خبرنگاران آلمان اخراج پناهجویان افغان را به علت کرونا متوقف کرد

به گزارش مجله ایرکا، تهران - خبرنگاران - وزارت کشور آلمان بیان کرد که به علت محدودیت های مسافرتی ناشی از شیوع ویروس کرونا ، برای اولین بار اخراج پناهجویان افغانستان به کشورشان را به حالت تعلیق درآورده است.

خبرنگاران آلمان اخراج پناهجویان افغان را به علت کرونا متوقف کرد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش پایگاه خبری اطلاعات پناهندگان (اینفو مایگرنتس) ، یک سخنگوی وزارت کشور آلمان به رسانه های این کشور گفت که این اقدام پس از درخواست مقامات افغانستان برای توقف اخراج پناهجویان اجرا شده است.

این درحالی است که انتقال پناهجویان افغان از آلمان به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا (مطابق توافق دوبلین) نیز هفته گذشته به حالت تعلیق درآمده بود.

بنا بر آمار سازمان بهداشت جهانی ، کشور افغانستان تا روز سه شنبه 31 مارس (12 فروردین) 166 مورد ابتلا به کرونا ثبت نموده است که 4 نفر نیز در همین ارتباط جان خود را از دست داده اند. وزارت بهداشت افغانستان هشدار داده است که بیش از 110 هزار نفر در این کشور ممکن است بر اثر کرونا جانشان را از دست بدهند.

آلمان در سال 2016 کار اخراج پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنها رد شده است را شروع کرد و آخرین پرواز روز 12 مارس، این افراد را به افغانستان منتقل کرد. در این مدت در مجموع 907 نفر از آلمان به افغانستان بازگردانده شده اند.

اخراج پناهجویان افغان یکی از موضوعات مورد اختلاف در سیاست آلمان است. تصمیم در این مورد در سطح ایالتی اتخاذ می گردد و در حالی که بعضی از ایالتها تنها پناهجویان مرتکب جرایم جدی را اخراج می نمایند اما بعضی ایالتهای دیگر مانند ایالت بایرن (باواریا) همچنین مردان مجردی که درخواست پناهندگی آنها رد شده است را حتی اگر جرمی مرتکب نشده باشند اخراج می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 226

به "خبرنگاران آلمان اخراج پناهجویان افغان را به علت کرونا متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آلمان اخراج پناهجویان افغان را به علت کرونا متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید