حالت خلسه چیست، چگونه می توان وارد آن شد و آیا خطری دارد؟

به گزارش مجله ایرکا، حالت خلسه چیست ؟ خلسه مفهومی باستانی بوده و از زمان های گذشته کاربردهای بسیاری برای دستیابی به برخی حالات درونی و درمان بیماری های روانی رایج داشته است. به عبارت دیگر، هزاران سال است که انسان ها از تکنیک های مختلفی برای ورود به حالت خلسه استفاده می کنند. امروزه نیز در مذاهب مختلفی مانند اسلام، مسیحیت، بودا و … از مفهوم حالت خلسه برای رسیدن به حالات عرفانی، درمان بیماری های روانی، کنترل ضمیر ناخودآگاه و … استفاده می کنند.

حالت خلسه چیست، چگونه می توان وارد آن شد و آیا خطری دارد؟

در این مقاله قصد داریم تا به این سؤال پاسخ دهیم که اساساً حالت خلسه چیست؟ علت خلسه چه بوده و چگونه می توان وارد حالت خلسه شد. همچنین حالت های خلسه را بررسی کرده و خطرات احتمالی رسیدن به این حالت را بیان می کنیم.

حالت خلسه چیست ؟

حالت خلسه نوعی تغییر شرایط هوشیاری است که در آن فرد بین حالت خواب و بیداری واقع شده است. در واقع، این حالت به نوعی برقراری ارتباط مابین ذهن آگاه و ضمیر ناخودآگاه انسان اشاره دارد که در آن بدن به حالتی آرام فرو می رود، اما ذهن کاملاً آگاه و هوشیار می ماند. در این حالت بدن انسان کاملاً آرام بوده، آگاهی و تمرکز وی افزایش می یابد. به علاوه، می توان گفت که حواس پنج گانه فیزیکی فرد در حالت خلسه تضعیف می شوند و حواس مرتبط با ضمیر ناخودآگاه قوی تر می گردند.

به عبارت دیگر، ضمیر خودآگاه کنار رفته و می توان با ضمیر ناخودآگاه ارتباط برقرار کرد. در واقع، در چنین حالتی امواج فکری انسان در سطح آلفا قرار گرفته و تلقین پذیری انسان افزایش می یابد. در سطح آلفا مغز انسان در عین هوشیاری از محیط اطراف جدا شده و ارتباطی عمیق با درون وی برقرار می کند.

برای مثال، بسیاری از افراد حالت خلسه را به احتمال زیاد در اولین لحظات بیداری، آخرین لحظات قبل از خواب یا هنگام بیماری و تب تجربه می کنند.

علت ایجاد حالت خلسه چیست؟

از دیدگاه علمی هم می توان گفت که دلایل ایجاد خلسه تغییر در سیستم عصبی بدن است. به طور کلی، دو نوع خلسه مثبت و منفی وجود دارند که هر یک از آن ها ویژگی های متفاوتی را شامل می شوند. حالت خلسه مثبت مربوط به فعال شدن اعصاب پاراسمپاتیک بدن است که در آن ضربان قلب فرد آرام شده، امواج ذهنی وی در سطح آلفا قرار می گیرند و ذهن حالت آگاهی و هوشیاری کامل خود را حفظ می کند. با این وجود خلسه منفی موجب فعال شدن سیستم عصبی سمپاتیک بدن شده، احساسات استرس و ترس را در فرد به وجود می آورد. در نهایت، ممکن است منجر به تحریک شدید عضلات و بروز اضطراب در فرد شود.

به علاوه، از منظر عرفانی می توان گفت که حالت خلسه به نوعی جذبه و کشش به طرف خداوند محسوب می شود. در واقع، عارفان به این روش پس از طی مراحل سیر و سلوک وارد حالت خلسه شده و از عالم مادی جدا می شوند. بدین ترتیب با ابعاد درونی، غیرمادی و روحی خود ارتباط برقرار می کنند.

انواع حالت های خلسه کدامند؟

به طور کلی، پنج سطح مختلف برای حالت های خلسه می توان نام برد. در ادامه به تشریح ویژگی های هر یک از سطوح مختلف خلسه می پردازیم.

1. سطح اول؛ خلسه بسیار سبُک

در این مرحله ارتباط مابین ضمیر خودآگاه و ذهن ناخودآگاه بسیار ضعیف بوده و افراد از بیشتر حالات، گفتار و کارهای درونی خود آگاهی دارند. به عبارت دیگر، فرد در خلسه سبک ممکن است روی افکار، اعمال فیزیکی و احساسات خود آگاهی و تسلط داشته باشد. برای مثال، به طور معمول، کسانی که مراقبه ذهنی آگاهانه انجام می دهند، حالات خلسه بسیار سبک را تجربه می کنند.

2. سطح دوم؛ خلسه سبُک

در این سطح ضمیر خودآگاه فرد حالتی رویاگونه از آگاهی را تجربه می کند. به عبارت دیگر، افرادی که خلسه سبک را تجربه می کنند، معتقد هستند که در خیال یا رویای خود گم می شوند. برای مثال، تماشای تلویزیون بدون آگاهی از چیزی که می بینید، خواندن کتاب بدون حضور ذهن، رانندگی کردن بدون به یاد داشتن مسیری که طی کرده اید، همگی نوعی از خلسه سبک به شمار می آیند.

3. سطح سوم؛ خلسه متوسط

در این حالت فرد از ضمیر خودآگاه خود تا حدودی جدا می شود. در واقع، در این سطح از هوشیاری ضمیر ناخودآگاه، معمولاً فرد مورد نظر آگاهی خود از محیط اطراف، زمان و جسمش را از دست می دهد.

4. سطح چهارم؛ خلسه عمیق

این حالت هنگامی اتفاق می افتد که بدن در حالت خواب آلودگی یا خواب واقعی واقع شده است. در واقع، در این سطح میزان آگاهی و هوشیاری ضمیر خودآگاه انسان در حدی گذرا و مقطعی واقع شده است و به تدریج از میزان هوشیاری آن کاسته می شود. به طور معمول، در این سطح انسان قادر بر دیدن تصاویری عجیب بوده و اتفاقاتی آشنا یا جدید را از ذهن می گذراند. به علاوه، در این سطح از حالت خلسه، انسان گاهی اوقات ممکن است گمان کند که صدایی را شنیده یا چیزی او را لمس کرده است.

5. سطح پنجم؛ خلسه بسیار عمیق

این مرحله با از دست دادن کامل هوشیاری تعریف می شود. برای مثال، می توان به حالت های خوابی عمیق اشاره کرد که در آن هیچ رویایی نمی بینیم. همچنین قرار دریافت در حالت کما نیز نوعی خلسه بسیار عمیق به شمار می آید. به طور کلی، از میان تمامی حالت های خلسه ذکر شده، بهترین حالت برای ایجاد تغییرات روحی، معنوی و روانی با وارد شدن به حالت خلسه ای عمیق امکان پذیر است.

4 روش برای وارد شدن به حالت خلسه

در ادامه، به بررسی روش های وارد شدن به حالت خلسه فارغ از سطوح مختلف آن خواهیم پرداخت.

هشدار: پیش از ادامه بحث باید توجه داشته باشید که اگر فردی با سابقه برخی بیماری های روانی خطرناک مانند اسکیزوفرنی یا سایر اختلالات مشابه هستید، توصیه می کنیم که قبل از امتحان کردن روش های مطرح شده در این مقاله با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

1. تمرین تنفس برای رفتن به حالت خلسه

یکی از رایج ترین روش ها برای ورود به حالت خلسه تمرین های تنفسی با تغییر دادن مداوم سرعت و ریتم آن است. در واقع، انجام برخی تمرین های یوگای تنفسی سریع و ریتمیک برای برطرف مسائل احساسی یا روحی می توانند ضمن برطرف کردن اختلالات مذکور، حالت خلسه معمولی را به فرد القا کنند.

به عنوان یک مثال دیگر از تمرین های تنفسی می توان به دم و بازدم آهسته و عمیق اشاره کرد. در این روش با تمرکز روی حالات دم و بازدم می توان وارد ذهن ناخودآگاه خود شده و حالت خلسه ای سبک را تجربه کرد. به همین دلیل، شاید مطالعه تمرین تنفس برای کاهش اضطراب خالی از لطف نباشد.

2. دعا کردن یا تکرار برخی کلمات برای رفتن به خلسه

تکرار برخی اصطلاحات یا کلمات خاص، روش دیگری برای ورود به حالت خلسه است. بسیاری از راهبان و دین داران مذاهب هندو، بودا و حتی مسیحیان از این روش به عنوان راهی برای دستیابی به ضمیر ناخودآگاه خود استفاده می کنند. همچنین دعا کردن به عنوان روشی برای برقراری ارتباط با ضمیر ناخودآگاه فرد مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش حالت خلسه ای سبک اتفاق می افتد؛ چرا که جسم و ذهن انسان تا حدودی هوشیاری و آگاهی خود را حفظ می کند.

3. گوش دادن به آواها و صداهای ریتمیک

برخی افراد، کاهنان و عارفان در زمان های گذشته با ضربه زدن به طبل ها یا سایر سطوح و گوش دادن به صدای آن ها به نوعی حالت خلسه و اتصال به ضمیر ناخودآگاه را تجربه می کردند. به همین دلیل، می توان گفت که بکارگیری روش هایی مانند استفاده از ابزارآلات موسیقیایی، طبل های دستی، گوش کردن به موسیقی های آرامش بخش و … می توانند منجر به دستیابی به حالت خلسه در فرد شوند. بنابراین در صورت تمایل می توانید برخی موسیقی های بی کلام، آرامش بخش یا بومی خود را برای این منظور امتحان کنید.

4. هیپنوتیزم

هیپنوتیزم به عنوان ابزاری قوی جهت ورود به حالت خلسه شناخته شده است. برای انجام این کار می توانید در اتاقی با نور کم و ساکت دراز بکشید، روی تنفس خود تمرکز کرده و خوابی عمیق را به خودتان تلقین کنید. پس از گذشت دقایقی از تکرار این حالت احساس جدا شدن از محیط پیرامون، سبکی و آرامش می کنید. در این حالت می توان گفت که به حالت خلسه متوسط وارد شده اید.

نکته: برای بازگرداندن کسی که در حالت خلسه واقع شده است، نیاز است تا تلقین هایی متضاد با تمرین های ابتدایی برایش انجام دهید. برای مثال، می توانید از انگشت کوچک پا شروع کنید و به آرامی آن را تکان دهید. در واقع، با این روش می توانید به آرامی به فرد القا کنید که حسی به اندام هایش بازگشته است، بدنش وزن طبیعی خود را بازیافته، سپس گرمای طبیعی خود را مجدداً به دست می آورد.

خطرات حالت خلسه

وارد شدن به حالت خلسه اگر به صورت طبیعی و ناخودآگاه باشد، از اراده انسان خارج بوده و برای سلامت وی خطری به همراه ندارد. با این وجود به طور کلی رفتن به حالت خلسه آن هم به صورت غیرارادی، به ندرت برای افراد معمولی اتفاق می افتد.

این در حالی است که انجام روش های متعدد و تلاش برای رفتن به حالت خلسه ممکن است خطراتی برای فرد به همراه داشته باشد. برای مثال، ممکن است فرد در این حالت تصاویر خیالی دیده، دچار ترس و دلهره شود. همچنین از دیگر عوارض حالت خلسه مصنوعی می توان به فلج خواب، بختک، اختلالات خواب، توهم بیش از حد و … اشاره کرد. در چنین شرایطی، فرد باید برای درمان به روانپزشک مراجعه کند.

جمع بندی

در این مقاله، به تشریح مفهوم حالت خلسه پرداخته، علت ایجاد خلسه، انواع و روش های دستیابی به آن را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین گفتیم که تلاش برای ورود به حالت خلسه چه خطراتی ممکن است برای فرد به همراه داشته باشد. نظر شما در مورد این حالت چیست؟ آیا تا به امروز تجربه ورود به حالت خلسه داشته اید؟ تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 550

به "حالت خلسه چیست، چگونه می توان وارد آن شد و آیا خطری دارد؟" امتیاز دهید

316 کاربر به "حالت خلسه چیست، چگونه می توان وارد آن شد و آیا خطری دارد؟" امتیاز داده اند | 4.1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حالت خلسه چیست، چگونه می توان وارد آن شد و آیا خطری دارد؟"

44 دیدگاه

حصین 27 فروردین 1402

سلام من یکجا خوندم که اگر به مدت 2 دقیقه تند تند سرت رو چپ راست کنی به عالم خلسه میری میخواستم بدونم با این روش هیچ خطری هم داره یا نه؟

پاسخ به حصین

محمدحسین 21 فروردین 1401

سلام خلسه لزوما باید همون چیز هایی باشه که میگن یا مثلا افکار و تفکر عمیق که گاها بهت میگن چیه تو خودتی هم خلسه به حساب میاد؟
البته من گاهی وقتی میخوام بخوابم هم بین اون مرز خواب و بیداری میمونم و حس میکنم دارم خواب میبینم درحالی که اگر سعی کنم میتونم چشمم رو باز کنم یا بدنم رو تکون بدم

پاسخ به محمدحسین

مهدی 7 آذر 1401

لرزش هم حس می‌کنی؟

پاسخ به مهدی

SINA 3 اسفند 1400

سلام من پیانیستم و یکبار که داشتم تنهایی با هدفون پیانو میزدم چشامو بستم و یکم بعد احساس کردم بین زمین و آسمونم انگار تو هوام حس خیلی عجیب و بینظیری بود آیا این حس ، حس خلسه هستش؟

پاسخ به SINA

آلن 22 بهمن 1400

جدا از بحس من تجربه زیادی با حالت خلسه حتی موقع هوشیاری کامل رو داشتم فردی که همیشه با منه و همراه منه با من غمگینه با من شاده گاهی اذیت میکنه و گاهی ترحم میکنه به نوعی با امواج مختلف ارتباط برقرار میکنه. همچنین از عوارص های ناشی از این حالت که ذکر شد همگی برخوردارم. تمرینات تنفسی و دوری از عوامل استرسزا همچنین به داشتن روابط اجتماعی و روابط عاطفی توصیه میشود. نظر شخصیمم اینه رو هیچ بحث و مبحثی کلید نکنید عا علی

پاسخ به آلن

ببعی کوچولو 21 بهمن 1400

سلام من چند بار موقع خواب و لوسید دریم وقتی یهو یاد شیفت میوفتادم بیهوش میشدم تو خواب ی جورایی و بدنم قفل میشد و هیچ کاری نمیتونسدم کنم و علائم شیفت میومد سراغم ک دیدم عادیه... ولی بعد مدتی ک چند بار این اتفاق افتاد تو خواب و همین جوری به حالت خلسه رفتم دیدم میتونم صداهای اطراف رو بشنوم و وقتی بیدار میشدم میدیدم صداها واقعیه. اول گفتم مشکلی نیست خب ی حالیه بین خواب و بیداری و عادیه ولی یک روز ک خواب بودم و بیدار شدم و خواستم دوباره بخوابم بلافاصله بعد از این ک چشمامو بستم و بدون ب خواب رفتن و بدون انجام دادن هیچ کاری به حالت خلسه رفتم و باز هم میتونستم صداهای اطراف رو بشنوم و اطراف رو حس کنم فقط نمیتونستم بدنمو تکون بدم و هیج علائمی از شیفت یا چیزای دیگه نداشتم و از یکی پرسیدم و گفت عادیه و رفتی به حالت خلسه و مشکلی نیست ولی الان شما گفتین ممکنه مشکل داشته باشه، ممکنه خطر داشته باشه یا ی مشکل جدی باشه همچین چیزی؟؟؟

پاسخ به ببعی کوچولو

منا 18 دی 1400

من تقریبا هر روز مراقبه با شمع انجام میدم و امروز برای اولین بار وارد حالت خلسه شدم،دقیقا نمیتونم توصیف کنم چه حالی رو تجربه کردم چون بنظرم هر کس خودش باید تجربش کنه ولی دست آخر احساس وجد و خوشحالی داشتم و بشدت سطح انرژی مثبت در بدنم بالا رفت ذهنم به محیط اطرافم هوشیار بود ولی در عین حال کنترلی رو حرکاتی که بی اختیار با سرم انجام می‌دادم نداشتم درست مثل دراویش که سرشون رو تکون میدن

پاسخ به منا

K A M Y A R 28 آبان 1400

دو روز پیش بواسطه ی نفر توی حالت خلسه رفتم. چن تا نفس عمیق بعدش حبس نفس و یه نفر هم با دو دستش قفسه سینه رو فشار داد، اولش احساس کردم چیزیم نیس بعدش که منو روی زمین خوابوندن حس سبکی عجیبی داشتم وکاملا آگاه بودم ولی نمیتونستم‌چشامو باز کنم تجربه جالبی بود

پاسخ به K A M Y A R

سمیرا 30 دی 1401

دوسدارم تجربه کنم بایدچیکارکنم

پاسخ به سمیرا

بهمن 26 تیر 1401

اگر کسی خواست میتونم بهش توضیح بدم که چطوری میتونه
به حالت خلسه بره.

پاسخ به بهمن

یکتا 13 مهر 1400

من میترسم امتحان کنم ممکنه خطر داشته باشه مثلا آدم همونجا بمونه یا قلبش ایست کنه و بمیره. شما اگر انجام دادین و چیزی نشده لدفا لدفا بهم خبر بدین

پاسخ به یکتا

Ali 7 فروردین 1402

هیچ خطری نداره بلکه خیلی هم مفیده البته این رو هم بگم که باید به صورت طبیعی انجام داده بشه

پاسخ به Ali

مبینا 16 مرداد 1401

علمیش رو نمی‌دونم ولی اونی که خودم تجربه کردم رو میگم من حداقل هفته ای یک بار به خلسه میرم نه اینکه خودم بخوام میخوابم و میرم خودشم تا جایی که یادم میاد از بچگی این امر بهم تکرار شده و وقتی ام به خلسه میرم دیگه عادی شده هیچ عوارض بهم نداشته اگه خیلی خلسه عمیقی داشته باشم نهایتش چند دقیقه سر درد
میگیرم اتفاق جدی نمیوفته آلفا و حالت خلسه یک امر طبیعی هست خدا این قابلیت رو داده ولی بخواطر یک سری چیز ها انسان مدت های طولانی از این کاربرد جالب تو خودش بی خبر بود

پاسخ به مبینا

علی 26 فروردین 1401

نترس ، همین امروز برا یکی انجام دادم ، قبلا هم دبیرستان انجام میدادم ، میری برمیگردی ، خطریم نداره

پاسخ به علی

سمیرا 30 دی 1401

منم میخواااااام

پاسخ به سمیرا

علی امینی 9 اسفند 1400

اگر درست انجامش بدی هیچ خطری نداره باید بهش برسی و تجربش کنی که بفهمی چقد خوبه

پاسخ به علی امینی

مژگان 22 شهریور 1400

من مدت طولانی است که موقع خواب به خلسه میروم حالت هوشیاری و خواب چیزی مثل خلسه چهارم...حتی گاهی چشمهام بازه و در آن حالت فکر میکنم خواب هستم ولی با انگشتم مژها یم را لمس میکنم ...برام جالب نیست چون میتونم لمس کردن اجسام را احساس کنم در حالی که خواب میبینم...اما سوال من این است فایده این خلسه چه میتونه باشه؟ چکاری باید انجام بدم که حداقل از خلسه غیر ارادی نفع ببرم

پاسخ به مژگان

علی 22 بهمن 1400

نفع از نظر بلوغ فکری و وارونگی اجتماعی میتونه داشته باشه تا بعدی مهربان داشته باشی که با این همه عوامل استرسزا تو محیط پیرامون کمی غیر ممکنه و در آخر موجب اختلالات روانی مثل دوشخصیتی برای آدم بروز میده که فرد از لحاظ روحی و حتی در حالت هاد تصور به کم شدن قوای فیزیکی را نیز تجربه کرد.
من از رنج میبرم قبلا ماهی یک هفته حالم خوب بود الان 2 3 ماه دو سه بار شاید تو این حالت قرار بگیرم
کم کم دارم کنترلش میکنم نمیزارم اون منو کنترل کنه

پاسخ به علی

نسیم 22 شهریور 1400

من یکی دوهفته یکبار در لحظات اول خواب به حالت خلسه میروم و واقعا میترسم و دلهره زیادی میگیرم تموم تلاشمو میکنم که بیام بیرون ازون حالت گاهی 5 دقیقه دارم تلاش میکنم و اصلا بگید بده این موضوع یا خوب من واقعا بدم میاد ازین حالت

پاسخ به نسیم

Ye nafar 27 اردیبهشت 1401

منم مشکل شمارو دارم و واقعا وقتی واردش میشم میترسم سعی میکنم دستامو تکون بدم اصلا نمیتونم خیلی باید تلاش کنم بیام بیرون و میترسم نمیدونم چرا هیچ جا درباره اینکه چجوری ازش بیرون بیام ننوشته!!!!

پاسخ به Ye nafar

حمید 6 آذر 1401

تنها راه نجات اینه که اصلا نترسی و کاملا تسلیم اون وضعیت بشی .‌به محض تسلیم شدن سریع از اون حالت بیرون میای .‌

پاسخ به حمید

علی سرابی 15 مرداد 1400

در خواب حس غم عجیبی را کردم برام اشناست این حال سینم داغ شد و
نمیدونم چیه
ایا خلسه است

پاسخ به علی سرابی

Yas 14 مرداد 1400

ایا این امکان داره که به حالت خلسه بریم و دیگه برنگردیم؟
و اینکه اگه بریم تو خالت خلسه ممکنه چیزای ترسناکی ببینیم درسته؟

پاسخ به Yas

fatima 2 خرداد 1401

من از این میترسم ک برنگردی ولی فک نکنم همچین چیزی باشع

پاسخ به fatima

محمد خانی 30 بهمن 1400

اره احتمال داره که طرف از خلسه نتونه برگرده مخصوصا کسایی که تشویش افکار دارن و مظطرب هستند

پاسخ به محمد خانی

محمود 13 خرداد 1400

بله من چند باری حس کرده ام
هم در حالت تب
هم حالت خواب زیاد
ولی بهترینش بنظر بنده بعد از یک مراقبه ای است.
که بعد از مراقبه یک حس رضایت و بعد خواب آلودگی به سراغ آدم می آید که شیرین ترین و سبک ترین حالت ممکنی است که انسان می تواند تجربه اش کند.

پاسخ به محمود

ایا خطری هم داره ایا ادم موجودات خطر ناکو میبینه 20 شهریور 1400

ایا خطری داره و ادم موجودات تاریکی رو میبینه

پاسخ به ایا خطری هم داره ایا ادم موجودات خطر ناکو میبینه

محمد بخشی 26 اردیبهشت 1400

من این حالت را یکبار تجربه کردم به طوریکه احساس میکردم دارم از سطح زمین جدا میشوم و بدنم به سمت بالا کشیده میشود و احساس میکردم ذهنم آگاه و بیدار است اما بدنم در خواب عمیقی فرو رفته است

پاسخ به محمد بخشی

رضا 2 اردیبهشت 1400

با سلام مطلب کاملی بود ولی خلسه را قشنگ تصویر سازی نکردید که در خلسه چه اتفاقهایی می افتد

پاسخ به رضا

جواد 23 فروردین 1400

مقاله خوبی بود
من این حالت خلسه را بنام دیگری و مقاصد دیگر انجام داده ام و در زمان سفر کرده ام اما خیلی وقت ها سیع می کنم اتفاق خاصی رخ نمی دهد البته من هم در شرایطی که این اتفاق می افتاد نیستم آیا باید قبل از خواب یا اوایل صبح باشد؟

پاسخ به جواد

الهه 15 اسفند 1399

سلام خسته نباشید یه ماهه رو چشم سومم به تنهایی تو خونه کار میکنم تا اینکه امروز صبح بعد یکم تمرین خوابم برد دیدم یه چیزی داره منو میکشونه تو یه تونل راه راه که صدای امواج رادیویی میومد صورتم فلج شده بود سعی میکردم خودمو رها نکنم چسبیده بودم به لبه تخت چشمم رو بزور باز میکردم ولی دوباره چشمم سنگین و بسته میشد بعد کلی کشش مکش ازون حالت اومدم بیرون میخوام ببینم چی بود هم ترسیدم هم کنجکاو شدم که چه نوع حالتی از خلسه بود؟

پاسخ به الهه

mobina 2 بهمن 1401

سلام
قبل از اینکه چشم سومت رو باز کنی بهتره از چاکرای اول شروع کنی چون اگه مستقیم بری سراغ چشم سوم یکجورایی داری به زور بازش میکنی و ممکنه موجودات ماورایی اذیتت کنن.

پاسخ به mobina

عرفان 13 اردیبهشت 1401

دوست عزیز نکن گیر اجنه شیطان افتادی خطرات بدی داره

پاسخ به عرفان

مجید 12 اردیبهشت 1401

سلام وقت بخیر اول باید شرایط لازم رو فراهم کنید یعنی مدتی مراقبه و غیره و بعد که بدن امادگیش رو داشت اقدام به تنظیم تمام چاکرا های بدن بکنید و این اتفاقی که براتون افتاد چیز خاصی نبود نشان از تنظیم شدن چشم سوم هست اگر میخواهید بسته بشه دیگه تمرین نکنید کم کم بسته میشه و با چشم سوم میگن میشه تا حدی دنیایی مجودات ماوراء رو دید اگر خودتون بخواهید میشه و چشم سوم یه چاکرای بدن هست که خدا برای ما گذاشته و هیچ بد نیست و خطر ناک بستگی به استفاده خود داره پیشنهاد میکنم از کار بایه استاد چاکرا درمانی مشورت و دوره ببینید تا مشکل خاصی پیش نیاداون تونلی که گفتید برای همه پیش میاد اگر مستند زندگی پس از زندگی نگاه کنید متوجه میشید اکثران از یه تونل هایی گذر کردن

پاسخ به مجید

کیمیا 23 فروردین 1401

این اتفاقا به دلیل فعال شدن چشم سومه؟
من فک میکردم یه موجود ماورایی اومده سراغم و کنترلم میکنه نمیدونستم دلیلش فعال شدن چشم سوم

پاسخ به کیمیا

محمد 11 فروردین 1401

دوست عزیز به هیچ عنوان به تنهایی اینکارا رو انجام نده حتما باید استاد داشته باشی چون اگر تنهایی اینکارو کنی باعث خطرات زیادی برای خودت میشه امیدوارم این پیام منو بخونی و دیر نشده باشه..اونایی هم ک میخوان اینکارو کنن باید بدونید نیاز به استاد دارید اون بهتون میگه چیکار باید کنید و چه کارایی رو نکنید اگر تنهایی اینکارو کنید و وارد نباشید باعث میشه چیزایی ببینید که تا آخر عمرت باهاته

پاسخ به محمد

مریم 12 مهر 1400

سلام چشم سوم وقتی فعال میشه ممکنه چیزایی ببینی که کسی نمیبینه ، زندگی سخت تر میشه، حتی گاهی نظرات مختلف در مورد دیگران میدی که درست در میاد ولی ممکنه گاهی هم اشتباه باشه و یک رابطه عمیق و از بین ببره مواظب باش، در کل بدرد نمیخوره

پاسخ به مریم

مبینا 16 مرداد 1401

عزیزم لطفاً بیشتر تحقیق کن اطلاعات نادرست رو پخش نکن

پاسخ به مبینا

Mohammad Mahdi f 3 مهر 1400

خلسه به نظر من خوابیه که با تمام وجود می شود حس کرد و انگار واقعیه

پاسخ به Mohammad Mahdi f

Mohammad Mahdi 3 مهر 1400

سلام شما عواقب باز کردن چشم سوم رو مطالعه کردید چون می گن خطرناکه

پاسخ به Mohammad Mahdi

Yas 14 مرداد 1400

میخای چشم سومتو باز کنی؟ هیچ میدونی اگه باز بشه چه خطراتی در پی داری؟ باید اول تحقیق میکردی بعد میرفتی سراغش
منم دوس داشتم چشم سومم باز کنم ولی وقتی تحقیق کردم یه جورایی پشیمون شدم و اینکارو نکردم. ولی بازم خود دانی
اگه چشم سومت باز شد از چیزایی که میبینی نیاید یه هیچ وجه بترسی چون بده

پاسخ به Yas

مبینا 16 مرداد 1401

تا زمانی که در وجود شخص حس ترس داشته باشه درست نیست اقدام به باز کردن چشم سومش بکنه بعدشم اگر چاکرا های اول باز نشن هرگز چشم سوم یعنی چاکرای ششم باز نمیشه اونجوری نیست که یه سابلیمینال گوش بدی یایک عبارت نمیدی بگی فوری باز بشه مراحل داره و اینم بگم ما از موقعی که متولد میشیم تا سه سالگی چشم سوممون باز هست و بعد از طریق رسانه و سیستم ماتریکس بسته میشه که بسته شدنش ایراد داره نه باز بودنش فردی که چشم سومش باز شده یعنی از خواب غفلت بیدار شده یعنی دیگه برده نیست و آزاده و اگر شخص مرحله مرحله جلو بره نه اینکه ترس داشته باشه بلکه لذت می‌بره از
از اینکه دسترستی به کهیان پیدا کرده

پاسخ به مبینا

محمدرضا 25 تیر 1400

چشم سوم فعال شده خوش به حالت .و چرا همش دخترا میگن فعال میشه و...

پاسخ به محمدرضا

عسل 24 آذر 1400

برای اینکه خانما کلا خیلی حساس ترو ریزبین تر و لطیف ترن زودتر چاکراهاشون تحریک و باز میشه

پاسخ به عسل
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید