هر آنچه ضروری است درباره نوا اسکوشیا کانادا بدانید

به گزارش مجله ایرکا، نوا اسکوشیا (Nova Scotia) یکی از استان های کانادا است که در ساحل شرقی آمریکای شمالی قرار گرفته و یکی از چهار استان اصلی کانادا (به همراه نیوبرانزویک ، انتاریو و کبک) است که در سال 1867 کنفدراسیون کانادا را تشکیل دادند.

هر آنچه ضروری است درباره نوا اسکوشیا کانادا بدانید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

پایتخت این استان، شهر Halifax است. تقریباً 360 مایل (580 کیلومتر) طول و کمتر از حدود 80 مایل (130 کیلومتر) عرض دارد. این استان شامل شبه جزیره نوا اسکوشیا، جزیره کیپ برتون و تعدادی جزیره مجاور کوچک است. اما نوا اسکوشیا یکی از بنادر اصلی و مهم کانادایی زیرا تنها مرز زمینی این استان و محل دسترسی به اقیانوس اطلس است .

جمعیت نوا اسکوشیا

جمعیت تقریبی آن تا سال 2019 حدود 964,693 نفر و مساحت آن 55,284 کیلومتر مربع می باشد که به طور معمول یکی از کم جمعیت ترین استان های کاناداست ولی به علت مساحت کمِ آن، دومین استان پرتراکم کانادا محسوب می گردد.

بخش زیادی از جمعیت این استان در مرکز آن یعنی halifax و اطراف آن ساکن هستند و ملیت های مختلفی از جمله فرانسوی، ایرلندی، آلمانی و چینی در آنجا زندگی می نمایند.

آب و هوای نوا اسکوشیا

استان نوا اسکوشیا دارای هوایی معتدل است که به دلیل نزدیکی به دریا، خیلی گرم یا خیلی سرد نمی گردد. دما در طول سال بین 0 تا 80 درجه فارنهایت متغیر است اما میانگین دما در طول سال تغییر می نماید.

فرایند جمعیتی نوا اسکوشیا

شهرنشینی فرایند مهمی در طول قرن بیستم بود اما تقریبا نیمی از نوا اسکوشیایی ها هنوز در خارج از مراکز عمده جمعیت زندگی می نمایند. شهرک سازی اولیه اروپا در اطراف خطوط ساحلی صورت می گرفت. حمل و نقل اصلی مردم به وسیله دریا صورت می گرفت و اقتصاد، مبتنی بر شیلات، تجارت خز و کشاورزی بود. در اواخر قرن نوزدهم کشتی سازی و کشتیرانی، صنایع ذغال سنگ، فولاد و نساجی کارگران را به مراکز عمده سیدنی و halifax کشاندند در حالی که شهرهای کوچکتر مانند یارموت، ویندزور، ترورو و امهرست صنعت فراوری را در مقیاس های کوچکتر توسعه دادند.

اقتصاد در نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا دارای اقتصاد متنوع و مبتنی بر منابع دریایی است. صنایع سنتی مانند ماهیگیری، جنگلداری و معدن رو به زوال است؛ در حالی که گردشگری و سایر صنایع خدماتی در حال تبدیل شدن به مؤلفه های بسیار مهم تر اقتصاد هستند.

صید و صادرات ماهی به عنوان صنایع مهم اما رو به کاهش ادامه می یابد. با این حال خرچنگ، صدف همراه با شاه ماهی، در صید مهم در آب های نوا اسکوشیا باقی مانده اند.

صنایع و منابع نوا اسکوشیا

معدن یکی دیگر از صنایع عظیم در نوا اسکوشیا است. به طور سنتی، زغال سنگ مهمترین محصول معدن کاری بود، اما بسیاری از معادن زغال سنگ در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم بسته شدند. فراوری نمک و انیدریت تقاضای گسترده ای را برآورده می نماید ، و ذخایر گچ استانی در حدود سه چهارم از عرضه کانادا را تأمین می نماید. همچنین منابع قابل توجهی از باریت و مصالح ساختمانی مانند شن و ماسه نیز در نوا اسکوشیا وجود دارد. نخستین پروژه انرژی جزر و مدی این قاره، که در سال 1984 در نزدیکی آناپولیس رویال به خاتمه رسید ، جزر و مد های خلیج فوندی را برای تقویت بازده انرژی هیدروالکتریک استان به کار می برد. گاز طبیعی از چاه های واقع در جزیره سابل پمپ شده و به وسیله خط لوله به نقاط اصلی استان نوا اسکوشیا منتقل می گردد.

فراوری، خدمات، کار و مالیات و در نوا اسکوشیا

فرآوری مواد غذایی ، صنایع وابسته به چوب و کاغذ ، فراوری فلز و بسیاری از صنایع کوچک تر یک پایه فراوریی محکم را برای اقتصاد استان فراهم می نمایند. با این حال، بیشتر نیروهای کار دربخش خدمات عمومی و خصوصی کار می نمایند. دنیاگردی یک صنعت خدماتی بسیار قوی است و سالانه بیش از یک میلیون نفر از این استان بازدید می نمایند. بیش از یک چهارم کارمندان استانی در صنایع خدماتی دانش بنیان، از جمله ارتباطات از راه دور، فناوری کامپیوتر و آموزش استخدام می شوند. در حقیقت، بیشتر نوا اسکوشیایی ها به عنوان معلمان و اساتید دانشگاه کار می نمایند و افراد بسیار کمی در زمینه ماهیگیری، جنگلداری و امور ساختمانی مشغول به کار هستند. همچنین چندین پایگاه نظامی ویژه نیروهای کانادایی نیز در استان واقع شده اند.

درآمدنوا اسکوشیا از دو منبع اصلی حاصل می گردد: مالیات ها و عوارض مختلف استان نوا اسکوشیا و دولت فدرال. مالیات های قابل توجهی که توسط استان اخذ می گردد شامل مالیات درآمد شخصی و شرکت ها، مالیات مربوط به فروش و مالیات مربوط به سوخت است.

حمل و نقل در نوا اسکوشیا

شرکت Point Tupper عظیم ترین حامل های نفتی دنیا را در خود جای داده است و Halifax، خاتمهه راه آهن و بنادر مختلف در طول سال، امکاناتی را برای انواع کشتی ها از جمله کشتی های عظیم کانتینر فراهم نموده است. سایر نیازهای حمل و نقل توسط مجموعه ای شامل شبکه ای از عظیمراه های آسفالت شده، خدمات ریلی محلی و یک فرودگاه بین المللی در Halifax و چند فرودگاه کوچک تر ارائه می گردد. کشتی های مسافربری و اتومبیل رانی در بین نوا اسکوشیا و بنادری در نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد، نیوفاند لند و لابرادور و ایالت ماین ایالات متحده آمریکا کار می نمایند.

ارتباطات دیجیتالی در نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا یک سیستم ارتباطی کاملاً دیجیتالی دارد که از طرفی دارای شبکه فیبر نوری در سطح استان است. خدمات تلفن همراه و دسترسی سریع به اینترنت نیز بسیار گسترده است.

اگر علاقمند به مهاجرت کانادا از راه های مختلف هستید، سایر مقالات سایت را نیز مطالعه نمایید و یا جهت اخذ مشاوره مهاجرتی با مشاوران و وکلای مهاجرتی خبرنگاران در ارتباط باشید.

منبع: اینترنت
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 605

به "هر آنچه ضروری است درباره نوا اسکوشیا کانادا بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه ضروری است درباره نوا اسکوشیا کانادا بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید