از دیدنی ها و جاذبه های سئول چه می دانید؟

به گزارش مجله ایرکا، سئول پایتخت کره جنوبی، شهری مدرن و رنگارنگ است. جاذبه های سئول برای افرادی که دورادور از فرهنگ این کشور با خبر هستند، بی نهایت دیدنی است. احتمالا با دیدن کاخ های قدیمی و سلطنتی سئول، یاد سریال کره ای معروف جومونگ یا یانگوم بی افتید. شاید هم گمان کنید که در سئول، زنان و مردانی را می بینید که هنوز لباس های سنتی هانبوک به تن دارند و همانند گذشته زندگی می نمایند. سئول تحت تاثیر فرهنگ غرب، بسیار تغییر نموده است. پوشش زنان و مردان و حتی نوع ساختمان هایی که در این شهر می بینید، کاملا متفاوت از سریال های تاریخی این کشور است. با این حال در بین جاذبه های دیدنی سئول، جاذبه های تاریخی و مدرن بسیار زیادی به چشم می خورد. با جاذبه های سئول آشنا شوید.

از دیدنی ها و جاذبه های سئول چه می دانید؟

کاخ گیونگ بوک (Gyeongbok palace)

نام سلسله چوسان را احتمالا زیاد شنیده باشید. چوسان آخرین سلسله سلطنتی کره است که در عظیمترین شهر کره جنوبی، یعنی سئول قرار داشت. در سئول 5 کاخ شگفت انگیز را مشاهده می کنید که گیونگ بوک، اصلی ترین کاخ این شهر است. این کاخ، عظیمترین کاخ سئول است که شباهت هایی به شهر ممنوعه پکن دارد. موزه ملی فولکور کره نیز در این مجموعه کاخ عظیم و سلطنتی قرار گرفته است. از جذابیت های این آثار تاریخی، اجاره لباس سنتی کره ای است. شما می توانید هانبوک به تن کنید و عکاسی کنید.

روستای بوکچون هانوک (Bukcheon Hanok Village)

یکی از دیگر از دیدنی های کره جنوبی که در سفر به کره باید حتما به آن سر زد، روستای بوکچون هانوک است. این روستا در گذشته، به بخشی از اشراف چوسان تعلق داشته است. امروزه نیز، بیش از 400 خانه رنگارنگ و سنتی را خواهید دید که همراه با مغازه های کوچک و رستوران های محلی، میزبان گردشگران و گردشگر های خارجی هستند.

لاته ورلد Lotte World

به عظیمرتین مجموعه تفریحی سئول، خوش آمدید. لاته ورلد، عظیمترین پارک موضوعی فضای بسته در دنیا است که در کنارش، یک پارک فضای باز و یک دریاچه شگفت انگیز مصنوعی قرار گرفته است. لاته ورلد، به وسیله ترن هوایی، به مجیک آیلند و مراکز خرید متصل است. هر نوع سرگرمی که مد نظر دارید، در لاته ورلد پیدا خواهید کرد.

برج شمال سئول (North Seoul Tower)

یکی از مشهورترین جاذبه های سئول، برج شمال سئول است. این برج که در بیشتر سریال های کره ای مکانی برای اعتراف به عشق افراد است، در شبانه روز، چشم انداز فوق العاده ای دارد. برای رفتن به این برج، باید به کوه نامسان بروید. اگر شما هم می خواهید که عشقتان را به کسی ابراز کنید، بهتر است به بالاترین بخش اِن برج سئول بروید.

پارک ملی بوکان سان (Bukansan Natoinal Park)

پارک ملی بوکان سان، از جاذبه های مهم سئول است که در حومه سئول واقع شده است. هوای دل انگیز و طبیعت زیبای این پارک، خاطره ای به یادماندنی از سئول برایتان باقی می گذارد. از کوه های بوکان سان بالا بروید و چشم اندازه فوق العاده شهر سئول را نظاره کنید.

موزه ملی کره

این موزه سالانه بیش از 3 میلیون بازدید کننده دارد. همین موضوع باعث شده تا موزه ملی کره به عنوان یکی از مشهورترین موزه های دنیا شناخته گردد. موزه ملی کره در سال 1945 تاسیس شده است و تاریخ و هنر کره را به نمایش می گذارد.

موزه تریک آی سئول (Trick Eye Museum)

بی تردید یکی از جذاب ترین و شگفت انگیزترین جاذبه های سئول، موزه تریک آی این شهر است. در این موزه، جاذبه های مختلفی همچون موزه یخ که کاملا از یخ ساخته شده است وجود دارد. بخش های مختلف موزه، به طور جداگانه جذابیت های لازم را دارد و یکی از بهترین مکان ها برای جوانان است. حتی بسیاری از سریال های کره ای در این لوکیشن، فیلمبرداری شده اند.

پل بانپو (Banpo Bridge)

طولانی ترین پل فواره ای دنیا، پل بانپو است که بر فراز رودخانه معروف کره ای، یعنی رودخانه هان قرار گرفته است. تماشای طلوع آفتاب زمانی که بر روی این پل قرار گرفته اید بی نهایت لذت بخش است. در شب هنگام نیز، نمایش فواره ها و نور، شگفت زده تان می نماید. پل بانپو یکی از بهترین دیدنی های کره جنوبی است که به صورت رایگان می توانید از آن لذت ببرید.

رود چئونگ گیه چئون

این رودخانه در زمانی که جشنواره های کره برگزار می گردد، بسیار تماشایی می گردد. این رود با طول 10 کیلومتر از وسط شهر سئول عبور می نماید و در روزهایی همچون کریسمس و جشنواره بودا و فانوس ها، با چراغ های رنگارنگ، تزئین می گردد.

موزه یادبود جنگ کره (War Memorial of Korea)

فرهنگ کره ای ها به فرهنگ ما ایرانی ها خیلی نزدیک است. احترام به والدین و گرامیداشت عظیمانی که نقشی در حفظ و پایداری کشورشان داشته اند، همچنان مرسوم است. در سال 1994 نمایشگاهی بدین منظور افتتاح شد. این نمایشگاه، که در محل سابق مرکز فرماندهی ارتش قرار گرفته است، درمورد تجهیزات جنگی و خاطرات جنگ شجاع دلان کره ای است و تماشای آن خالی از لطف نیست.

منبع: سفرمی
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 424

به "از دیدنی ها و جاذبه های سئول چه می دانید؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "از دیدنی ها و جاذبه های سئول چه می دانید؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دیدنی ها و جاذبه های سئول چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید