اگر عدسی خور هستید، حتما بخوانید&hellip

به گزارش مجله ایرکا، عدس منبع فوق العاده مواد مغذی مهمی است که برای داشتن متابولیسم خوب لازم و ضروری اند. در ترکیبات دانه عدس علاوه بر فسفر که سبب بهبود عملکرد مغز می شود مواد دیگری مانند فولات وجود دارد که عامل مهمی برای بهبود خلق وخو و برطرف کردن استرس در افراد است.

اگر عدسی خور هستید، حتما بخوانید&hellip

ولی حبوبات به طور کلی نفاخ هستند و باید کامل پخته شوند. برخلاف سایر حبوبات که نفخ آنها با خیساندن تا حدی از بین می رود، نفخ عدس با خیساندن چندان از بین نمی رود و با اینکه نفخ آن کمتر از نخود و لوبیاست اما به هر حال نفخ دارد.

درمانگران طب سنتی توصیه زیادی درباره مصرف باقلا و عدسی با گلپر دارند، چون وقتی باقلا و عدسی با گلپر خورده شود از میزان نفاخی آنها کاسته می شود، بنابراین افرادی که با مصرف این گونه خوراکی ها دچار نفخ و دل دردهای ناشی از آن می شوند، می توانند با اضافه کردن این ادویه خوشبو و خوش طعم هم نفاخی باقلا و عدس را کنترل کنند و هم طبع سرد آنها را تعدیل کرده و یک غذای بدون عارضه مصرف کنند.

گیاه گلپر از خانواده جعفری است و دانه (میوه های) آن دارای اسانس است. این گیاه فقط در ایران می روید و از قدیم برای معطرکردن و طعم بخشیدن به غذا مورد استفاده بوده است. برای استفاده از گلپر باید دانه های آن را پودر کرد و سپس به صورت مستقیم یا مخلوط با گیاهان دیگر - به خصوص به شکل ادویه جات ایرانی - مورد استفاده قرار داد. گلپر گذشته از اینکه هضم کننده خوبی است؛ مقوی معده، ضدمیکروب و ضداسپاسم است و خاصیت ضدنفخ قوی دارد.

منبع: هفت گنج
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 670

به "اگر عدسی خور هستید، حتما بخوانید&hellip" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر عدسی خور هستید، حتما بخوانید&hellip"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید