افزایش قیمت کالا در ماه رمضان نداریم ، گوشت قرمز ارزان می گردد

به گزارش مجله ایرکا، به گزارش تجارت نیوز، عباس قبادی، دبیر ستاد تنطیم بازار درباره ذخیره کالاهای اساسی برای ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های اجرا شده ذخیره کالاهای اساسی از مدت ها قبل برای ایام سال نو و ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است و هیچ کمبودی در هیچ یک از اقلام اساسی مردم وجود ندارد.

افزایش قیمت کالا در ماه رمضان نداریم ، گوشت قرمز ارزان می گردد

او با اشاره به ذخیره مناسبی که از اقلام اساسی در کشور وجود دارد گفت: همانطور که پیش از این نسبت به تامین این اقلام در ایام نوروز اطمینان دادیم و این امر محقق شد، به مردم اطمینان می دهیم که تا انتها ماه مبارک رمضان این تامین کالا بدون نوسان قیمتی ادامه خواهد داشت.

قبادی با اشاره مصوبات اخیر ستاد تنظیم بازار برای بهبود شبکه تامین مرغ گوشتی و کاهش تعرفه صادرات از 5 هزار تومان به هزار و 500 تومان گفت: ما برای بیش از زمان معین شده ذخیره داریم و در صورت بروز مشکل، ذخیره تنطیم بازاری روانه بازار شده و از بروز نواسانت قیمتی جلوگیری می نماید.

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به ذخیره مناسب خرما برای این ایام، درباره احتمال بروز نوسانات قیمتی گفت: هیچ دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد؛ ذخیره مناسبی از تمامی این اقلام در انبار های کشور وجود دارد و اجازه بروز نوسان قیمتی را نخواهیم داد. این اطمینان را به شما می دهیم که نوسان قیمتی در ایام ماه مبارک رمضان وجود نخواهد داشت، حاضر هستیم شما را بعد از این ایام دیدار نموده و درباره بازار در ایام نوروز و ماه رمضان جوابگو باشیم.

تدارک 30 هزار تن شکر و برنج

یزدان سیف، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران درباره اقدامات صورت گرفته برای تامین اقلام ضروری در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برای تامین برنج، روغن و شکر مصارف خوانواده ها در ماه مضان تدارکات لازم دیده شده و همچنین برنامه های لازم برای تقسیم استانی و شبکه توزیع هم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تا به امروز 30 هزار تن شکر، 30 هزار تن روغن و 30 هزار تن برنج برای این ایام پیش بینی شده و به ما ابلاغ شده است که محل تامین و توزیع آن را معین کنیم. توجه داشته باشید که این مقدار تغییر پذیر بوده و در صورت احتیاج افزایش پیداخواهد کرد.

سیف با تاکید بر این که کرونا تاثیر چندانی بر حمل و نقل اقلام اساسی و مورد احتیاج کشور نخواهد داشت، گفت: ممکن است به صورت موقت و در مقاطع مختلف با مشکل روبرو شویم اما در همین شرایط 3 محموله باری کشور ما از 3 کشور مختلف در حال بارگیری است پس در نتیجه در حمل و نقل با تعطیلی روبرو نخواهیم شد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تصریح بیان نمود: یک میلیون و 600 هزار تن برنج در سال گذشته وارد کشور شده که حدود یک سوم آن به 3 ماه اخیر مربوط می گردد پس هیچ دلیلی برای افزایش قیمت در این حوزه وجود ندارد. توزیع برنج مورد احتیاج ایام ماه مبارک رمضان هم به زودی شروع خواهد شد.

او تاکید نمود: مقدار شکر ذکر شده صرفا به صورت بسته بندی متناسب با خانوار و با قیمت مصوب در فروشگاه ها و مراکز معین شده توزیع می گردد. با برنامه ریزی های صورت گرفته به امید خدا تغییری در قیمت 3 قلم کالای ذکر شده ایجاد نخواهد شد.

سیف با اشاره به شروع خرید تضمینی گندم بیان نمود: در تامین آرد مناسب نانوایی ها هم تمام اقدامات لازم صورت گرفته است همچنین نظارت بر واحد های نانوایی بهبود پیدا نموده است.

این مقام مسئول گفت: گوشت قرمز و سفید بخش دیگری از اقلام ضروری و پر مصرف مردم در این ایام هستند، اگر چه قیمت گوشت در چند روز اخیر نوسان کمی را تجربه کرد اما این نوسان بیشتر فرایند افزایشی داشت.

گوشت قرمز ارزان می گردد

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش 10 هزار تومانی قیمت گوشت نسبت به روزهای اخیر در بازار اطلاع داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 100 هزار تا 105 هزار تومان به مغازه دار و 110 هزار تا 115 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می گردد.

وی رکود و کسادی بازار را دلیل اصلی افت قیمت گوشت در بازار اعلام نمود و اضافه نمود: افزایش خرید گوشت قبل از عید، افت محسوس قیمت مرغ و ازدیاد تقاضا برای خرید این محصول پروتئینی منجر به افت نرخ گوشت در بازار شده است.

ملکی درباره آینده بازار گوشت گفت: با توجه به عرضه بره های نو به بازار و تعطیلی بسیاری از مغازه ها ناشی از گسترش ویروس کرونا پیش بینی می گردد که نوسان خاصی در بازار اتفاق نیفتد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام زنده نداریم، بیان نمود: قیمت کنونی هر کیلو دام زنده در شهرستانها 41 هزار تا 42 هزار تومان و تهران 46 هزار تومان است.

ملکی ادامه داد: با گسترش ویروس کرونا در ارتباط با تردد دام محدودیت هایی وجود دارد چرا که سازمان دامپزشکی وظایف خود در ارتباط با قرنطینه دام را حفظ نموده که این امر عرضه دام به استان تهران را با کندی روبرو نموده است، درحالی که با تسریع این فرایند قیمت دام کاهش بیشتری خواهد داشت.

این مقام مسئول در انتها درباره آخرین شرایط قاچاق دام توضیح داد: با گسترش ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، تقاضایی آن سوی مرزها برای خرید دام وجود ندارد.

منبع: خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 262

به "افزایش قیمت کالا در ماه رمضان نداریم ، گوشت قرمز ارزان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت کالا در ماه رمضان نداریم ، گوشت قرمز ارزان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید