بازآفرینی و اصلاح بافت های فرسوده، اولویت دولت در طرح ملی مسکن است

به گزارش مجله ایرکا، حسن روحانی امروز در جلسه شورای عالی مسکن گفت: بر وظیفه دولت مبنی بر واگذاری زمین رایگان به سازندگان در طرح ملی مسکن با مشارکت توسعه گران و انبوه سازان تاکید کرد.

بازآفرینی و اصلاح بافت های فرسوده، اولویت دولت در طرح ملی مسکن است

روحانی اظهارداشت: در طرح ملی مسکن با فرمول مشارکتی، دولت زمین رایگان و امکانات لازم را در اختیار مشارکت نماینده و توسعه گر قرار می دهد و با تسهیل در فرایند صدورمجوزها ، به تسریع در اجرا کمک می کند تا در مدت زمان کمتری واحدهای مسکونی ساخته شوند.

رئیس جمهور با اشاره به مزیت های ساخت مسکن در بافت های فرسوده گفت: بافت فرسوده در واقع مجموعه ای است که به صورت قانونی در گذشته ساخته شده و زیرساخت های لازم را دارد و ما می توانیم با بازسازی و اصلاح این بافت، واحدهای مسکونی مناسب ساخته و در اختیار متقاضیان نیازمند مسکن قرار دهیم.

روحانی درمورد ساخت واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن در حاشیه شهرها نیز تاکید کرد: این اقدام باید با هدف حل پایدار و قطعی موضوع حاشیه نشینی انجام شود به گونه ای که دیگر به هیچ وجه شاهد شکل گیری موضوعی به اسم حاشیه نشینی نباشیم.

در این جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، بعد از ارائه گزارش وزارت راه و شهرسازی درخصوص فرایند اجرای طرح ملی مسکن، ثبت نام ها و اقدامات اجرا شده در این زمینه، مواردی برای پیشرفت این طرح ملی به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه شورای عالی مسکن، دستگاه های اجرایی که در داخل شهرها دارای زمین هستند مکلف شدند با کمک و همراهی وزارت اقتصاد، اراضی خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا در پروژه های مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین در این جلسه تصویب شد که اراضی منابع طبیعی در حریم شهرها براساس قانون از سوی وزارت جهاد کشاورزی به وزارت راه و شهرسازی واگذار شود.

اعضای شورای عالی مسکن همچنین تاکید کردند مکان های در نظر گرفته شده برای ساخت مسکن در طرح ملی باید دارای تاسیسات زیربنایی باشد، همچنین وزارت کشور نیز در زمینه صدور پروانه ساخت و ارائه مجوزهای مرتبط ، تاکیدات لازم را به شهرداری ها داشته باشد و بانک ها نیز براساس الگو و سهمیه مشخص شده از سوی بانک مرکزی، در ارائه تسهیلات خرید مسکن به خریداران همکاری نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 22

به "بازآفرینی و اصلاح بافت های فرسوده، اولویت دولت در طرح ملی مسکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازآفرینی و اصلاح بافت های فرسوده، اولویت دولت در طرح ملی مسکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید