استرالیا را داشته باشید، ممکن است بدون اطلاع قبلی و با در نظر دریافت رنکینگ جهانی دچار سردرگمی شوید. اما با توجه به شرایط تحصیل در اینگونه کشورها که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، تصمیم گیری برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس برای شما راحت خواهد شد:

· احتیاج به دریافت وقت سفارت، انگشت نگاری و ویزای تحصیلی

· احتیاج به مدرک زبان معتبر انگلیسی با نمره بالا (و یا سایر زبان ها به اقتضای کشور)

· قبولی در امتحان ورودی دانشگاه

· داشتن رزومه و سوابق تحصیلی درخشان

· داشتن تمکن اقتصادی کافی برای پوشش هزینه های بالای تحصیل و زندگی

· سختگیری زیاد برای ارائه نامه پذیرش دانشگاه

به بیانی دیگر، با توجه به سختی ها و زمان بر بودن دریافت ویزای تحصیلی، مدرک زبان معتبر، هزینه های بالای تحصیل دندانپزشکی در کشورهایی نظیر انگلیس و کانادا و همچنین رقابتی بودن فرایند پذیرش دانشگاه، احتمال عدم موفقیت در دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی دانشجوی بین المللی زیاد بوده و دانشجو را تحت فشارغیرقابل تحملی قرار می دهد.

همچنین اگر به سراغ تحصیل دندانپزشکی در کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان و یا ترکیه بروید، به احتمال زیاد ملزم هستید تا به زبانی غیر از انگلیسی (ترکی استانبولی، فرانسوی و یا آلمانی) دروس خود را پاس کنید.

از این رو در ادامه با شرایط جذاب تحصیل در قبرس در رشته دندانپزشکی همراه ما باشید:

تحصیل دندانپزشکی در قبرس شاقتصادی

در حال حاضر شما می توانید بدون احتیاج به ویزای تحصیلی و در سریع ترین شکل ممکن برای پذیرش تحصیلی رشته دندانپزشکی قبرس اقدام نموده و در دانشگاه های این کشور ثبت نام کنید. به طور معمول رشته دندانپزشکی در قبرس شاقتصادی تحت عنوان کارشناسی جراحی دندان یا BDS دوره ای 5 ساله بوده و از 300 واحد درسی و 5 هزار ساعت کار تئوری و عملی تشکیل می گردد.

مدارک و شرایط پذیرش دندانپزشکی قبرس شاقتصادی شامل موارد زیر می گردد:

· مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6.5 یا بالاتر

· انگیزه نامه تحصیلی

· فرم تکمیل شده درخواست پذیرش

· ترجمه آخرین مدرک تحصیلی (نظیر دیپلم و یا کارشناسی)

· ترجمه رزومه، ریزنمرات و سوابق تحصیلی دانشجو

· توصیه نامه دانشگاهی (در صورت درخواست دانشگاه)

· ارائه مقاله، پژوهش و سوابق کاری مرتبط (در صورت وجود)

· کپی پاسپورت معتبر دانشجو

· رسید پرداخت هزینه درخواست پذیرش تحصیلی

به طور معمول دروس دندانپزشکی قبرس شاقتصادی به زبان انگلیسی ارائه می گردد، اما چنانچه دانشجوی بین المللی فاقد مدرک زبان باشد می تواند برخلاف دانشگاه های اروپا و کانادا از گزینه پذیرش مشروط دانشگاه استفاده نموده و پیش از ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته دندانپزشکی قبرس در دوره های آماده سازی زبان شرکت کند.

همچنین در مقایسه با شرایط پذیرش و آزمون ورودی دندانپزشکی دانشگاه های اروپا، کانادا و انگلیس، سخت گیری چندانی برای پذیرش دانشجو در رشته دندانپزشکی قبرس شاقتصادی وجود نداشته و تنها ممکن است در بعضی موارد از دانشجو مصاحبه حضوری و اینترنتی گرفته گردد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در قبرس شاقتصادی

در حال حاضر اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های کانادا را داشته باشید، علاوه بر شرایط سخت پذیرش و ویزای تحصیلی، ملزم به پرداخت شهریه 56.621 دلاری برای مقطع کارشناسی و 22.472 دلاری برای مقطع ارشد هستید.

اما چنانچه قصد تحصیل در قبرس شاقتصادی را داشته باشید، می توانید بدون احتیاج به ویزای تحصیلی و الزام برای ارائه مدرک زبان، با هزینه تقریبی 18 تا 19 هزار دلار در سال در برترین دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی قبرس ثبت نام نموده و با بالاترین کیفیت تحصیلی و تجهیزات آزمایشگاهی به تحصیل در این رشته محبوب و تخصصی بپردازید.

در عین حال این امکان را دارید تا برای مدت زمان 20 ساعت در هفته به کار دانشجویی در قبرس پرداخته و بخشی از هزینه های خود را با کار پاره وقت پوشش دهید. همچنین برخلاف هزینه های بالای زندگی در کانادا با میانگین 15 تا 20 هزار دلار در سال، شما این امکان را دارید تا با هزینه تقریبی 685 تا 1000 دلار در ماه، سایر هزینه های جانبی قبرس شاقتصادی از جمله حمل و نقل، خوابگاه، غذا، تجهیزات درسی و غیره را پوشش دهید.

در آخر با توجه به موارد ذکر شده در بالا می توان به راحتی نتیجه گیری کرد که قبرس بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی دانشجویان ایرانی است.

به شما پیشنهاد میکنیم تا پیش از هر اقدامی برای انتخاب مقصد تحصیلی، رشته و دانشگاه مورد نظر خود در خارج از کشور، از مشاوره تخصصی و ارزیابی هوشمند lets go uni بهره ببرید، کافی است لتس گو یونی را در گوگل جست و جو کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 542

به "آیا قبرس بهترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیا قبرس بهترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا قبرس بهترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید