برنامه سفر به استانبول بدون تور

به گزارش مجله ایرکا، برخی افراد بر این باورند که مسافرت با تور از هیجان لازم برخوردار نیست و بیشتر دوست دارند که بدون تور به سفر بروند. در این مطلب قصد داریم درباره برنامه سفر 7 روزه به استانبول و سفر 3 روزه به استانبول مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم. برای این سفر ابتدا نیاز است تا شما با روش های سفر به اسانبول آشنا شوید و همچنین برنامه ریزی درستی برای گشت و گذار در استانبول داشته باشید. با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم برای یک سفر خاطره انگیز به شهر زیبای استانبول را به دست آورید.

برنامه سفر به استانبول بدون تور

چگونه خود را به استانبول برسانیم؟

برای سفر به استانبول سه راه وجود دارد:

سفر هوایی به استانبول

سفر به استانبول با هواپیما سریع ترین و راحت ترین روش ممکن است. برای این منظور باید تاریخ دقیق رفت و برگشت به استانبول را محاسبه کرده و سپس اقدام به خرید بلیط استانبول بدون تور کنید. ممکن است برخی افراد به دلیل ترس از ارتفاع یا هزینه های بالای بلیط هواپیما از این روش صرف نظر کنند و ترجیح دهند راه های دیگر را امتحان کنند.

سفر زمینی به استانبول با قطار یا اتوبوس

برخی افراد تمایل دارند از مسیر سفر و چشم انداز ها تماشای جاده لذت ببرند به همین منظور سفر زمینی به استانبول را ترجیح می دهند. برای سفر زمینی به استانبول با اتوبوس می توان از دو شهر تهران و تبریز اقدام کرد. اگر تهران هستید باید خود را به خاتمهه بیهقی و آزادی بروید و اگر در تبریز سکونت دارید باید به ترمینال مرکزی تبریز بروید.

سفر با قطار راحت تر از اتوبوس است و شما می توانید طی مسیر بیشتر استراحت کنید. اما به دلیل اینکه مسیر ریلی مستقیمی از تهران به استانبول وجود ندارد و مسافران باید ابتدا به با قطار به وان ترکیه بروند و سپس از آنجا با وسایل نقلیه دیگر خود را به استانبول برسانند، این روش را انتخاب نمی کنند.

سفر به استانبول با وسیله نقلیه شخصی

از روش های دیگر سفر به استانبول استفاده از خودرو شخصی می باشد. برای این کار شما می توانید خود را به یکی از مرزهای ایران و ترکیه برسانید. بهترین و متداولترین راه برای سفر به استانبول با خودروی شخصی، گذشتن از مرز بازرگان است. مرز بازرگان در شهر تبریز واقع شده است و مدت زمان سفر از این مرز تا شهر استانبول بدون احتساب زمان معطلی در مرز، حدودا 18 ساعت می باشد.

در سفر به استانبول به کدام منطقه ها سر بزنیم؟

روز اول

در روز اول سفر به استانبول می توانید به مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی بروید و از معماری اسلامی عثمانی این بنای زیبا تماشا کنید. مسجد آبی استانبول به دلیل به کار رفتن کاشی های بسیار در رنگ های آبی و سبز به این نام معروفیت پیدا کرده است.

پس از بازدید از مسجد سلطان احمد به کاخ توپکاپی بروید. این کاخ سالها محل سکونت سلاطین عثمانی بوده است و دارای معماری زیبایی بوده و بخش هایی از تاریخ و زندگی پادشاهان عثمانی و حرمسرای آنان را به نمایش می گذارد.

در خاتمه روز نیز می توانید به بازار بزرگ استانبول بروید و در این بازار قدیمی و پرنشاط به تماشا و خرید بپردازید.

روز دوم

در روز دوم سفر خود به استانبول به محله بی اغلو بروید. می توانید روز خود را با بازدید از برج گالاتا آغاز کنید. این برج تاریخی یکی از اصلی ترین جاذبه های شهر استانبول به شمار می آید.

بعد از بازدید از برج گالاتا می توانید در خیابان استقلال قدم بزنید و از تماشا مغازه های رنگارنگ و کافه و رستوران های این خیابان برای غذا خوردن و استراحت استفاده کنید. خیابان استقلال یکی از قدیمی ترین و شلوغ ترین خیابان های این شهر است که قدم زدن در این خیابان خالی از لطف نیست.

برای بعد از ظهر می توانید بازدید از کاخ دولماباغچه را در برنامه خود قرار دهید. این کاخ در سال های 1800 ساخته شد و در واقع جایگزینی مدرن تر برای کاخ توپکاپی به شمار میرود. بعد از ساخت کاخ دولماباغچه، محل سکونت پادشاهان عثمانی به این کاخ منتقل شد.

روز سوم

روز سوم سفر خود به استانبول را با تور بسفر آغاز کنید. این سفر بر روی آب های بسفر صورت می گیرد و به شما فرصت می دهد تا عمارت های معماری بسفر را از نزدیک ببینید و از تماشا چشم انداز ها زیبایی که در این تنگه واقع شده است، لذت ببرید.

حوالی ظهر به صنوبر آناتولی می رسید. در این شهر کوچک و آرام، می توانید یک استراحت سه ساعته کرده و از ماهی های تازه و طعم غذاهای دریایی لذت ببرید.

پس از استراحت، با همان کشتی به امینونو باز می شد. اگر تور طولانی مدت خسته کننده به نظر می رسد، تور کوتاه بسفر نیز یک گزینه مناسب است. کشتی از اسکله امینونو در ساعت 14:35 حرکت می کند و به شما فرصت می دهد تا از چشم انداز ها زیبای ساحل اسکودار و اوتاکوی لذت ببرید و سپس به امینونو بازشد.

جمع بندی

استانبول شهری تاریخی و گردشگری است که پر از بناهای تاریخی، موزه ها، شهربازی ها، چشم انداز ها طبیعی و … است. ممکن است شما در سفر سه روزه خود به استانبول فرصت این را پیدا نکنید تا از همه جاذبه های گردشگری که در این شهر وجود دارد بازدید کنید. اما با یک سفر هفت روزه می توانید با خیالی آسوده جای جای این شهر زیبا را گشته و سفری خاطره انگیز برای خود رقم بزنید.

منبع: مجله سفر
انتشار: 24 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1403 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1644

به "برنامه سفر به استانبول بدون تور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر به استانبول بدون تور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید