تلفیقی از آرامش و ترس در دل طبیعت

به گزارش مجله ایرکا، شرق و جنوب شرق آسیا با طبیعت بی نظیری که دارد، می تواند همزمان از یک سو آرامش بخش و چشم نواز و از سوی دیگر ترسناک و وهم آلود باشد. در ادامه شما را با رمز و رازهای طبیعت این منطقه ها آشنا خواهیم کرد.

تلفیقی از آرامش و ترس در دل طبیعت

سرزندگی و شادابی که بعد از سفر و گشت و گذار در منطقه ها بکر و دور از هیاهو می چشید، بدون شک می تواند انگیزه شما را برای ادامه راستا زندگی مضاعف کند. شاید بارها و بارها در پی تکرار و روزمرگی احتیاج به تغییر را در خود حس نموده باشید و تنها با سفر چند روزه قوای خود را بازیابی کنید .حال می خواهیم چند جاذبه مسحور نماینده را که بی شباهت به بهشت هم نیستند و قطعا همه ویژگی های یک فضای آرام بخش را در خود جای داده است، برای شما توصیف کنیم. با ما همراه شوید تا در دل آرامش غوطه ور شویم.

آبشار دوریان پرانگین لنکاوی

مالزی در سال 2015 رتبه سوم گردشگری در آسیا را به دست آورد. بطوریکه 25.7 میلیون نفر گردشگر در این سال از مالزی تماشا کردند. مسجد کریستال، شهر تاریخی مالاکا و برج دوقلوی پتروناس از پر بازدیدترین مکان­ه ای مالزی هستند. اما از دیگر دلایلی که مالزی مقصدی مجذوب نماینده و شگفت انگیز برای گردشگران تور مالزی است ، می توان به طبیعت چشم نواز و سواحل متعدد آن اشاره نمود.

مالزی به علت وجود جزیره های بسیار زیاد همواره مقصد گردشگران بوده است. لنکاوی یک مجمع الجزایری است که متشکل از حدودا 100 جزیره در دریای آندامان است و از لحاظ جغرافیایی با تایلند همسایه است. یکی از امتیازاتی که برای گردشگران در این جزیره در نظر گرفته شده، این است که این جزیره بدون هزینه گمرک است. لنکاوی در طول سال مقدار بارندگی خوبی را تجربه می­ کند. فصل بارندگی از مارس تا نوامبر است اما در ماه سپتامبر به بیشترین مقدار خود می رسد.

مالزی کشوری مسلمان نشین است و به همین علت در این جزیره شاهد تعدادی مسجد خواهید بود.

اما چرا لنکاوی به یکی از برترین مقاصد گردشگری مالزی تبدیل شده است؟

اگر به این جزیره سفر کردید، در ابتدای ورود مجسمه بسیار زیبای عقابی را به چشم خواهید دید که برگرفته از نام این جزیره است. به عبارتی نام جزیره تشکیل شده از دو کلمه لانک و کاوی است که عقاب قرمز معنی می ­دهد. از جمله جاذبه های لنکاوی می توان به گونه های متعدد ماهی های استوایی در حوضچه­ های بزرگ دنیا اشاره نمود. تله کابین ها نیز از دیگر دلایل جذب بسیاری از گردشگر ها به این منطقه است. اما یکی از مجذوب نماینده ترین عوامل جذب گردشگر به این منطقه، وجود امکان غواصی در آب های زیبا و زلال است که موجب تجربه یک تعطیلات هیجان انگیز برای گردشگران می گردد.

آب و هوای این جزیره به علت نزدیکی به خط استوا دارای طبع گرراستای است و در طول کل سال شاهد باران های پراکنده در این منطقه خواهید بود.

لنکاوی غارهای متعدد و زیبایی دارد که هر ساله مورد توجه و بازدید بسیاری از مردم قرار می گیرد. از دیگر دلایلی که لانکاوی مورد توجه بازدیدنمایندگان قرار می­ گیرید وجود افسانه های عجیب و هیجان انگیز درباره آن است. علاوه بر طبیعت بسیار مجذوب نماینده این جزیره، شما می­ توانید با مراجعه به پارک حیات وحش لنکاوی، گونه های مختلف و زیبای حیوانات و پرندگان ساکن در این جزیره را از نزدیک ببینید.

آبشار دوریان پرانگین لنکاوی، در نزدیکی جزیره لنکاوی قرار گرفته است. این آبشار چشم نواز با فاصله 10 دقیقه پیاده روی در میان جنگل های انبوه، در هر فصلی از سال دارای هوای خنک و دلنشین است و برترین زمان بازدید کردن از آن در اواخر فصل بارش یعنی از سپتامبر تا اوایل اکتبر است. در واقع زیباترین چشم اندازی که از این آبشار خواهید دید در این فصل ها است. در بقیه فصول خشک سال شما طبیعتی به این زیبایی را نمی توانید ببینید!

اگر بخواهیم یکی از برترین جاذبه های جغرافیایی این منطقه را نام ببریم بی شک به نام آبشار دوریان پرانگین بر می خوریم. این آبشار در دوره Perangin ایجاد شده و یکی از زیبایی های طبیعی زمین شناسی است.

با جست وجویی ساده برای یافتن مکان دقیق این آبشار به ادرس 3 کیلومتری جاده شماره 113 جزیره لنکاور بر می خوریم. این ابشار زیبا و طبیعی در دل جنگل هایی انبوه واقع شده است. سرانجام سپتامبر تا اوایل اکتبر با توجه به مقدار بارندگی و شادابی طبیعت را برترین ماه ها برای بازدید از این منطقه می نامند.

این جزیره از لحاظ تامین امکانات مورد احتیاج گردشگران در جایگاه ممتازی قرار گرفته است. وجود فروشگاه های بزرگ و رستوران های بسیار عالی با انواع غذاهای محلی و بین المللی و بعلاوه هتل های مجلل و مناسب برای گردشگران با هر نوع توان اقتصادی باعث شده این جزیره هر ساله مورد توجه بسیاری از گردشگر ها قرار بگیرد.

جنگل کانچانابوری

کانچانابوری یکی از زیباترین و رویایی ترین منطقه ها تایلند است که می­ توانید از نزدیک ببینید. اگر اهل تماشای فیلم های مستند گردشگری باشید، حتما نام این ناحیه به گوش تان خورده است. جنگلی که در آن معروف ترین قبیله تایلند ساکن هستند. قبیله ای که کاوشگران آن را با زنان گردن دراز می­ شناسند. زنانی که در گردن خود حلقه های فلزی می­اندازند و هرچه سن آنان بیشتر می ­گردد، تعداد این حلقه ها هم بیشتر می­ گردد. اگر به تماشا این چهره ها و سبک زندگی مردمان این قبیله علاقه مند هستید، حتما از این منطقه بازدید کنید. برای تماشا این قبیله باید وارد جنگل کانچاپوری شوید و یک راستا دوروزه رویایی را تجربه کنید. در جنگل کلبه های کوچک و بسیار ساده ساخته شده از جنس بامبو را خواهید دید که پذیرای شما برای استراحت و خواب شبانه است.

خوردن غذاهای محلی و معاشرت با مردم مهمان نواز قبیله کارن و بعلاوه تماشای پایکوبی مردم این قبیله، از جاذبه های ارزشمند گردشگری این ناحیه است. کانچابوری همانند سایر نقاط تایلند به دلایل خاصی بسیار مورد توجه گردشگران تور تایلند است. طبیعت بسیار زیبای کوهستانی، وجود غارهای شگفت و آبشارهای فوق العاده زیبا، هر گردشگری را مشتاق رسیدن به این نقطه می­ کند. این منطقه یادگاری هایی از دوران جنگ دنیای دوم را در دل خود جای دارد که امروزه به نواحی مجذوب نماینده و مورد علاقه گردشگران تبدیل شده است. پل رودخانه کوای که نتیجه کار سخت اسیران جنگ دنیای دوم است، از دیگر جاذبه های جالب برای گردشگر ها است. بعلاوه یکی دیگر از نمادهای درد و رنج و مصائب دوران جنگ، راه آهن بزرگی است که همانند پل کوای، حاصل رنج و زحمات اسرای جنگی است.

آبشار مائه کامین یکی از زیباترین منطقه ها گردشگری این جنگل است که سفر به آن، علاوه بر بازدید از این آبشار، جاذبه های دیگری همانند بازدید از گونه جانوری و خانه های بسیار زیبای ییلاقی را نیز در پی دارد.

این منطقه علاوه بر پوشش گیاهی فوق العاده و چشم اندازهای نایاب که رویای هر گردشگر است، مجموعه ای از آثار جنگی و آثار باستانی نیز است.

در شهر قدیمی کانچانابوری که بسیار نزدیک به جنگل است، سه معبد پاللای، کان پائن و مائه مای که در آن ها مجسمه بوداهای نشسته و بوداهایی که در حال گرفتن هدایا هستند، وجود دارند.

دروازه بزرگ و بسیار زیبای شهر کانچانابوری و بعلاوه خود این شهر، به علت قدمت طولانی و بعلاوه زیبایی های خیره نماینده آن، از جمله نواحی هستند که گردشگر های زیادی را جذب این منطقه نموده است.

از دیگر منطقه ها مجذوب نماینده و مورد توجه گردشگران در این شهر می­ توان به پارک تاریخی نبرد، گذرگاه سه معبد یا سه پاگودا، پارک تاریخی موئینگ سینگ، درخت بارانی غول پیکر و موزه ملی بان کائو اشاره نمود.

علاوه بر گونه های جانوری نایابی که در جنگل یافت می ­شوند، می توانید با مراجعه به پارک سافاری، انواع گونه های جانوری و مجموعه ای از پرندگانی که منحصرا در این منطقه ها زندگی می­ نمایند را به طور یکجا در این مکان مشاهده کرد.

یکی از منطقه ها بسیار زیبای این شهر که در کمتر جایی خواهید دید، پارک سنگی است که مجموعه ای از سنگ ها در ابعاد و شکل های مختلف و بعلاوه گیاهان بسیار متنوعی در آن جمع آوری شده اند.

برای تماشا آبشارهای فوق العاده زیبای این جنگل باید در فصل های بارانی به این جنگل سفر کنید. در واقع برترین زمان برای سفر به کانچانابوری، ماه های ژانویه و اکتبر است.

اگر به سفر در جنگل علاقه مند هستید، این مکان را که مجموعه ای از زیبایی ها و شگفتی ها است، از دست ندهید.

جنگل سنگ چین

جنگل سنگی یا شیلین منطقه ای است در جنوب شرقی شهر کومینگ. اگر قصد رفتن به جنگل سنگی را دارید، باید خود را برای یک رانندگی سه ساعته از کومینگ آماده کنید. در کومینگ گفته می گردد که بازدید از این شهر بدون تماشا جنگل سنگی هدر دادن زمان است!

در این جنگل به جای تماشا درختان سر به فلک کشیده با سنگ هایی بلند و عموما با نوکی تیز روبرو می شوید. البته همه سنگ ها یک شکل و فرم را ندارند، برخی ها تیز دیگری هموار و گاهی ناهموار و برخی از سنگ ها به فرم مارپیج است.

این جنگل سنگی قدمتی برابر با 270 میلیون سال دارد. جنس صخره ها آهکی است و طبق تحقیقات زمین شناسان چنان گفته می گردد که این سنگ ها در گذشته در زیر دریا قرار داشته، با گذشت زمان و خشک شدن دریا با توجه به تاثیر باد و آب در حال حرکت روی این سنگ ها، این جنگل سنگی با اشکالی که در حال حاضر قابل مشاهده است، ایجاد شده است.

اگر هنگام تماشا این جنگل در میان خیل بزرگ دیگر بازدیدنمایندگان به دقت به سنگ ها نگاه کنید، در میان آن­ ها سنگ هایی با شکل حیوان، گیاه یا حتی انسان را می توانید ببینید. این جنگل افسانه هایی در دل خود دارد.

یکی از معروف ترین این افسانه ها، افسانه اشیما است. دختری که عاشق می گردد، اما به او اجازه نمی دهند که با فردی که دوستش دارد ازدواج کند. اشیما به جنگل سنگی می رود و در این جنگل به سنگی تبدیل می گردد. همواره در میان این سنگ های بلند، اشیما توجه بسیاری از بازدیدنمایندگان را به خود جلب می نماید.

اگر به صخره نوردی علاقه مند هستید، حتما به جنگل سنگی سری بزنید...

جالب است بدانید که این مکان برای مردم این منطقه مقدس و قابل احترام است.

در کنار این سنگ های مجذوب نماینده خاکستری فضایی سبز رنگ و گل هایی رنگی وجود دارد که در کنار یکدیگر ترکیب رنگی چشم نواز را ایجاد می نمایند. شما در این فضا می توانید ارامشی عمیق را تجربه کنید. در این مکان می توان زمان هایی طولانی پیاده روی کرد و در هر قسمت با تصویری تازه روبرو شد.

باید بدانید در این جنگل سنگی به غیر از صخره های عجیب و غریب غارها و دریاچه های زیبایی نیز وجود دارد.

بسیاری از افراد رفتن به این غارها را به گردشگران تور چین توصیه نمی نمایند، اما همواره بازدیدنمایندگانی هستند که دوست دارند در گشت و گذارها کمی هم هورمون آدرنالین در بدن شان ترشح گردد و در حین لذت بردن از تماشا چشم انداز های زیبای غار کمی ترس را هم تجربه نمایند.

با توجه به وسعت بالای این منطقه ، 2670 کیلومتر مربع، توصیه نمی گردد که تنهایی وارد جنگل شوید.

24 ژوئن هر سال درجنگل سنگی جشنواره مشعل برگزار می گردد. در این جشنواره می توانید شاهد پایکوبی محلی و کشتی و نمایش گاو بازی باشید.

شهرستان شیلین شهرستان آواز، پایکوبی، نقاشی و فرهنگ است.

270 میلیون سال پیش شرایط این منطقه به گونه ای دیگر بوده است، اما اکنون به خاطر فعالیت های زمین شناسی شرایط این منطقه تغییر نموده است. بازدیدنمایندگان بسیاری از سراسر دنیا برای بازدید از این مکان به چین می آیند که باعث رشد اقتصاد محلی این مکان شده و پیشرفت بزرگی در منطقه شیلین اجرا شده و مردم در شرایط خوبی زندگی می نمایند.

منبع: کجارو
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1313

به "تلفیقی از آرامش و ترس در دل طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفیقی از آرامش و ترس در دل طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید