بازی سرگیجه بر اساس فیلم آلفرد هیچکاک رونمایی شد

به گزارش مجله ایرکا، شرکت Microïds و استودیو پندولو (Pendulo) از بازی داستانی تازه ای بر اساس فیلم سرگیجه آلفرد هیچکاک رونمایی نموده اند. این بازی که برای کنسول های نسل هشتم و نهم و کامپیوترهای شخصی منتشر می گردد، Alfred Hitchcock Vertigo نام دارد و قرار است اواخر سال 2021 میلادی در دسترس علاقه مندان بازی های ویدیویی قرار گیرد.

بازی سرگیجه بر اساس فیلم آلفرد هیچکاک رونمایی شد

بازی آلفرد هیچکاک: ورتیگو بر اساس فیلم سرگیجه این کارگردان هالیوودی مشهور ساخته شده است. این بازی به دنبال روایت یک داستان مهیج روان شناختی است که مرز میان واقعیت و فانتزی را در هم می کوبد. داستان بازی با فیلم اصلی تفاوت های اساسی دارد و وقایع زندگی یک نویسنده به نام اد میلر را روایت می نماید که به واسطه تصادف اتومبیل، دچار سرگیجه ای عجیب شده و قادر به شناسایی مرز میان واقعیت و توهم نیست.

اد میلر باور دارد که هنگام تصادف، همسر و دختر کوچکش همراه او بوده اند اما مأموران پلیس هیچ فردی را داخل اتومبیل پیدا ننموده اند و همین باعث سرگیجه شدیدی می گردد. قهرمان داستان آغاز به جلسات روان درمانی می نماید تا اتفاقات آن روز تراژیک را به یاد بیاورد. بازی آلفرد هیچکاک: ورتیگو به دنبال ارائه یک تجربه داستانی و روان شناختی مانند فیلم اصلی است اما به منظور عدم تکرار وقایع فیلم، یک پلات جدید را پایه گذاری نموده است.

اگر به مقایسه فیلم سرگیجه هیچکاک با بازی ورتیگو بپردازیم، باید بگوییم که فیلم، وقایع زندگی یک کارآگاه بازنشسته با بازیگری جیمز استوارت را روایت می نماید. او به دلیل ترس از ارتفاع و سرگیجه از کار حرفه ای کناره گیری نموده و به عنوان کارآگاه شخصی به امرارمعاش می پردازد تا اینکه یک پفراینده عجیب به او پیشنهاد می گردد و کل جریان فیلم بر اساس همین پفراینده جلو می رود. فیلم سرگیجه به دلیل خلاقیت هیچکاک در حرکت دوربین شناخته می گردد که به منظور القای حس سرگیجه به مخاطب استفاده شد. بعدها این تکنیک با اسم دالی زوم میان کارگردان های دیگر شهرت پیدا کرد.

از جمله مهم ترین ویژگی های بازی Alfred Hitchcock Vertigo باید به داستانی بی نظیر بر پایه المان های مهمی مانند جنون و عقده های روحی اشاره نمود. نویسندگان بازی آشنایی کاملی با داستان و فیلم های ژانر روان شناختی دارند و به دنبال ارائه تکنیک های تازه ای در فرایند روایی بازی های ویدیویی هستند. جالب است که داستان از دید سه شخصیت کاملاً متفاوت روایت می گردد که هر کدام، دیدگاه خاصی نسبت به وقایع داستان دارند و هرکدام، بخشی از اتفاقات را روایت می نمایند.

ازآنجایی که بازی ورتیگو به واقعیت و توهم می پردازد، توسعه دهندگان چندین باز ه زمانی موازی در نظر گرفته اند تا پیوندی میان واقعیت و توهم ایجاد گردد. اگر به دنبال تجربه بازی ساخته شده بر اساس وقایع فیلم سرگیجه هستید، باید بگوییم که این بازی تنها اسم فیلم را استفاده نموده و تفاوت بسیار با ماجراهای فیلم دارد. تیم کارگردانی بازی، به فیلم های دیگر در این ژانر هم چشم داشته اند و برای نمونه، فیلم روانی هیچکاک هم از جمله منابع الهام تیم بازی سازی بوده است.

ژوزه مانچان، طراح داستان بازی ورتیگو در خصوص داستان و نحوه خلق بازی می گوید: تعیین است که فیلم آلفرد هیچکاک منبع الهام ما بود و ما درون مایه، سبک روایی و تنکیک های بصری وی را در بازی فعلی استفاده نموده ایم. فیلم سرگیجه تنها منبع الهام ما نیست و از فیلم های دیگری مانند طلسم شده، ربکا و روانی هیچکاک هم استفاده نموده ایم.

در آخر باید بگوییم که این بازی از اسم ورسم آلفرد هیچکاک، به منظور جذب نظر مخاطبان سینما و ویدیو گیم استفاده نموده و باید ببینیم، آیا بازی می تواند در حد و شمایل فیلم های این اسطوره هالیوودی باشد یا خیر. آلفرد هیچکاک منبع الهام کارگردان های عظیم سینما بوده و باید ببینیم آیا می تواند الگوی خوبی برای کارگردان بازی های ویدیویی هم باشد یا خیر.

در ادامه شما را دعوت به تماشای تصاویر و تیزر کوتاه منتشر شده از بازی می کنیم.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1019

به "بازی سرگیجه بر اساس فیلم آلفرد هیچکاک رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی سرگیجه بر اساس فیلم آلفرد هیچکاک رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید