خبرنگاران مرد حافظه دنیا از ثبت رکورد جدید اطلاع داد

به گزارش مجله ایرکا، تبریز-خبرنگاران- محمدرضا حسن زاده که عنوان مرد حافظه دنیا را در تبریز به نام خود ثبت نموده است، گفت: در زمینه حافظه بعد از عید رکوردهای جدیدی ثبت می نماید.

خبرنگاران مرد حافظه دنیا از ثبت رکورد جدید اطلاع داد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمدرضا حسن زاده در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه در ابتدا با اشاره به شرایط تحصیلی خود گفت: علاقه چندانی به درس و تحصیل نداشتم و این موضوع باعث اخراج من از مدرسه شد.

وی گفت: بعد از آن به صورت اتفاقی یبا تکنیک های تقیویت حافظه توسط مهندس مرتضی نصرت آشنا شدم و پس از مطالعه این تکنیک ها راستا زندگیم عوض شد.

مرد حافظه دنیا با بیان اینکه تصمیم مهمی در زندگی خود گرفته بودم و سعی می کردم دیگر آن دانش آموز اخراجی سال های قبل نباشم، اضافه کرد: به همین خاطر کلاس هایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد و سایر موسسه های مربوطه در خصوص تقویت حافظه برگزار می شد شرکت و مدارک معتبری کسب کردم.

حسن زاده گفت: علاوه بر مدارک داخلی، مدارک معتبری از کشورهای مالزی، اتریش، کانادا و سایر کشورها در خصوص تقویت و تکنیک های حافظه کسب کردم.

وی ادامه داد: حضور در کلاس های داخلی من را راضی نمی کرد بنابراین به سراغ کلاس های بین المللی تقویت حافظه رفتم، در بیشتر کلاس های تقویت حافظه شرکت کردم و اساتید عظیم دیگری در ایران و اساتید بین المللی حافظه من را در رسیدن به اهدافم کمک کردند.

وی اضافه کرد: پس از اینکه متوجه شدم استاد تونی بوزان رئیس مسابقات دنیای حافظه کلاس تقویت حافظه برگزار می نماید، در کلاس این استاد عظیم حافظه به یادگیری تکنیک های مختلف پرداختم.

وی با بیان اینکه دانشجوی ارشد پروفسور تونی بوزان بودم و به صورت حضوری از مطالب جدید و کاربردی این استاد عظیم استفاده کردم، اضافه کرد: بعد از اینکه به صورت کامل کلاس ها و تکنیک های تقویت حافظه را سپری و مدارک های بین المللی را اخذ کردم تصمیم گرفتم در خصوص شکستن رکوردهای گینس در خصوص حافظه تمرکز کنم.

حسن زاده گفت: بعد از مطالعه در این باره متوجه شدم در زمینه حافظه سه مورد رکورد وجود دارد برای ثبت هر سه مورد به گینس درخواست نوشتم و آنها موافقت خود را اعلام کردند.

مرد حافظه دنیا در خصوص رکورد اول خود گفت: رکورد اولم که در شهریور ماه سال گذشته ثبت شد مربوط به حفظ لغات انگلیسی بود.

وی اضافه کرد: رکورد قبلی حفظ لغات انگلیسی مربوط یک خانم هندی بود که وی در عرض یک دقیقه 51 لغت را حفظ نموده بود و من برای شکستن رکورد او باید بیشتر از این تعداد را حفظ می کردم.

حسن زاده ادامه داد: من نیز کوشش خود را چندین برابر نموده و تعداد لغت های حفظ نموده خود را در یک دقیقه به 53 لغت انگلیسی افزایش دادم و به این ترتیب رکورد قبلی را شکستم.

مرد حافظه دنیا در خصوص رکوردهای جدید خود گفت: بر اساس اعلام مشاوران گینس و آمادگی ذهنی و تکنیک های حافظه، حافظه خود را قوی نموده و پرورش داده ام به زودی رکورد دوم خود را که در خصوص حفظ اعداد است ثبت می کنم.

وی گفت: در حال حاضر تعداد اعداد حفظ شده در یک دقیقه 110 عدد است و مشاوران گینس اعلام نموده اند باید اعدادی بیشتری از این تعداد را در یک دقیقه حفظ کنم تا این رکورد نیز شکسته شده و با نام تبریز ثبت گردد.

حسن زاده گفت: سومین مورد در زمینه ثبت رکورد در خصوص حافظه ، حفظ اسامی افراد است که این اسامی در 2 دقیقه حفظ می گردد .

وی در پاسخ به این سوال که حس خود را نسبت به ثبت رکورد در گینس بگویید، گفت: به عنوان یک ایرانی خیلی احساس خوشحالی و غرور می کنم که این رکوردها با نام کشور ایران ثبت شده است ولی متاسفانه چون کشور ما در تحریم است باید هزینه زیادی برای ثبت رکورد در گینس پرداخت گردد ولی من به خاطر کشورم و شهرم می خواهم این افتخار برای خودمان ثبت گردد.

نویسنده کتاب مولتی ویتامین ذهنی با ذکر یک مثال در خصوص نحوه کتابخوانی افرادی که تکنیک های تقویت حافظه را یاد گرفته اند، اظهار داشت: فردی که تکنیک و مهارت کتاب خواندن و مطالعه را می داند آن کتاب را در طی یک ساعت خوانده و تمام می نماید و معنی و مفهوم آن را به خوبی درک می نماید ولی فردی که فاقد مهارت کافی در مطالعه و کتابخوانی است آن را در طی پنج ساعت و بدون تمرکز و یادگیری مفهومی می خواند.

حسن زاده با اشاره به اینکه بعضی افراد از ضعف حافظه خود گلایه می نمایند، اضافه کرد: حافظه هیچکس ناقص نیست، دلیل اینکه مطالب در ذهن نمی ماند این است که سازماندهی صورت نمی گیرد، شما با انبوهی از مطالب درگیر هستید ولی نمی توانید این مطالب را در زمان لازم به ذهن بیاورید برای اینکه این مطالب طبقه بندی و سازمان دهی نشده اند، تکنیک های تقویت حافظه انسان را برای ساماندهی ذهن کمک و کمک می نماید.

وی گفت: من برای تقویت ذهن و شکست رکورد دنیای پنج سال کوشش کردم و کوشش هایم را از دوران دبیرستان آغاز کردم.

حسن زاده اضافه کرد: از سال 93 روی قدرت حافظه و تمرکز ذهن تمرین کردم و در زمینه تقویت و تکنیک های حافظه، تندخوانی و به ذهن سپاری سریع تکنیک های مختلفی انجام دادم.

وی با بیان اینکه تکنیک های تقویت حافظه را به دیگران نیز آموزش می دهم، اضافه کرد: رکورد برای شکستن است و رکورد من باید توسط دانشجویانم شکسته گردد نه توسط افراد دیگر از سایرکشورها، چون این رکورد افتخار کشورمان ایران است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 797

به "خبرنگاران مرد حافظه دنیا از ثبت رکورد جدید اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرد حافظه دنیا از ثبت رکورد جدید اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید