بهترین سوغاتی های خوشمزه پاریس

به گزارش مجله ایرکا، آب نبات های کاراملی دست ساز و خوشمزه، پنیرهای سنتی و مارشمالوهای پفکی که در دهان آب می شوند بخشی از سوغات خوراکی پاریس هستند. زیبایی آشپزی پاریس این است که این خوراکی ها بازتاب واقعی تاریخ و هنر این شهر است. سعی کنید حتما در سفر به پاریس از سوغات خوراکی این شهر که هر روز از آشپرخانه ها، انبارها و زمین های کشاورزی فرانسه به دست می آیند، برای خود خریداری کنید.

بهترین سوغاتی های خوشمزه پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

پنیر

پنیر فرانسوی در نوع خود بی نظیر است، اما خرید نوع خوب آن می تواند کمی مشکل باشد. خوشبختانه فروشگاه Fromagerie Laurent Dubois، در صندلی یک متخصص به شما یاری می نماید تا بر اساس سلیقه خود و با توجه به زمان مصرف شما، بهترین پنیر را انتخاب کنید. آن ها حتی بنا به درخواست شما کیسه خرید را وکیوم می نمایند. مالکین فروشگاه خود را دنیاِ پنیر می دانند، با داشتن پنیرهای متفاوتی، از جمله راکفورت (Roquefort) با خمیر قهوه یا مجموعه معروف شان از پنیرهای کهنه کومته (Comte). بارتلمی (Barthelemy) یکی دیگر از جواهرات با ارزش پاریس به شمار می آید که در منطقه هفتم پاریس واقع شده است. این مغازه کوچک که صدها نوع پنیر را عرضه می نماید، چند نوع از خوشمزه ترین و با ارزش ترین پنیرهای پایتخت را دارد. البته باید مراقب دریچه مخفی غار پنیری در زیر مغازه باشید. در آخر فروشگاه (Alleosse)، بعضی از بهترین پنیرهای فرانسوی کهنه را عرضه می نماید. این فروشگاه همچنین دارای یک انبار نوشیدنی خاص است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

کره بوردیر

فرانسوی ها استادان حقیقی لبنیات هستند. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما زندگی شما تا زمانی که کره بوردیر (bordier) فرانسوی را امتحان ننموده و با خود به خانه نبرده باشید، کامل نمی گردد. خرید این خوراکی خوشمزه احتیاج به برنامه ریزی دارد زیرا اگر سفری طولانی در پیش داشته باشید، یک جعبه عایق و یخ هم برای حمل این کره ضروری است. کره بوردیر به دلیل بافت نرم و بوی گرم و مطبوع آن محبوبیت زیادی دارد. اگر قصد خرید این کره را دارید بهتر است چند قالب از آن را تهیه کنید، زیرا به سرعت به فروش رفته و تمام می گردد. کره بوردیر را می توانید در بیشتر مغازه های لبنیاتی و فروشگاه ها مانندLe Grand Épicerie de Paris خریداری کنید.

شکلات و آب نبات کاراملی

برای خرید یک سوغات کوچک اما تاثیرگذار به سراغ شیرینی ها و شکلات های خوشمزه پاریس بروید. تکه های کوچک اما فوق العاده خوشمزه شکلات و آب نبات کاراملی پاتریک راجر از آن دسته شکلات هایی هستند که باید حتما با خود به خانه ببرید. گاناش که یک شکلات تلخ با بافت ابریشمی است و در دهان با طعم های مختلفی مانند چای گل یاس، ریحان و فلفل سیچوان در دهان آب می گردد، از جمله شکلات های خوشمزه پاتریک راجر است. گاناش شکلاتی فروشگاهِ Maison Chaudun هم، چنین تجربه لذت بخشی را فراهم می نماید. شکلات پاوه (Paves)، از انواع دیگر این شکلات ها، به معنای سنگ فرش است. نام این شکلات گرفته شده از قطعات شکلاتی آغشته به پودر کاکائو و دارای طعمی شگفت انگیز است. فروشگاه ستاره طلایی (A Etoile dOr) در محله مونمارتر هم یک فروشگاه بسیار خوب برای خرید آب نبات های کارملی خوشمزه است. صاحب این فروشگاه، دنیس آکابو انواع آب نبات های کاراملی را از جمله کارامل های میوه ای ژاک ژنین (Jacques Genin) تا کارامل های کره ای نمکینِ هنری لو رو (Henri Le Roux) را عرضه می نماید.

مارشمالو و آب نبات و شکلات بن بن

مارشمالوهایی که در پاریس پیدا می شوند با مارشمالوهایی که به طور معمول می خورید و روی آتش کباب می کنید، تفاوت زیادی دارد. در حقیقت کباب کردن این مارشمالوها بافت سبک و لطیف آن ها را خراب می نماید. فروشگاه کاخ آب نبات (Le Bonbon au Palais) که در محله لاتین پاریس واقع شده است، مرکز اصلی آب نبات ها در این شهر است. این فروشگاه دستورالعمل غیرمعمولی را برای تهیه آب نبات به کار می برد و به جای 10 درصد سفیده تخم مرغ از 80 درصد استفاده می نماید. به علاوه همواره مشتریانش را با طعم های جدیدی مانند شقایق و لاوندر شگفت زده می سازد. در این محله، فروشگاه های زیادی وجود دارد که برای افرادی که عاشق شکلات هستند شکلات بن بن (Bon Bon) فراوری می نمایند تا از سفر خود لذت بیشتری ببرند. La Mere de la Famille یکی دیگر از فروشگاه های اصلی فروش آب نبات است که در سال 1760 تاسیس شد. در کنار لذت بردن از طعم های متنوع شکلات ها و خرید آن ها به عنوان سوغات پاریس، کمی جا برای خرید مارشمالو هم در چمدان خود بگذارید زیرا آن ها بهترین مارشمالوهای شهر را دارند. در آخر فروشگاه نان شکری (Pain de Sucre) بهترین طعم های مارشمالو از فندق گرفته تا بهارنارنج را عرضه می نماید.

ماکارون

سفر به پاریس بدون خوردن ماکارون های معروف لا دوری (La Durée) یا پیِر هِرمه (Pierre Hermé) کامل نمی گردد. این فروشگاه ها هر دو به دلیل فراوری ماکارون هایی با بافت نرم و لطیف و کرم خوشمزه داخل آن ها شهرت دارد. از هر کدام از این فروشگاه ها که خرید کنید طعم بهترین ماکارون را خواهید چشید. پیِر هِرمه به دلیل وارد کردن طعم های جدیدی مانند روغن زیتون به شیرینی های ماکارون شهرت دارد، درحالی که لا دوری به سبک سنتی و با به کارگیری طعم هایی مانند رز، شکوفه گیلاس، توت فرنگی، شکلات و وانیل عمل می نماید.

اسپرِد و مربا

مرباها و اسپرِدهای فرانسوی را امتحان کنید و چند شیشه کوچک و زیبا از آن ها برای خود خریداری کنید. با مرباهای هویج و توت فرنگی فروشگاه خانه مربا (La Chambre aux Confitures) صبح خود را با طعمی متفاوت شروع کنید. اسپردهای فندقی آنجلینا باعث می گردد نوتلا یا هر اسپرد دیگری را فراموش کنید. یکی از فروشگاه های خوب برای پیدا کردن مربا و اسپرد، La Grande Épicerie de Paris نام دارد که در آن می توانید اجناسی فوق العاده مانند کارامل و کرم لاوندر، ژله و مارمالاد پرتقال تلخ پیدا کنید.

عسل

عسل یکی از سوغات خوراکی غیرمنتظره در پاریس است. فروشگاه خانه عسل (La Maison du Miel) عسل هایی را عرضه می نماید که متعلق به زنبورهایی است که از گیاه رزماری یا لاوندر تغذیه نموده اند. اگر به دنبال خرید عسل پاریسی هستید، گزینه مناسبی را انتخاب نموده اید زیرا بعضی از زنبورداران به عنوان بخشی از فرآیند توسعه پایدار به بالای ساختمان های معروفی مانند مدرسه نظامی و موزه اورسی می فرایند. محصولات آن ها عسل پاریس (Le Miel de Paris) نام دارد و یک شیشه 125 گرمی آن را می توانید با قیمت 16.55 یورو از فروشگاه Le Bon Marché خریداری کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 467

به "بهترین سوغاتی های خوشمزه پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سوغاتی های خوشمزه پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید