بلیط هواپیما به ونیز رمانتیک ترین شهر دنیا

به گزارش مجله ایرکا، خبرنگارانی های گرامی که مطالب سایت خبرنگاران را دنبال می نمایند و از این طریق، قبل از خرید بلیط هواپیما ارزان با شهری که مقصد سفرشان خواهد بود بیشتر آشنا می شوند، مستحضرند که خبرنگاران، شهرهای دیدنی زیادی را به گردشگران ایرانی معرفی می نماید تا با خیال راحت بلیط هواپیما ارزان بخرند و در سفر خوش بگذرانند. اما حتی در میان این همه شهر دیدنی که خبرنگاران به مخاطبانشان معرفی نموده است نیز، کم تر پیش می آید که شهری وجود داشته باشد که حتی قصابی هایش نیز رفتنی و تعریف کردنی باشند و سبک و سیاقشان با سایر شهرها متفاوت باشد.

بلیط هواپیما به ونیز رمانتیک ترین شهر دنیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

شهر ونیز در کشور ایتالیا از آن دست شهرهایی است که اگر بلیط هواپیما ارزان برای سفر به آن تهیه کنی، گوشه گوشه اش مجذوبت می نماید و فرقی نمی نماید در مغازه های قصابی شهر سرک بکشی یا اینکه مهمان موزه ها و بناهای چند صد ساله اش باشی!

به همین مناسبت است که از ونیز به عنوان یکی از زیباترین شهرهای دنیا از نظر بسیاری از دنیاگردان یاد می گردد؛ جزیره ای در شمال ایتالیا که گویا پازل هایی خرد شده را به هم چسبانده اند تا سرزمینی رویایی به نام ونیز را بسازند. ونیز در حقیقت چند جزیره کوچک است که توسط کانال هایی آبی به هم متصل شده اند و منظره ای فوق العاده را پدید آورده اند. همواره اسم ونیز که به گوشمان می رسد به سرعت یاد قایق های رنگارنگ در سراسر شهر می افتیم، قایق هایی که نقش اتومبیل را ایفا می نمایند.

بلیط هواپیما به ونیز شهر بدون خودرو

ونیز در شمال ایتالیا قرار گرفته است و نام آن از قبیلۀ وِنِتی که در زمان امپراطوری رم در این منطقه ساکن بوده برگرفته شده است و از نظر تاریخی بر روی جزیره ریالتو واقع شده که به معنی ساحل مرتفع است. ونیز به نام های ملکۀ آدریاتیک، شهر جنگ، شهر ماسک ها، شهر پل ها، شهر شناور و شهر کانال ها شهرت دارد. این شهر بر روی یک تالاب واقع شده و ظاهر آن درست مانند 600 سال قبل آن است. مشهور ترین منطقه آن دارای 118 جزیره در نواحی اصلی شهر است. ونیز تنها شهریست که هیچ ماشینی در آن وجود ندارد و در عوض از تاکسی های آبی، اتوبوس های آبی یا واپورتو و گوندولاها یا قایق های پارویی استفاده می گردد.

ونیز شهر عابرین پیاده، تنها شهری در دنیا است که در آن ماشین تردد نمی نماید و برای مسافرانی مناسب است که بلیط ارزان هواپیما می خرند تا سفر نمایند و در زیر آسمان شهری تازه در آرامش مهتاب قدم بزنند. جزیره اصلی و مرکزی ونیز که ریالتین نام دارد را میگردد به راحتی در یک ساعت پیاده روی تماشا کرد.

بلیط هواپیما به ونیز شهر جشنواره ها و کارناوال ها

ونیز شهر جشنواره ها و کارناوال ها نیز هست و هر گردشگری که می خواهد از آخرین دستاوردهای سینمایی سال آگاه گردد باید در موسم جشنواره بلیط هواپیما تهران ونیز تهیه کند. برای مثال جشنواره فیلم ونیز در اواخر اگوست، هر سال یکی از اتفاقات مهم دنیای فیلم و هنر است. کارناوال مشهور ونیز هم که در ماه فوریه در تمام شهر برپاست، از عظیم ترین و قدیمی ترین کارناوال های دنیا است. این کارناوال به کارناوال ماسک ها نیز مشهور است. همان ماسک هایی که شاید در فیلم به یادماندنی استنلی کوبریک به نام Eyes Wide Shut نمونه آن را دیده باشید. ماسک های آن فیلم را نیز هنرمندان این شهر ساخته اند. به غیر از ماسک ها، کریستال های ونیزی هم شهرت فراوان دارند و طرز ساخت شان دیدنی است. این کریستال ها را هنوز با روش سنتی در جزیره های اطراف ونیز (مورانو و بورانو) می سازند: ظریف وخارق العاده با قیمت های نجومی.

ونیز چطور ونیز شد؟

شهر ونیز به صورت امروزی که معرف حضور مسافرانی است که بلیط هواپیما برای سفر به ایتالیا می خرند، در سال 800 بعد از میلاد به وجود آمد. تالاب ونیز در سال 800 بعد از میلاد مسیح کم کم شکل امروزی را به خود گرفت قبل از آن هم با توجه به منابع غنی برای شکار و ماهیگیری افرادی می زیستند به طور پراکنده، طبق شواهد تاریخی در زمان قبل از رومیان نیز تمدنی با مشاغلی از قبیل ماهیگیری، فراوری نمک و حمل و نقل دریایی در این منطقه وجود داشته.

با آمدن رومیان به این منطقه مشاغل رونق بیشتری می گیرد و بنادر ساخته می گردد (کیوجا) اولین بندر ساخت رومیان در نزدیکی ونیز است. آثار متعددی که هنوز هم پای بر جاست در همین دوران ساخته می گردد و بنا بر شواهدی رومیان از ونیز به عنوان تفرج گاه برای تعطیلات نیز استفاده می نمودند. بنا بر نظر کرونیکن آلتیللانته تاریخ نویس قرن 11 میلادی، برای اولین بار در 25 مارس 421 با افتتاح کلیسای سن جاکومتو بر روی پل ریآلتو شهر ونیز به طور رسمی ایجاد شد بعدها ساکنان نواحی اطراف با پناه آوردن به ونیز بعد از حملات مکرر لونگو باردی ها در سال میلادی 568 به جمیعت شهر افزودند.

بلیط هواپیما به ونیز شهر کانال های آبی

شهر ونیز هم سطح دریا می باشد و دارای 118 جزیره، برخی از این جزایر به هم از طریق پل متصل می باشند و برخی دیگر مجزا. قسمت تاریخی ونیز که درمرکز شهر ونیز قرار گرفته است به طور سنتی و از قدیم به شش قسمت تقسیم شده. این مناطق شش گانه عبارتند از درسودورو، سانتا کروچه، سن پلو، سن مارکو، کانا رجو، کاستلو. این مناطق در دو طرف کانال گراند یا کانال عظیم قرار دارند که حدود 150 کانال کوچکتر را به هم وصل می نماید.

ونیز در بین مسافرانی که بلیط ارزان هواپیما برای سفر به ایتالیا می خرند به داشتن کوچه های باریک معروف است. علت باریک بودن آن ها این است که در گذشته، تنها راستا ارتباطی، کانالهای شهر بوده و درب اصلی هر ساختمان به یک کانال باز می شده و خیابان ها تنها فضایی برای جدا کردن ساختمانها از یکدیگر بوده و کاربرد دیگری نداشتند.

بلیط هواپیما برای بازدید دیدنی های شهر ونیز

برای گردشگری که بلیط هواپیما تهران ونیز خریده است، کل شهر ونیز به تنهایی چشم اندازی بی نظیر است، چیزی که در تمام دنیا مانندی ندارد. بهترین راه برای گردش در ونیز قدم زدن است. خیابان سنت مارکز اسکوآر (St Marks Square) همان گذرگاهی است که اگر صادقانه بخواهید امپراطوران پیشین ونیز را درک کنید باید از آن دیدن کنید. در اطراف میدان، قصر سلطنتی سنت مارکز (St Marks) را مزین به چشم انداز خیره نماینده ای از گنج های غارت شده اش پیدا خواهید کرد و کاخ دوجز (Doges) با اتاق های ایالتی منحصربفرد و برج ساعت باشکوهش را خواهید یافت. در این منطقه برج کلیسا نیز در جایی بنا شده است که شما می توانید از آنجا چشم اندازی پر زرق و برق از ونیز داشته باشید. این برج در سال 1756 ساخته شده و با گذشت تمام این سال ها هنوز هم یکی از دیدنی ترین بناهای شهر به حساب می آید.

مراکز خرید ونیز

هر زمان که بلیط هواپیما ارزان تهران ونیز خریدید، اگر مدت اقامت تان در ونیز محدود بود و شهر را هم خوب نمی شناختید، هر وقت چیزی دیدید که می پسندید، همان موقع و از همان جا آن را بخرید. هیچ تضمینی نیست که بعدا دوباره چشمتان به آن فروشگاه بیافتد. انتظار داشتتید در ونیز خبری از مغازه های طراحان لباس نباشد؟ اشتباه می کردید. در ونیز هم مثل بقیه شهرهای مهم ایتالیا، مارک های معروف لباس فراوان پیدا می گردد. خیابان های اطراف میدان سن مارکو پر است از اسم های آشنا : مارک های گوچی، پرادا، آرمانی، ورساچه و… آن حوالی شعبه دارند. دور و بر کاله دلا ماندولا و کامپو سنتو استفانو هم بوتیک های خوبی پیدا می گردد که گر چه شاید به آن معروفی نباشند، اما اجناس زیبا و تک از قبیل انواع لباس، کفش، کیف دستی و… را عرضه می نمایند.

بلیط هواپیما به فرودگاه مارکوپولو ونیز

ونیز دارای یک فرودگاه بین المللی به نام مارکوپولو است. ونیزی ها برای گرامیداشت مارکوپولو شهفرایند نامدار و دنیاگرد خود، نام این فرودگاه را مارکوپولو گذاشته اند. این فرودگاه 20 کیلومتر با شهر فاصله دارد و دروازه ونیز محسوب می گردد. کسانی که با خودرو به ونیز می فرایند در نزدیکی شهر خودروهای خود را در 2 پارکینگ عظیم پارک می نمایند که البته برای هر روز باید 25 یورو بپردازند.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به ایتالیا به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما خبرنگاران

منابع

namnak.com

boursenews.ir

karnaval.ir

lonelyplanet.com

به احتمال زیاد شما مطالب زیر را هم دوست خواهید داشت:

✅ بلیط هواپیما به ایتالیا ، برای دیدن کلیک کنید.

منبع: سفرستان
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 258

به "بلیط هواپیما به ونیز رمانتیک ترین شهر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به ونیز رمانتیک ترین شهر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید